Highlight

Blog

AdWords highlight extensions

Highlight

Highlight extensions: versterking voor Google AdWords advertenties

In september lanceerde Google een advertentie-extensie in Google Adwords, genaamd ‘highlight extensions’. Een extra regel tekst in advertenties, biedt adverteerders de mogelijkheid om unieke aanbiedingen en voordelen van hun sites, producten en diensten te tonen. Tevens is het een goed hulpmiddel om meer aandacht te creëren voor de usp’s van je bedrijf, dienst of producten.

googleadwords-183x133

De voordelen voor je bedrijf

Gebruik maken van highlight extensions verbetert de prestaties van je advertenties. Tevens biedt het de mogelijkheid je te onderscheiden met specifieke berichten in de zoekresultaten. Het biedt ook de mogelijkheid bepaalde acties extra te promoten, of speciale kenmerken van jouw producten of diensten toe te voegen. Highlight extensions worden naast de sitelinks getoond, wat voor meer zichtbaarheid zorgt en extra relevante informatie aan de bezoekers.

Hoe stel je het in

Highlight extensions zijn eenvoudig in te stellen in je Google Adwords- account. Ga eerst naar het tabblad ‘Advertentie-extensies’ en zorg dat bij ‘weergave’ de juiste extensie geselecteerd is. Hierna kan je minimaal 2 en maximaal 6 highlight extensions per campagne/ advertentiegroep toe voegen. Er worden er maximaal 3 per advertentie getoond.

Tips

Enkele tips bij het gebruik maken van de highlight extension zijn:

  • Houd de USP’s zo kort mogelijk
  • Geef specifieke informatie over je bedrijf, producten of diensten zoals cijfers, afmetingen en prijzen. Maar ook waar je voor staat als bedrijf zoals goede service, snelle levering, gratis retour en geen verzendkosten.
  • Houdt de extensie tekst kort met een maximum van 25 karakters.
  • Het is niet toegestaan om teksten in de extensie te dupliceren. Dit betekent dat er geen herhalende tekst in de extensie mag staan op account, campagne en advertentieniveau. Het betekent dus ook dat je geen tekst in de extensie mag gebruiken, die ergens anders in de advertentietekst al wordt weergegeven.

Verschillende niveaus

Highlight extensions kunnen ingezet worden op verschillende niveaus binnen je account. Er kan gekozen worden voor account-, campagne- en advertentiegroep niveau. Voor de algemene usp’s is het verstandig om deze op accountniveau in te stellen. Wil je verschillende usp’s op een dieper niveau toevoegen, dan kan je deze het beste op campagneniveau instellen. Heb je specifieke producten of diensten, dan kan je ervoor kiezen om de extensies in te zetten op advertentiegroep niveau.

Het verschil met bestaande sitelinks

In eerste instantie doen highlight extensions denken aan sitelinks. Een belangrijk verschil tussen beiden zit hem in de details. Sitelinks worden gebruikt om bepaalde acties te promoten, producten aan te bevelen en om een advertentietekst toe te voegen. Highlight extensions zijn bedoeld om jouw unieke usp’s kenbaar te maken aan je doelgroep. Wil je meer weten over dit onderwerp en online marketing? Bekijk dan ook gerust eens onze blog.

highlight extension

Notitie: Google heeft in september 2014 de naam aangepast van de extensie. De naam callout extensions werd verandert naar highlight extensions, met behoud van dezelfde mogelijkheden.

AdWords advertising

Bekijk deze dienst

Samen de hoogste conversiestijging behalen?