RegioBank case: local search

Home » Portfolio Items » RegioBank case: local search

Klantvraag

regiobank-stijging-leads

Het nieuwe platform regiobankadviseurs, bestaande uit aangesloten en zelfstandige adviseurs, werd in 2014 gelanceerd. Belangrijk voor RegioBank is dat het nieuwe online platform een belangrijke rol gaat spelen bij het genereren van leads voor individuele adviseurs. Kortom, via het platform moeten bezoekers snel en makkelijk een adviseur in de buurt kunnen vinden, contact opnemen en/of direct een afspraak kunnen maken.

RegioBank heeft als doelstelling:
Het vergroten van de online vindbaarheid van het platform
Het vergroten van de online zichtbaarheid van lokale adviseurs, in de regio
Het aantal bezoekers op het platform laten stijgen
Leads generen voor lokale adviseurs (contact opnemen / afspraak maken)

Aanpak Orangedotcom

Orangedotcom adviseert en ondersteunt RegioBank bij het uitbouwen van het online platform. Een van de belangrijkste strategische keuzes is het feit dat de Google Adwords campagnes gericht zijn op lokale zichtbaarheid en daardoor een lokale focus hebben. Dit komt direct voort uit het feit dat RegioBank in veel (kleinere) regio’s sterk vertegenwoordigd is en dat er alleen geadverteerd dient te worden in specifieke regio’s. Door een sterk lokaal karakter wordt efficiënt omgegaan met het budget. Op die manier wordt lokaal budget volledig ingezet voor individuele adviseurs.

Door middel van lokaal gerichte Adwords campagnes vinden potentiële klanten van RegioBank zo hun dichtstbijzijnde adviseur in de regio.

Doorvertalen strategie

RegioBank adviseurs

Een belangrijk aspect bij het doorvertalen van de strategie naar lokale campagnes heeft te maken met een goede en relevante campagne- en advertentiegroepstructuur. Op die manier is er ruimte voor flexibiliteit, controle (o.a. over budgetten) en hyperrelevante advertenties.

Google Adwords leent zich perfect om lokaal te adverteren. De local search campagnes zijn zodoende ook speciaal gericht op o.a. specifieke regio’s, steden, dorpen en postcode-gebieden. Deze

strategie volgt uit de directe vraag naar lokale campagnevoering.

Via twee pilots zijn de local search campagnes opgezet en zijn de effecten gemeten. Deze pilots werden onder andere gekenmerkt door:

Campagnes voor 34 RegioBank regio’s
Lokale targeting inspelend op local search gedrag
Sitelinks en andere lokale extensies in advertenties
Brandcampagnes én themacampagnes
Remarketing via Google Display Netwerk (GDN) en Google Zoeknetwerk (RLSA)
SEA in zoek- en displaynetwerk van Google

Resultaat

Na het succes van de eerste twee pilots in 34 regio’s heeft RegioBank een nieuwe fase uitgerold waarbij er op dit moment tot 400 regio’s / adviseurs zijn opgenomen. Voor alle regio’s adviseert Orangedotcom over de inzet van zoekmachine marketing en vooral de inzet van local search campagnes binnen SEA.

In de onderstaande figuren staan de belangrijkste resultaten van de SEA campagnes uit de pilots weergeven:

graphs-regiobank

Een gemiddelde daling van 61% in de CPA
Gemiddeld 64% van de leads afkomstig uit SEA activiteiten
Een gemiddelde stijging van 54% in het aantal leads

Quote-regiobank

Meer informatie over onze diensten of een offerte aanvragen?

Geïnteresseerd?

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op, of vraag direct een offerte aan!

Download deze case

case-pdf