searchmetrics

Blog

SearchMetrics: Inzicht in je online omgeving

searchmetrics

Searchmetrics

SearchMetrics: Inzicht in je online omgeving

Als online marketing bureau komen wij dagelijks in aanraking met de meest uiteenlopende SEO & SEA tools. Iedere tool heeft zijn specialiteit en kan op zijn eigen manier helpen met het bepalen van je online strategie. Natuurlijk hebben wij bij Orangedotcom een aantal favorieten en die zetten we dan ook graag in de spotlights. Deze keer: SearchMetrics.

SearchMetrics is een zeer uitgebreide online marketing tool die je inzicht geeft in SEO en SEA, maar het is bovenal een goede tool om de concurrentie mee onder de loep te nemen. Waar de meeste tools je vaak alles kunnen vertellen over je eigen website, helpt SearchMetrics je ook aan belangrijke online marketing data van je concurrenten. Want, hoe zit het met hun zichtbaarheid? En welke zoekwoorden hebben de sites gemeen? Het is niet voor niks dat de tool wordt gebruikt door grote namen als Samsung, Ebay, TUI en Virgin.

SEO powerhouse

Hoewel SearchMetrics ook inzicht geeft op gebieden zoals SEA en sociale media, is de tool vooral een SEO Powerhouse.  Analyseer een website en je krijgt direct meer te weten over de zichtbaarheid van de website, de geschatte waarde van het inkomende verkeer en het aantal keywords waarop de website in de zoekmachine gevonden kan worden. Helemaal mooi is dat website gegevens tot van 2 jaar geleden bekeken kunnen worden. Zo kunnen we precies zien hoe een website zich ontwikkeld heeft in de afgelopen jaren.
Search Metrics SEO
Naast het analyseren van de eigen website, kan ook de concurrentie uitgebreid bekeken worden. Orangedotcom analyseert eerst de zichtbaarheid en sterktes en zwaktes van de concurrerende websites. SearchMetrics laat precies zien welke zoekwoorden de websites gemeen hebben en hoeveel bezoeken die keywords en posities de websites opleveren. Zo kan gelijk bepaald worden waar nog belangrijke kansen blijven liggen.

Backlink research met SearchMetrics

Goede SEO is niet mogelijk zonder linkbuilding. Ook hiervoor biedt SearchMetrics een uitstekende basis. De tool analyseert het backlink profiel van websites en laat precies zien hoeveel links er naar de website wijzen, van hoeveel verschillende domeinen er gelinkt wordt en naar welke pagina’s het meest gelinkt wordt. Bij Orangedotcom gebruiken we deze gegevens om schadelijke links te ontdekken en nieuwe linkbuilding mogelijkheden te verkennen.

SearchMetrics voor bedrijven

Wanneer kan SearchMetrics iets betekenen voor jouw bedrijf? SearchMetrics richt zich met zijn oplossingen en diensten op de middelgrote en grote bedrijven. Zolang er interesse is in het versterken van de online aanwezigheid en de kennis aanwezig is om de verzamelde data aan te wenden, zal SearchMetrics van toegevoegde waarde zijn voor elke organisatie. Heeft de organisatie niet de benodigde kennis in huis? Dan kan het wel eens de moeite waard zijn om een gespecialiseerd bureau in te huren voor de realisatie van je online strategie. Wil je meer lezen over SEO, maar ook andere onderdelen van online marketing? Dan kun je ook een kijkje nemen op ons online marketing blog.

Jaarlijkse ranking factoren

Searchmetrics ranking factors 2013Naast het ontwikkelen van de SearchMetrics Suite, houdt SearchMetrics zich regelmatig bezig met het uitvoeren van interessante onderzoeken. SearchMetrics verwerkt elke dag een schat aan informatie van websites over de hele wereld. Deze gegevens gebruiken ze onder andere om elk jaar om de Rank Correlation Study op te zetten. In dit onderzoek analyseren ze websites die goed presteren (en dus regelmatig bovenaan staan) in de zoekmachine resultaten. In het onderzoek wordt gekeken naar bekende zoekmachine optimalisatie punten en vervolgens wordt in kaart gebracht welke punten top websites rond de wereld gemeen hebben. Benieuwd naar de uitkomsten van het onderzoek? Bekijk de uitkomsten in de infographic!

Samen de hoogste conversiestijging behalen?