De zakelijke markt goed bedienen is een vak apart. Om in een B2B markt de juiste keuzes te maken en als merk te groeien, is specialistische kennis nodig. Orangedotcom heeft al jarenlang ruime ervaring in het zakelijke segment. Dit betekent dat wij jou als B2B speler echt verder kunnen helpen.
B2B marketing vergt een totaal andere aanpak dan marketing richting de consument. Het gaat niet om het verkopen van een vakantie en het is al helemaal anders dan een tube tandpasta in de markt zetten. Op deze pagina zetten we onze visie op de B2B markt en marketing voor B2B uiteen.
Om te beginnen is de zakelijke markt heel divers. Van leadgeneratie tot e-commerce. Juist de verscheidenheid aan opdrachtgevers draagt bij aan onze kennis en expertise op dit vlak. Door onze jarenlange ervaring en grote lijst aan (verschillende) B2B klanten weten wij als geen ander optimaal om te gaan met zaken als een lange(re) customer journey, hoge orderwaardes, de waardebepaling van leads, softe- vs harde leads, de opvolging van leads en tot slot herhaalklanten.
Aanvullend en niet te onderschatten is dat zakelijke marketing vaak gericht is op een niche doelgroep. Dat is precies waar wij goed in zijn. Hoe klein of niche de doelgroep ook is, wij weten de doelgroep, bedrijven of beslissers te vinden en op de juiste manier te benaderen.
Binnen al deze zaken schuilen geen verrassingen voor ons. Dit zorgt ervoor dat wij voor jou het verschil kunnen maken en het maximale uit de resultaten halen.
Met onze aanpak komen we tot een impactvolle strategie: het eerste deel van de samenwerking voeren onze strategen en consultants gerichte analyses uit van bestaande media en adviseren we over kanaalkeuze, budgetten en creatives. Daarnaast stellen we een roadmap en duidelijke planning op en gaan we in op het volwassenheidsniveau van de organisatie op het gebied van digital marketing. Hierbij houden we altijd rekening met het feit dat niet altijd alles tegelijk mogelijk is en geven we dus altijd helder aan welk onderdeel van de strategie de hoogste prioriteit heeft.
Veel bedrijven binnen het zakelijke segment richten zich op leadgeneratie. Vaak gaat het om bedrijven die producten en diensten aanbieden die niet online verkocht kunnen worden. Een account manager of salesteam volgt de door marketing geworven leads op en converteert dez tot sale. Orangedotcom heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot specialist in leadgeneratie. We hebben in die tijd geleerd om relevante, kwalitatieve leads te verwerven voor onze klanten. Uiteindelijk zijn leads immers pas waardevol voor je business als ze ook klant worden.
Om succesvol te zijn in het genereren van leads en een structurele onderstroom aan waardevolle leads te krijgen, moeten tal van zaken goed op elkaar aansluiten:
Lees ook meer over B2B contentmarketing in dit blog op onze site. Is dit allemaal goed ingericht, dan is leadgeneratie een uitermate geschikte manier om als bedrijf groei te realiseren.
Onze dienstverlening en ons advies houdt niet op bij digital marketing alleen. Wij zijn een serieuze sparring partner. We denken mee, adviseren en helpen jou echt verder als het gaat om het goed inrichten en implementeren van leadgeneratie. Zo kunnen we duidelijk en helder met vooraf gedefinieerde KPI’s de waarde van leads bepalen en daarmee duidelijk het rendement van online investeringen aantonen.
De Orangedotcom formule: werken met gespecialiseerde consultants die direct schakelen met de klant. Onze experts op het gebied van Google Ads, SEO, Social media marketing, CRO en programmatic display advertising staan voor je klaar om top resultaten te behalen.
Een aantal van de klanten waar we voor werken in de B2B branche, zijn:
Al deze informatie is leuk, maar waar het echt om draait zijn resultaten. We hebben een aantal mooie cases gericht op de zakelijke markt. Lees hier meer over de resultaten voor onze B2B-opdrachtgevers.
Uiteraard denken we graag breder dan onze specialisaties. Weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? We komen graag in contact.