DoubleClick Search

Home » DoubleClick Search

Wat is DoubleClick Search?

Double Click SearchDoubleClick is een integraal online marketing platform dat gebruik maakt van moderne advertentie-technieken. Doubleclick heeft daarom ook een uitgebreid en geavanceerd portfolio aan producten. Deze producten werken erg goed met elkaar samen en hebben als doel om over online kanalen heen de juiste boodschap te vertonen, de juiste mensen te bereiken, op de juiste momenten. Om uiteindelijk online adverteren beter te laten werken.

De belangrijkste onderdelen uit de DoubleClick Suite zijn:

  • DoubleClick Search (DS3)
  • DoubleClick Ad Exchange
  • DoubleClick Bid manager (DBM)
  • DoubleClick Campaign Manager (DCM)
  • DoubleClick Creative Solutions

Orangedotcom verzorgt de implementatie, management en rapportages van de meeste DoubleClick onderdelen.

Neem afstand van concurrenten met DoubleClick Search

Met DoubleClick Search neemt u afstand van concurrenten. Google Adwords en Google Analytics zijn zeer geavanceerde tools en bieden tal van mogelijkheden. Echter, DoubleClick Search gaat nog een stap verder en kan campagnes naar het volgende niveau brengen. U haalt nog meer uit Search campagnes door unieke inzichten, efficiënt management en gebruiksvriendelijk beheer. Hierdoor is het mogelijk om real-time en schaalbaar in te spelen op een veranderende markt.

Vooral grote adverteerders hebben baat bij het gebruik van dit systeem. Het is lastig om precies aan te geven wanneer zo’n systeem van toegevoegde waarde is, omdat het te maken heeft met unieke doelstellingen en de ambitie van elke klant. Zo zullen de bid-management functionaliteiten bijvoorbeeld pas van volledige waarde zijn als er minimaal twintig conversies of sales gerealiseerd worden per dag. Kortom, er moet genoeg data zijn alvorens het systeem zelf goed biedingen kan aanpassen.

Voordelen DoubleClick Search

Voordelen Double Click SearchUnieke inzichten en analyses enerzijds en tijdsbesparing anderzijds zorgen voor een beter resultaat
Een van de grote voordelen is dat het mogelijk is om real-time te reageren. Daarnaast kan er gebruik gemaakt worden van een krachtige bid-management functionaliteit. Dit zorgt ervoor dat CPC-biedingen automatisch aangepast en geoptimaliseerd worden op basis van specifieke doelstellingen. Het uiteindelijke doel is meestal om meer omzet of meer conversies te behalen uit zoekmachine-adverteren.

Een aantal andere voordelen / nuttige functies zijn:

  • Verbeterde Shopping campagnes,
  • Automatisch Search campagnes opzetten op basis van een datafeed,
  • A/B testen landingspagina’s,
  • Remarketing mogelijk op basis van search gedrag.
  • Ontdubbeling van conversies binnen Customer-Journey,
  • Cross-device analyses,
  • Een robuuste rapportage suite die attributie modellen ondersteunt,
  • Integratie met andere databronnen, waaronder ook offline data,
  • Creëer unieke variabelen op basis van de conversie-pixel; gebaseerd op segmenten, zoals geslacht en ‘lifetime value’,

Daarnaast zorgt het platform voor grote tijdsbesparing. Hierdoor kunnen campagnes zeer efficiënt grootschalig gemanaged worden en kan er meer gedaan worden in minder tijd. Met DoubleClick Search is het bijvoorbeeld mogelijk om Google AdWords- en Bing -campagnes vanuit één platform efficiënt te managen. Dit geldt voor onder andere zoekwoorden, advertenties, campagnes en biedingen.

Orangedotcom & DoubleClick Search

DoubleClick Search kent vele mogelijkheden. Het gevaar is dan ook dat te snel gestart wordt zonder goed te weten wat de doelstellingen zijn, wat de unieke mogelijkheden zijn en/of hoe daadwerkelijk de set-up eruit komt te zien. Het is dus zaak hier goed over na te denken en goed advies in te winnen. Pas dan kan er een juiste beslissing genomen worden over de toegevoegde waarde van DoubleClick Search.

DoubleClick Search implementatie

Een belangrijke stap voor het succesvol gebruiken van Doubleclick Search is een goede implementatie. Hier moet ruim de tijd voor worden genomen. Binnen 1 à 2 maanden kan gestart worden. Allereerst moeten Search accounts gekoppeld worden aan Doubleclick Search. Daarna moet de pixel of tag geplaatst worden. Vanaf dat moment kan er data opgebouwd worden. Ons advies is om de tag minimaal één maand voor het gebruik te plaatsen. In die fase zal er samen gekeken worden naar de implementatie van het systeem en de set-up van doelen , KPI’s, bid strategieën, etc.

DoubleClick Search certified

Double click certifiedOrangedotcom is naast Google Partner ook Doubleclick Search Certified. Dit betekent dat wij kennis hebben van het systeem en hebben aangetoond bedreven te zijn met de juiste werkprocessen en technieken om op een efficiënte manier grootschalige Search campagnes te beheren.

Meer weten over de voordelen en waarde van Doubleclick Search en wat Doubleclick Search voor uw campagnes kan doen? Neem direct contact op.