Blog

SEO check

Op het internet worden verschillende tools aangeboden waarmee je snel en simpel je eigen website kunt onderzoeken met behulp van een SEO-check. Heel vaak zie je ook dat hier veel geld voor wordt gevraagd. Terwijl er tools bestaan waarmee je een SEO-check zelf kan uitvoeren en daarvan een rapportage kunt uitdraaien. In de rapportage worden de punten beschreven die belangrijk zijn voor het optimaliseren van de zoekresultaten van de website. Hiermee krijg je een uitgebreid overzicht met punten die u kunt verbeteren voor een betere search engine optimalisatie van je website.

Tijdens het uitvoeren van een SEO-check wordt er onder andere gekeken naar de volgende punten:

Basis

  • www- en non www-redirect
  • URL structuur
  • Robots.txt
  • XML Sitemap

Inhoud

  • Titels
  • Descriptions
  • Headings
  • Afbeeldingen
  • Teksten

Links

 

  • Backlinks
  • Anchortexts

Keywords

 

  • Focuswoorden

Autoriteit

  • Autoriteit van het domein
  • Page Rank

Gebruiksvriendelijkheid

  • 404 foutmeldingen
  • Site snelheid
  • Navigatie
  • Breadcrumbs
  • Micro dat

Tijdens het doorlopen van de SEO-check list wordt er gekeken naar wat er al goed staat, maar vooral naar de punten die verbeterd kunnen worden. Voor het optimaliseren van de SEO punten kun je het beste specialisten inschakelen, zoals Orangedotcom – hét online marketing bureau van Amsterdam. Zodra de punten verbeterd zijn zul je al gauw merken dat je positie in de zoekresultaten zal verbeteren. Daarnaast is het belangrijk om je website continu van nieuwe content te voorzien. Hierdoor zorg je ervoor dat er mogelijk nieuwe bezoekers, maar ook oude bezoekers de website bezoeken. Hoe meer pagina’s geïndexeerd worden door de zoekmachines, hoe beter, omdat je website hierdoor beter gevonden kan worden.

Samen de hoogste conversiestijging behalen?