MTV

Blog

Google AdWords voor MTV

MTV

MTV Under the thumb

Google AdWords voor MTV

Voor MTV zijn we per mei 2014 begonnen met een internationale Google AdWords campagne. Het doel van de campagne is om de MTV app, die gebruikt kan worden voor het terugkijken van programma’s, meer bekendheid te geven en het aantal downloads te vergroten.
Orangedotcom is eind april begonnen met de voorbereidingen voor het opzetten van een uitgebreide AdWords campagne in vijf landen, en deze is live gegaan op 1 mei jl.

AdWords voor MTV Under The Thumb

De campagne is volledig gericht op de website en app van MTV “Under The Thumb” en moet er voor zorgen dat het aantal downloads van de applicatie zal toenemen. De AdWords campagne is opgezet in meerdere talen en draait in 5 landen; Nederland, België, Duitsland, Polen en Zwitserland. Bezoekers die in die landen in Google gaan zoeken naar relevante zoekwoorden, krijgen een advertentie te zien van het uitzending gemist platform van MTV, Under The Thumb. Door de inzet van AdWords kunnen we snel schakelen en testen met verschillende advertentie teksten. Zoekresultaten zijn zowel zichtbaar op titels van TV programma’s, als andere relevante zoekopdrachten die iets te maken hebben met MTV Under The Thumb.

Mobile app extensions

Voor deze AdWords campagne maken we gebruik van de zogenaamde “mobile app extensions.” Met deze ‘extension’ is het mogelijk om de app direct te downloaden (vanuit een sitelink) in de adwords advertentie. Deze manier van adverteren via AdWords is vooral gericht op smartphones en maakt het makkelijker om direct de applicatie te downloaden, zonder eerst op de website van de klant te landen. Daarnaast is het mogelijk om in deze extentie een icoon te laten zien van de app, zoals deze ook in de app store of Google Play store te zien is.
screenshot MTV mobile add extension

Click-to-download

Deze AdWords extentie wordt ook wel ‘click-to-download’ genoemd, omdat de app direct op je smartphone wordt gedownload. Omdat veel websites tegenwoordig een groot deel van hun bezoekers vanaf tablets of smartphones krijgen, wordt het steeds belangrijker om hier ook rekening mee te houden in de campagne. Een goede website is responsive en past zich aan naar de resolutie van het beeldscherm. Naast de website kan de adwords campagne dus ook worden geoptimaliseerd voor smartphones en tablets. Als een bezoeker van Google echt op zoek is naar de app, is het niet nodig om hem eerst naar de website door te sturen.

Zoekmachine Marketing

Het unieke van zoekmachine marketing is dat het altijd vraag gestuurd is. Mensen zijn actief op zoek naar een bepaald product of dienst en zijn daardoor geneigd om ook over te gaan tot een aankoop, aanvraag of in dit geval, een download. Omdat zoekmachine marketing op deze manier werkt is dit kanaal altijd een van de meest efficiënte manier van online marketing met de hoogste ROI.

mtv-under-the-thumb-app

Samen de hoogste conversiestijging behalen?