Google Universal App Campaign

Home » Blog » Nieuws » Google Universal App Campaign

Google gaat all-in met Google Universal App Campaigns.

Voor het promoten van apps voor nieuwe downloads of specifieke acties in de app is het tot op heden mogelijk diverse campagnes binnen Adwords op te zetten. Zo kun je een Search  (app store) campagne opzetten, maar ook een display install ad campagne.

 

Dit gaat binnenkort allemaal veranderen. De resultaten die we zelf ook hebben gezien binnen de Universal App Campaign zijn zo overtuigend dat andere vormen van adverteren binnen Adwords minder relevant zijn geworden.

 

Google universal app campaign

 

De kracht van Universal App Campaign zit in de éénvoud. Je laat Google op basis van zijn algoritme binnen het eigen netwerk zelf sturen en optimaliseren. Je hoeft alleen nog maar de KPI kost per download/kost per actie op te geven en Google doet de rest. Je stelt dus geen targeting meer in qua zoekwoorden, profielen, plaatsingen, etc. Wel heb je nog invloed op de call-to-actions teksten, afbeeldingen en video’s die je kunt opstellen.

 

Het gevolg van deze ontwikkeling is dat de resultaten voor app campagnes positief blijven en dat er tijd bespaard wordt door het gebruiksgemak van de UAC. Er gaat wel een stuk transparantie verloren en zelf bijsturen is niet meer mogelijk. De dominantie van Google zal hier door nog verder toenemen in de markt gelet op de sterke resultaten van UAC die we bij verschillende campagnes al hebben gezien.

 

Hulp nodig bij het promoten van jouw apps? Onze online consultants helpen je graag verder! Neem vrijblijvend contact met ons op.

Relevante diensten

Meer lezen over dit onderwerp? Bekijk onze relevante diensten.

Reageren