Marketing voor publishers

Haal meer bereik en omzet uit jouw merken!
✅ Meer bezoekers
✅ Duurzame groei
✅ Gestructureerde aanpak

Zo gaan wij jou helpen

Digitale transformatie is voor veel mediahuizen een belangrijke ontwikkeling, die in meer of mindere mate is geïmplementeerd in de dagelijkse business. Gezien digitaal bereik vaak het belangrijkste verdienmodel is om advertising te kunnen verkopen, is een gedegen aanpak  van digitaal uitgeven cruciaal voor succes. Het is niet altijd haalbaar om al het nodige digitale talent in huis te halen, hier komen wij in beeld.

Dat begint al bij het belangrijkste onderdeel van uitgeven: het creëren van content. Waar een redactie normaliter gewend is te schrijven vanuit journalistieke intuïtie of op basis van persberichten, is data-gedreven werken een belangrijke factor voor duurzaam succes in bereik. Het helpen van redacties is dan ook een van de pilaren waaruit onze dienstverlening voor uitgevers bestaat.

Website prestaties

Naast content zijn techniek en autoriteit belangrijk voor de prestaties van websites. Ook hierin kunnen we helpen om de juiste stappen te zetten. Dit is bijvoorbeeld voor het structureren van de development roadmap of het begeleiden van de development afdeling of externe partij in de ontwikkeling.

Ten slotte kunnen we helpen met zichtbaarheid middels advertising. Dit kan bijvoorbeeld middels SEA zijn, om bereik op content te vergroten of leads voor abonnementen te realiseren.

Orangedotcom heeft met veel publishers ervaring. Zo werken we onder andere voor Talpa, New Skool Media/ONE Business, Vakmedianet, Viacom en Red Bull. We deden klussen voor onder andere Emesa en TMG/Mediahuis.

Onze aanpak

Data is ons vertrekpunt, maar om ervoor te zorgen dat je merk(en) duurzaam groeien en je meer omzet binnenhaalt, zorgen onze consultants ervoor dat we verder kijken dan alleen de cijfers.

Het samenwerkingsproces zien we als cruciaal voor succes. Onze aanpak dient altijd aan te sluiten bij de algehele strategie. Waar wij als bureau veel kennis hebben over digital marketing, heb jij als uitgever de meeste kennis over de merken die je uitgeeft en je doelgroepen. Door deze twee zaken te combineren behalen we samen de beste resultaten.

Verwacht van ons altijd een proactieve houding, waarmee we mensen in de organisatie uitdagen en verder helpen (bijvoorbeeld door training), continu blijven testen en slim gebruik maken van nieuwe technieken op het snijvlak van innovatie..

Onze aanpak richt zich op vijf pijlers:

  1. Synergie; we leggen de link met andere kanalen, insights en campagnes;
  2. Volume; vanuit zoekwoordonderzoek altijd op zoek naar de juiste keywords;
  3. Full-funnel; focus op alle fases van het oriëntatie proces;
  4. Automation; automatische alerts en ingeplande crawls voor optimaal resultaat;
  5. Kwaliteit; onze consultants maken gebruik van de beste tools in de markt.

Strategie

Het eerste deel van de samenwerking voeren onze strategen en consultants gerichte analyses uit van bestaande media en bepalen we, in overleg met jou onder andere prioriteit,  budgetallocatie en kanaalkeuze. Daarnaast stellen we een roadmap en duidelijke planning op en gaan we in op het volwassenheidsniveau van de organisatie op het gebied van digital marketing.

 

Opstartfase / set-up 

Bij een samenwerking is de opstartfase cruciaal. We beginnen met een kick-off meeting met alle belangrijke stakeholders. Hierin proberen we zoveel mogelijk informatie in te winnen over de organisatie. Denk bijvoorbeeld aan doelgroep informatie, hoe content wordt gecreëerd en wie de website beheert. Ook bespreken we tijdens de kick-off meeting de doelstellingen en KPI’s van het traject.

Na de kick-off gaan we gewoonlijk aan de slag met een uitgebreid zoektermen onderzoek, een website audit en/of de set-up van de campagnes. Deze presenteren we aan het eind van de opstartfase. Als deze zijn gepresenteerd en we eventuele feedback hebben verwerkt, zorgen we dat beide documenten ‘actionable’ worden gemaakt. Dit betekent dat we op basis van het zoektermenonderzoek een concrete contentstrategie- en planning maken, en dat we de uitkomsten van de website audit in een roadmap verwerken. De contentplanning en SEO-projecten roadmap vormen de blauwdruk voor de optimalisatie fase.

 

Optimalisatie en campagne fase

Na de opstartfase van het traject, gaat de optimalisatie fase van start. Hierbij spelen vier zaken een belangrijke rol:

  1. Website techniek
  2. Mobiele vriendelijkheid
  3. Website content
  4. Website autoriteit

Tijdens de optimalisatiefase werken we aan de verbetering van de website. We adviseren bijvoorbeeld over bepaalde pagina’s, verbeteren de linkstructuur of schrijven SEO-geoptimaliseerde teksten. Op die manier maken we de website beter voor gebruikers én waardevoller voor zoekmachines. Wanneer we campagnes draaien gaan we aan de slag met optimalisaties binnen SEA, social of display.

 

Evaluatie en communicatie

We duiden graag wat we zien. We bespreken samen de bevindingen en scherpen vanuit deze input de werkwijze aan. We rapporteren op maandelijks niveau face-to-face onze bevindingen en hebben we minimaal wekelijks contact over de voortgang. Heb je overigens behoefte aan meer hulp in-house? We detacheren ook talent, lees hier meer over detachering via Orangedotcom.

 

Samen zorgen voor meer bereik?