Blog

De toegevoegde waarde van adverteren via Criteo

Criteo biedt een retargeting platform voor retailers om personaliseerde online display ads te tonen aan consumenten. Het biedt hiermee een additionele ondersteuning voor adverteerders bij het inkopen van advertenties. Waarom je Criteo moet inzetten voor je merk of een van je klanten? Je leest het in dit blog!

Geschreven door Fleur Kors

Technologiebedrijf Criteo ondersteunt marketeers op een innovatieve manier met hun reguliere advertenties. Consumenten geven steeds meer en meer uit via e-commerce, what’s new… Juist daarom zijn digitale kanalen van cruciaal belang voor retailers om hun marges te behouden én voor merken om de consument te activeren tijdens het aankoopproces.

Het product dat Criteo levert is een vorm van display advertising. Hierbij bestaat de gepersonaliseerde retargeting oplossing uit de inzet van interactieve banneradvertenties. Deze ads worden gegenereerd op basis van voorkeuren voor producten van een klant, die weer bepaald worden aan de hand van het surf-gedrag. Richting de adverteerder werkt Criteo op basis van kosten per klik (CPC). Adverteerders betalen dus alleen voor consumenten die daadwerkelijk op de banner klikken en terugkeren naar de website van de adverteerder.

What’s in it for you?

We zetten een aantal voordelen op een rij:

  • Gepersonaliseerde ads: door dynamische retargeting wordt de juiste advertentie op het juiste moment getoond aan potentiële klanten. Daarnaast voorspelt Criteo persoonlijke suggesties voor producten.
  • Zichtbaarheid: er wordt samengewerkt met alle grote publishers, waardoor je zichtbaar kunt zijn op vrijwel alle kwalitatieve titels;
  • Effectiviteit: Als adverteerder reken je af per klik.

Het Retail Media Platform van Criteo ondersteunt de snelgroeiende retailmediabranche in Europa. Het stelt merken beter in staat om in te spelen op de verschuiving in aankoopgedrag van de fysieke winkel naar webwinkels. Juist door gesponsorde producten en display-advertenties samen te voegen in combinatie met flexibele targeting, biedt het nieuwe platform zowel merken, bureaus als retailers de transparantie en controle om hun retailmedia-activiteiten op te schalen.

Voorbeelden van uitingen via Criteo voor Orangedotcom klant Cavallaro

Cruciale tijd voor gebruik van retailmedia

Het afgelopen jaar is retailmedia meer en meer naar de voorgrond getreden. Deze trend maakt het dan ook steeds belangrijker voor merken om online te groeien. Door de digitale versnelling die COVID-19 teweeg heeft gebracht, is het juist nu een goed moment om als merk retailmedia in te zetten.

Je productaanbod stuur je gemakkelijk naar Criteo via Channable, wat we ook voor bijvoorbeeld Google Shopping inzetten. Dit is een kwestie van je bronfeed importeren en je bent ready to go. Heb je hier ondersteuning voor nodig, dan helpen we je graag.

De voordelen van het inzetten van het Criteo platform en de advertentiemogelijkheden zijn duidelijk: een betere efficiëntie van reclamebudgetten in een kwalitatieve omgeving. Benieuwd voor welke klanten wij Criteo inzetten en op welke manier? Laat het ons dan weten. Wij helpen je graag!

Meer lezen?

Samen de hoogste conversiestijging behalen?