Fashion marketing specialisten

Bereik de juiste doelgroep en vergroot je omzet
✅ Meer waardevolle bezoekers
✅ Duurzaam je omzet vergroten
✅ Gestructureerde aanpak

Zo gaan wij jou helpen

In een markt die zo concurrerend is als de fashion industry is een duurzaam, efficient marketingplan essentieel. Veel modebedrijven zijn zich bewust van de waarde die social media, online advertising en content marketing kunnen toevoegen aan hun business, maar missen de kennis en resources om alle kanalen optimaal in te zetten. Een digital marketing bureau met kennis van de mode branche is dan een welkome partner. Orangedotcom heeft deze kennis en ervaring.

Van branding tot performance marketing, van Instagram tot online marketplaces. De mogelijkheden binnen fashion marketing zijn zeer groot. Ieder kanaal heeft zijn eigen kracht en kan een rol spelen binnen een complete marketing strategie. Wat de beste aanpak is voor jouw merk? Dit ligt aan o.a. doelstellingen, doelgroepen en beschikbaar budget. Maar ook aan de huidige bekendheid van je merk. Onze specialisten helpen je graag een duurzaam groeiplan voor je op te stellen en de doelstellingen te realiseren.

Onze aanpak

Zoals je hierboven al ziet staan, hangt veel af van jouw unieke situatie. Een marketing strategie bij Orangedotcom begint dus altijd bij een goede intake. Dat merk je al tijdens het voortraject, want we starten pas als er een gedegen plan is. Vervolgens zorgen we ervoor dat alle betrokkenen bij elkaar komen tijdens de kick-off meeting. Bij deze meeting komen o.a. de volgende vragen nogmaals op tafel:

  • Hoe meten we het succes van de samenwerking?
  • Wat zijn de belangrijkste doelstellingen?
  • Welke KPI’s houden we in de gaten om te monitoren of we de doelstellingen halen?
  • Welke doelgroepen zijn het belangrijkst?
  • Met welke frequentie hebben we contact en via welke kanalen?

Het doel van de kick-off meeting is om te zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op staan.

Vervolgens gaan de SEO- en advertising specialisten aan de slag. De gemaakte plannen worden uitgewerkt. Bij SEO beginnen we altijd met een uitgebreide website audit. Voor de problemen die we vinden betreffende de website schrijven we adviezen, die we inplannen middels een SEO projecten roadmap.

Het advertising team gaat aan de slag met social media en Google Ads. Als eerst wordt de bestaande campagne structuur onder de loep genomen en verbeterd. Vervolgens kijken we samen met jou als klant naar welke campagnes we kunnen inplannen en wanneer. De advertising fashion experts van Orangedotcom adviseren je hierbij over doelgroep keuze, planning en budget per kanaal.

Creatives

Bij iedere campagne zijn de creatives belangrijk: de uitingen op social media en in programmatic advertising. Bij een fashion campagne is dit nog belangrijker dan normaal. De merkessentie moet terugkomen in de creatives. We kunnen hierbij werken met bestaand design of zelf helpen goede creatives te laten maken.

Contentmarketing

Behalve concurrerend, is de mode branche ook dynamisch. Trends volgen elkaar in rap tempo op. Dit maakt dat een goede content strategie niet al te ver vooruit gepland kan worden. Juist snel inspelen op de trends van het volgende seizoen is een kans. Veel consumenten zijn op zoek naar inspiratie, en vinden die inspiratie bij merken die actuele trends als eerste spotten.

Slimme content marketing is multichannel: content die op verschillende manieren gedeeld kan worden. Denk bijvoorbeeld aan blogposts die het goed doen in Google’s zoekresultaten, met afbeeldingen die op social media gedeeld worden en via Pinterest ook weer traffic opleveren.

Data en continu optimaliseren

Het werk is niet afgelopen als de campagnes live staan. Continu monitoren en optimaliseren zijn essentieel. Hierbij speelt data een grote rol. Tijdens de eerste maand van een nieuwe samenwerking maken we daarom altijd een dashboard waarin de belangrijkste cijfers zichtbaar zijn. Zo kunnen we contstant een vinger aan de pols houden. Welke campagnes leveren goed uit, en welke minder? Is het slim om budget van de ene campagne naar de andere te verschuiven? Waar zien we kansen voor content creatie en SEO?

Onze specialisten houden de belangrijkste KPI’s dus constant in de gaten en rapporteren hier ook over naar jou als klant. Zo ben je altijd op de hoogte van het succes van de verschillende (social) kanalen en campagnes.

Branding versus performance

Een belangrijk aspect binnen online marketing, zijn KPI’s. KPI’s of key performance indicators geven aan of je campagne naar behoren presteert of niet. Welke KPI’s we in de gaten houden, verschilt per campagne. Vooral belangrijk hierbij is het onderscheid tussen branding en performance. Bij branding campagnes kunnen views (op Youtube of Instagram) en website bezoekers belangrijke KPI’s zijn. Hebben we het over een performance campagne, dan zijn zaken zoals sales en omzet veel belangrijker. Onze strategen en digital marketing consultants zullen je hier altijd goed over informeren, voor we aan een traject starten.

Onze ervaring binnen fashion

Orangedotcom heeft ruime ervaring in de fashion industrie, zowel in Nederland als internationaal. Voor merken als Maison365, Cavallaro Napoli, Garcia Jeans en Jurkjes.com hebben we reeds vele succesvolle campagnes gedaan.

Fashion bureau of in-house hulp?

Bij het verder professionaleren van je marketing zijn er meerdere richtingen waar je in kan gaan. Je kunt proberen zovel mogelijk kennis en kunde binnen je eigen organisatie te halen, of je kunt met een gespecialiseerd bureau samenwerken. Het voordeel van een bureau is de diepgaande kennis op het gebied van digital marketing en data. Een groot voordeel van in-house marketing is de korte communicatie tussen marketing en andere afdelingen.

Bij Orangedotcom bieden we een mooie hybride vorm aan: een digital marketeer, opgeleid door ons, voor 3 a 5 dagen per week bij jou op kantoor om te ondersteunen bij de marketing. Alle kennis binnen onze organisatie staat zo tot je beschikking en komt direct jouw organisatie in. Meer weten over zo’n samenwerking? Kijk op onze pagina over detacheren.

Uiteraard denken we graag breder dan onze specialisaties. Weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? We komen graag in contact.

Samen de hoogste conversiestijging behalen?