E-commerce specialisten

Haal meer sales en omzet uit jouw webshop
✅ Meer omzet
✅ Duurzame online groei
✅ Integrale marketingstrategie

Zo gaan we jou helpen

Om jouw merk of bedrijf online te onderscheiden van je concurrenten is het belangrijk om gebruik te maken van best practices, continu te blijven testen met nieuwe features en technieken en jouw data op een intelligente manier te benutten.

In de praktijk betekent dit dat onze digital commerce consultants de markt zo goed mogelijk proberen te doorgronden. Op deze manier schatten we steeds beter in hoe we concreet waarde kunnen toevoegen. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat we op basis van een diepgaande analyse concluderen, dat optimalisatie op alleen ROAS (return on ad spend) onvoldoende is. Het kan enorm veel impact hebben om te identificeren welke producten de hoogste marge hebben, om daar vervolgens extra marketingbudget heen te verschuiven. Een ander is voorbeeld is het incalculeren van seizoensinvloeden op de performance. Zien we in de data dat de zomermaanden doorgaans minder transacties opleveren, dan kunnen we daar op een slimme manier meer omgaan door de budgetten te cappen, of om de biedingen aan te passen. En wat te denken van speciale terugkerende gelegenheden. Black Friday, anyone?

Sturen op resultaat

Wij weten wat belangrijk is voor echte e-commerce partijen. Daarom zorgen wij er ook voor – ondersteund door de data – dat we haarfijn inzichtelijk maken hoeveel producten en omzet er vanuit retouren verloren gaat. Sterker nog, door interne systemen zoals Magento, Lightspeed, Woocommerce en Shopify te koppelen aan online (webanalytics)systemen, kunnen we realtime optimaliseren op transacties die onderaan de streep daadwerkelijk winst opleveren. Het maakt niet uit wat de doelstelling is: winsten maximaliseren, marge verhogen, kosten reduceren of omzetgroei. Door een gerichte aanpak is een goed resultaat haalbaar.

We zorgen ervoor dat al deze resultaten eenvoudig toegankelijk zijn in een overzichtelijk, op maat gemaakte dashboard. Een dashboard dat gemakkelijk te delen is met stakeholders binnen de organisatie en dat dient als vertrekpunt van gezonde discussie over de digitale strategie.

Het werk is nooit af. Daarom zullen onze consultants steeds blijven kijken naar manieren om de concurrentie te slim af te zijn, de nieuwste technologieën toe te passen en jou proactief te informeren over kansen en bottlenecks. Bovendien hebben we een unieke manier van samenwerken. Dit lichten we graag aan je toe. De kern van onze dienstverlening wordt gekenmerkt door de samenwerking tussen klant en bureau. Waar wij als bureau veel kennis hebben over digital marketing, heb jij als klant de meeste kennis over de producten die je verkoopt. Door deze twee kennis vlakken optimaal te combineren behalen we samen de beste resultaten.

Waarom kies je voor een e-commerce bureau?

Binnen digital marketing is e-commerce een vak apart. Om er zeker van te zijn dat je écht alles haalt uit jouw webshop, is het verstandig om eens met een digital commerce specialist om de tafel te gaan. Een ervaren e-commerce partner verdiept zich in jouw merk en je eindklant, kent alle ins and outs van online verkoop en heeft het data spel tot in de puntjes in de vingers.

Data is ons vertrekpunt, maar om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf duurzaam online groeit en jij meer omzet binnenhaalt, zorgen onze consultants ervoor dat we verder kijken dan alleen de cijfers. Zo hebben wij oog voor de hele customer journey. Welke boodschap brengen we wanneer? En past dit in de algehele (online) strategie? Verwacht van ons altijd een proactieve houding, waarmee we mensen in de organisatie uitdagen, continu blijven testen en slim gebruik maken van nieuwe technieken op het snijvlak van innovatie. Search, feed management, Shopping, marketplaces, retargeting en/of affiliate marketing bieden geen geheimen voor ons. Allemaal potentie voor jou als klant om te groeien.

Personalisatie

Personalisatie is een relatief nieuwe discipline in e-commerce, die maar weinig bureaus écht goed beheersen. In een notendop kun je met een goed ingerichte personalisatie tool, klanten op je website een op maat gemaakt aanbod tonen en conversie flink verhogen. Denk je maar eens in dat je in een winkel geholpen wordt waarbij het personeel weet wie je bent, wat je vorige bestellingen zijn, waar je naar op zoek bent en je aanbevelingen doet op basis van je interesse. Het doel is kortom: relevant zijn en je onderscheiden van concurrenten. Uiteindelijk resulteert dit in meer sales en als direct gevolg een hogere omzet.

Aanvullend biedt een goede personalisatie tool de mogelijkheid om een custom boodschap te tonen afhankelijk van de oriëntatiefase waarin een persoon zich bevindt.

Orangedotcom beheerst dit spel als geen ander. Zo hebben onze consultants uitgebreide ervaring met een aantal grote personalisatie platformen zoals Datatrics en Raptor. Nieuwsgierig geworden? Lees hier meer.

Synergie tussen kanalen

Als digital consultants weten we als geen ander de waarde van een integrale e-commerce aanpak. Door jouw wensen centraal te zetten en de klantreis door de ogen van de eindklant te zien, zorgen we voor een naadloze online ervaring.

Het is cruciaal om online kanalen zoals SEA, SEO, (programmatic) display, social, personalisatie en marketplaces zo in te richten, dat er onderlinge ondersteuning plaatsvindt en dat de merkbeleving constant is.

Verwacht van onze consultants een overzichtelijke planning die past in de algehele marketing strategie. Samen kijken we vooruit naar de marketingkalender en bepalen we met welke uitingen en campagnes we de omzet gaan maximaliseren.

Wij geloven dat onze innovatieve geest de drijvende kracht is achter ons succes. Daarom werken wij graag samen met merken en bedrijven met ambitie. Denk jij dat we een goede match zijn? Of heb je behoefte aan een vrijblijvende scan van jouw e-commerce strategie en kanalen? Neem vrijblijvend contact op voor een verkennend gesprek!

Uiteraard denken we graag breder dan onze specialisaties. Weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? We komen graag in contact.

Samen de hoogste conversiestijging behalen?