Samsung

Home » Portfolio Items » Samsung

Samsung website portfolio afbeelding

Wat doen wij voor Samsung Electronics?

Zoekmachine marketing strategie
 Zoekmachine Adverteren (SEA)
 Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Samsung is een van de grootste wereldwijde spelers in smartphones, TV en audio, IT-producten, huishoudelijke apparaten als wasmachine’s, camera’s, en nog veel meer. Samsung is digitale marktleider in veel van deze industrieën, en wil daarom ook meer aandacht besteden aan de vindbaarheid in Google. Of het nu een smartphone, TV, of wasmachine is, de producten van Samsung moeten makkelijk gevonden worden door consumenten. Orangedotcom is gevraagd om voor Samsung de complete zoekmachine marketing strategie voor 2013 op te zetten. Niet alleen in Nederland, maar in de hele Benelux.

Tegelijkertijd met het opzetten en implementeren van de hele zoekmachinemarketing strategie, zijn er een aantal andere belangrijke onderdelen structureel op de kaart gezet:

  • Training van werknemers;
  • Opbouwen van intern bewustzijn;
  • Aansturen en professionaliseren van uitvoerende bureaus;
  • Inzet van geavanceerde SEO-tools;
  • Opstellen KPI’s;
  • Opstellen en verbeteren van rapportages en web-analytics.

 

Inmiddels heeft SEM een andere plek gekregen in de organisatie en wordt SEM gezien als een continue, structureel proces.

Specifiek voor SEA is gewerkt aan o.a. zichtbaarheid voor alle producten en diensten in alle fases van het aankoopproces, reseller-strategy, trademark beleid en sitelinks. Daarnaast is SEA onderdeel geworden van de totale mediastrategie en zijn de zoekmachine activiteiten zeer nauwkeurig afgestemd op de jaarlijkse marketing kalender en seizoensinvloeden.

Specifiek voor SEO zijn we gestart met een uitgebreide nul-meting en concurrentie analyse. Mede op basis daarvan hebben we belangrijke focuswoorden gedefinieerd, en is er gekeken naar de content op de website. Daarnaast is alle meta-content geoptimaliseerd. Voor Nederland hebben we met name gekeken naar pagina’s met het meeste volume. Dit resulteerde in een verbetering van de CTR van achttien procent en stijging voor bijna alle zoekwoorden. Daarnaast hebben we ook mooie resultaten gehaald met complexere zaken zoals het linkprofiel opschonen en de htaccess logs analyseren.