Online Marketing Bureau

Home » Online Marketing Bureau
“Orangedotcom, een zoekmachine- of online marketing bureau?”

Een online marketing bureau zorgt voor alle online marketing, of internet marketing, van een website. Het doel van online marketing is o.a. het opbouwen van naamsbekendheid, klantenloyaliteit, het genereren van bezoekers en/of het realiseren van conversies. Vooral het laatste is een aantrekkelijke reden voor bedrijven om een online marketing bureau in te schakelen. Producten en diensten van een online marketing bureau zijn bijvoorbeeld; het beheren van sociale media voor een organisatie, e-mail marketing en/of zoekmachine marketing.

Het laatst genoemde is een vak apart waar Orangedotcom zich in heeft gespecialiseerd. Nu dat zoekmachine marketing geheel haar eigen nichemarkt is geworden, zijn er specialisten nodig die het weten te beheersen en kunnen uitvoeren. Orangedotcom is zo’n zoekmachine marketing bureau.

Zoekmachine marketing

De officiële titel die Orangedotcom zichzelf mag toewijzen is “specialist in Search Engine Marketing”. Omdat wij ons alleen en volledig richten op zoekmachine marketing en niet meer op andere facetten van online marketing, zoals sociale media en e-mail marketing, kunnen wij onze kennis elke dag uitbreiden en perfectioneren. Zodoende worden onze klanten elke dag voorzien van de beste aanbevelingen en service in de ‘Google’ wereld. Maar wat is nu precies zoekmachine marketing?
Zoekmachine marketing is onder te verdelen in SEA en SEO, oftewel ‘Search Engine Advertising’ en ‘Search Engine Optimization’. Deze twee onderdelen staan los van elkaar, maar zijn onlosmakelijk verbonden met het totaal pakket zoekmachine marketing.

SEA

Kent u de advertenties die boven en naast de zoekresultaten staan wanneer u iets zoekt in Google? Dat is het resultaat van SEA. De bedrijven die deze advertenties plaatsen hebben gekozen om via Google advertenties hun doelgroep te benaderen. Dat was niet slecht gedacht. Deze advertenties waren namelijk erg zorgvuldig gekozen op basis van wat ú typt in uw zoekveld. Als u bijvoorbeeld ‘Online marketing bureau’ intypt in Google en wij staan met onze advertentie boven aan in uw resultaten, dan is dat met voorbedachten rade. Wij willen graag onze diensten kenbaar maken en daarvoor vragen wij Google of wij met het woord ‘Online marketing bureau’ zichtbaar mogen zijn in hun zoekresultaten.
Uiteraard gebeurt dit niet zomaar. Een vermelding met een advertentie in de zoekresultaten hangt namelijk van een tweetal factoren af. Hoeveel geld wij willen betalen per klik van een bezoeker én hoe relevant onze pagina is t.o.v. het zoekwoord ‘online marketing bureau’. PPC (Pay Per Click): een systeem waar adverteerders slechts betalen als een gebruiker/bezoeker klikt op een advertentie en zo daadwerkelijk een bezoek brengt aan de website van de adverteerder. Op deze manier kunt u op een heel efficiënte manier uw doelgroep benaderen.

SEO

SEO maakt het zoekmachine marketing verhaal compleet. Ten opzichte van SEA is SEO veel tijdrovender, maar zeker niet minder belangrijk. Waar SEA zich puur op korte termijn richt, richt SEO zich veel meer op de lange termijn. Het optimaliseren van uw webpagina zodat Google uw pagina’s als belangrijk erkent en deze zodoende hoog in de resultaten laat verschijnen. Is dit gemakkelijk?
Nee, bepaald niet. Google verandert namelijk continu hoe zij pagina’s beoordeeld. Echter, doordat SEO experts Google blijven analyseren en zodoende een goede waarschijnlijkheid van de situatie kunnen meten, kan een online marketing bureau zijn werk blijven doen. Er zijn 3 pijlers waar nieuwkomers altijd rekening mee moeten houden.

Pijler 1: Toegankelijkheid

Het is erg belangrijk dat websites geen technische blokkades bevatten voor de pagina ‘crawlers’ van Google. Crawlers zijn als het ware kleine beoordelaars die websites lezen en vervolgens de informatie terugsturen naar Google. Als deze crawlers opmerken dat een website bijvoorbeeld heel traag laadt of erg veel onnodige pagina’s heeft, kan dit een slechte beoordeling opleveren bij Google.

Pijler 2: Content optimaliseren

Er is één manier hoe Google de relevantie van uw pagina’s kan meten met zoekwoorden, en dat is content. Hoe meer content er op uw pagina’s staat, hoe beter Google kan lezen waar de pagina over gaat en zodoende kan beoordelen. Het is uiteraard ook belangrijk hoe content geschreven wordt. Daarover praat een online marketing bureau als Orangedotcom graag met u.

Pijler 3: Linkbuilding!

Last but zeker not least is linkbuilden. Links zijn verwijzingen van andere pagina’s naar uw eigen pagina. U kunt links zien als stemmen op het internet. Hoe meer stemmen (links) een website krijgt, hoe belangrijker hij wordt. Google wordt echter steeds slimmer en heeft al sinds lange tijd geanticipeerd op de ‘zoveel mogelijk links’ strategie. Het is ook belangrijk wat voor links uw pagina krijgt.

Over deze 3 pijlers (en meer) wil Orangedotcom u graag beter informeren. Neem vrijblijvend contact met ons op en wij lichten u verder in over de mogelijkheden. Tijdens ons gesprek zullen wij direct even naar uw website kijken en met uw meedenken over de mogelijkheden.

Voor meer informatie over SEO training en SEA training, klikt u gerust op de links.