Hoe Google slim inspeelt op live events

Home » Blog » Nieuws » Hoe Google slim inspeelt op live events

Live events targeting komt naar YouTube en Gmail advertenties

 

In tegenstelling tot producten (bijvoorbeeld blikgroenten, wasmiddel en koekjes) die gecategoriseerd kunnen worden als alledaagse aankopen, zijn de gedragspatronen rondom grote live events (bijvoorbeeld bruiloften, verhuizing, geboorte kind) een stuk lastiger in te delen voor targeting.

Google live events moments

Er zijn gedragspatronen die aanstaande levensevenementen aanduiden. Wanneer iemand bijvoorbeeld op zoek is naar een kamer en werkt aan zijn/haar CV, kan bijvoorbeeld vaststellen dat iemand afstudeert. Als uw product of dienst iemand in dit stadium in het leven kan helpen, is uw reclame voor hen een wederzijds voordelige propositie. Hiervoor roept Google Live Events in het leven.

Met AdWords kun je live events als een targeting optie gebruiken in zowel YouTube als Gmail-advertenties.

Wil je meer weten over Google live event targeting? Neem dan vrijblijvend contact op met één van onze online consultants.

Relevante diensten

Meer lezen over dit onderwerp? Bekijk onze relevante diensten.

Reageren