Jurkjes.com case: seasonality SEO voor e-commerce

Home » Portfolio Items » Jurkjes.com case: seasonality SEO voor e-commerce

Klantvraag

Stijging organic transacties_JurkjesJurkjes.com is een grote Nederlandse e-commerce website die volledig gericht is op de verkoop van jurkjes en gerelateerde producten. Sinds de digitale opening in 2013 heeft deze webshop zich ontwikkeld tot een volwaardige speler in de Nederlandse fashionbranche. Belangrijk voor Jurkjes.com is het verbeteren van de online vindbaarheid en het optimaliseren van het aantal e-commerce transacties, om zo de online concurrentie aan te kunnen gaan met andere grote webshops in Nederland. Jurkjes.com had als doelstelling:

Het vergroten van de online vindbaarheid van Jurkjes.com
Het aantal bezoekers op de website laten stijgen
Meer verkopen van jurkjes via e-commerce

Aanpak Orangedotcom

Orangedotcom adviseert en ondersteunt Jurkjes.com bij het uitbouwen van het online platform. Nadruk bij de campagne ligt op gerelateerde non-branded zoekwoorden die voldoende conversiegericht zijn. De producten op Jurkjes.com zijn seizoensgebonden. Zo ook het zoekgedrag op specifieke producten. De SEO-strategie richt zich daarom voornamelijk op deze zoekwoorden in de meest relevante perioden met de hoogste zoekvolumes. Hierdoor is Jurkjes.com altijd zichtbaar voor zoekwoorden met een hoog zoekvolume.

Jurkjes.com_Orangedotcom

Doorvertalen strategie

Een belangrijk aspect bij het vertalen van de strategie naar de campagne heeft te maken met een goede planning van werkzaamheden op basis van prioriteiten. Het optimaliseren van seizoensgebonden content en –aanbod is belangrijk om zo snel mogelijk resultaat te boeken. Een scherpe timing zorgt ervoor dat zomer gerelateerde zoekwoorden, met in de zomer veel zoekvolume, hoge rankings en veel conversies behalen in de betreffende periode. Hetzelfde geldt voor de seizoenen lente, herfst en winter.

Het simultaan inzetten op SEA, branding campagnes en conversieoptimalisatie zorgt voor een versterkend synergie-effect, waarbij de organische omzet uit zowel branded als non-branded zoekopdrachten extra stijgt.

De langdurige SEO campagne draagt op verschillende manieren bij aan e-commerce, met als kenmerken:

Adviseren en optimaliseren van belangrijke seizoensgebonden content
Opbouwen van online autoriteit door middel van sterke externe verwijzingen
Technische verbeteringen aan o.a. website structuur, indexatie en pagespeed
Seasonality targeting op zoekwoorden met hoge zoekvolumes in specifieke seizoenen
Gericht op conversiegerichte generieke zoektermen
Ondersteuning van periodieke A/B testen en SEA campagnes

Resultaat

Stijging organic transacties_JurkjesStijging organisch verkeer_JurkjesStijging online zichtbaarheid

Een stijging van 508% in het aantal organische bezoekers
 Een stijging van 400% in de Searchmetrics visibility index
84% stijging in het aantal transacties uit organisch verkeer

De grote stijging in de online vindbaarheid heeft ertoe geleid dat het aantal bezoekers en het aantal verkochte jurkjes enorm is gestegen.” – Sterre Awater,  Jurkjes.com

Sterre Awater_Jurkjes.com

Meer informatie over onze diensten of een offerte aanvragen?

Geïnteresseerd?

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op, of vraag direct een offerte aan!

Download deze case

case-pdf

Reageren