NEVI case: SEO voor e-commerce

Home » Portfolio Items » NEVI case: SEO voor e-commerce

Klantvraag

regiobank-stijging-leads

NEVI (Nederlandse Vereniging voor Inkoopmanagement) is de 3e inkoopvereniging van de wereld en al sinds 1956 het kennisnetwerk voor inkoop- en supply management.

Belangrijk voor NEVI is het verbeteren van de online vindbaarheid en het optimaliseren van het aantal e-commerce transacties, om zo de online concurrentie aan te kunnen gaan met andere wereldwijde spelers.

NEVI heeft als doelstelling:
Het vergroten van de online vindbaarheid van nevi.nl
Meer online verkopen van opleidingen, trainingen, workshops e.d. realiseren
Het aantal bezoekers op het platform laten stijgen

Aanpak Orangedotcom

Orangedotcom adviseert en ondersteunt NEVI bij het uitbouwen van het online platform. Nadruk bij de campagnes ligt op inkoop gerelateerde non-branded zoekwoorden die voldoende conversiegericht zijn. Belangrijke strategische keuzes die hierbij gemaakt zijn hebben betrekking op merkidentiteit, concurrentie, zoekintentie, zoekvolume, huidige posities en potentie van zoekwoorden. Door middel van een nauwkeurige afweging van deze factoren wordt een zo efficiënt mogelijke campagne ingezet.

Doorvertalen strategie

NEVI zoekresultatenEen belangrijk aspect bij het vertalen van de strategie naar de campagne heeft te maken met een goede planning van werkzaamheden op basis van prioriteiten. Het optimaliseren van content stellen als prioriteit nummer één, is belangrijk om zo snel mogelijk resultaat te boeken. Het aanpassen van zaken als metatitels, tekst, headers en URL’s heeft directe effecten op de vindbaarheid.   

Het doorvoeren van technische verbeteringen en het optimaliseren van het externe linkprofiel als tweede en derde stap zorgen voor verdere stijgingen van organische rankings binnen online zoekmachines. Bezoekersaantallen en het aantal conversies stijgen als gevolg van betere zichtbaarheid. Het simultaan inzetten op SEA en conversieoptimalisatie zorgt voor een versterkend synergie-effect.

De langdurige SEO campagne dragen op verschillende manieren bij aan e-commerce, met als kenmerken:

 Adviseren en optimaliseren van belangrijke content
 Opbouwen van online autoriteit door middel van sterke verwijzingen
 Technische verbeteringen aan o.a. sitemap, meta robots en robots.txt
 Gericht op conversiegerichte generieke zoektermen
 Ondersteuning van periodieke A/B testen en SEA campagnes

Resultaat

In de onderstaande figuren staan de belangrijkste resultaten van het SEO-traject voor NEVI weergegeven:

Resultaat_NEVI

 19% meer transacties uit organisch verkeer
 Een stijging van 32% in de online zichtbaarheid
 Een stijging van 7% in het aantal organische bezoekers
 25% hogere conversieratio bij organisch verkeer

NEVI_quote

Meer informatie over onze diensten of een offerte aanvragen?

Geïnteresseerd?

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op, of vraag direct een offerte aan!

Download deze case

case-pdf

Reageren