Recruitment specialisten

Recruitment: een spel tussen vraag en aanbod.
✅ De juiste doelgroep bereiken
✅ Werken aan je employer brand
✅ Gericht op zowel actieve als passieve werkzoekenden

Zo gaan wij jou helpen

Alleen goed vindbaar zijn in Google is allang niet meer genoeg in recruitment. Om ervoor te zorgen dat je een match kunt maken tussen talent en opdrachtgever, is het essentieel om een potentiële kandidaat op verschillende manieren en momenten te bereiken. Natuurlijk uit zich dit in een doordachte SEA strategie voor elke fase van de oriëntatie, maar daarnaast is de juiste aanvulling door de inzet van andere digitale kanalen minstens even belangrijk. Op deze pagina lees je onze visie op recruitment en welke rol marketing daarin speelt.

Het bereiken van een latente doelgroep

Uitdagend in recruitment is dat vaak maar een klein deel van de potentiële doelgroep actief op zoek is naar een nieuwe uitdaging. Het goed bereiken van een potentieel interessante doelgroep is dan ook vaak onderdeel van onze aanpak, employer branding dus. Investeren in zichtbaarheid op platformen zoals Youtube, Facebook, Instagram, LinkedIn of Reddit is in de meeste gevallen heel relevant, om meer bekendheid voor de opdrachtgever te genereren.

Het begint allemaal met goede content om de doelgroep aan te spreken en je als organisatie te profileren.  Contentmarketing zien we als cruciaal voor alle activiteiten. Centraal staat de vraag waarom je beoogde kandidaat voor of via de organisatie moet gaan werken. De website is daarvoor de basis. Naast hygiene-content is hub-content een mooie manier om dit over te brengen (lees hier meer over op onze pagina over contentmarketing). Op basis hiervan kan vervolgens relevante advertising worden ingezet. En dan komt Google for Jobs er natuurlijk ook nog aan, waarvoor een goede inrichting van je website content en techniek essentieel is.

Leadgeneratie in recruitment

Om succesvol te zijn in vinden van kandidaten en een structurele onderstroom aan waardevolle leads te krijgen, moeten tal van zaken goed op elkaar aansluiten:

De doelgroep moet in aanraking komen met je dienstverlening en de organisatie leren kennen. Testimonials of blogposts zijn voorbeelden van content die hierbij helpen. Op het moment dat een kandidaat tot een besluit is gekomen, dient er een nieuw contactmoment zijn. Eventuele drempels dienen zoveel mogelijk te worden weggenomen: denk aan te lange formulieren of een website die niet goed werkt. Via platformen zoals LinkedIn zijn bijvoorbeeld Lead Ads in te zetten, waarmee er zeer makkelijk gereageerd kan worden. Leads dienen door de organisatie vervolgens te worden opgevolgd in korte tijd. Idealiter worden kandidaten binnen 24 uur al gebeld.

Onze recruitment marketing aanpak

Met onze aanpak komen we tot een impactvolle strategie: het eerste deel van de samenwerking voeren onze strategen en consultants gerichte analyses uit van jou als opdrachtgever, de markt en doelgroep en adviseren we over kanaalkeuze, budgetten en creatives. Vervolgens stellen we een roadmap en duidelijke planning op, gebaseerd op het volwassenheidsniveau van de organisatie op digital marketing gebied. Hierbij houden we altijd rekening met het feit dat niet altijd alles tegelijk mogelijk is en geven we dus altijd helder aan welk onderdeel van de strategie de hoogste prioriteit heeft.

Kwaliteit boven kwantiteit

Orangedotcom heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot specialist in recruitment. We hebben in die tijd geleerd om relevante, kwalitatieve sollicitaties te verwerven voor onze klanten en middels employer branding de bekendheid van de organisatie te vergroten. Uiteindelijk zijn sollicitaties waardevol voor je business als ze ook tot een match leiden.

Onze dienstverlening en ons advies houdt niet op bij digital marketing alleen. We zijn een serieuze sparring partner. We denken strategisch mee, adviseren en helpen je verder. Zo kunnen we duidelijk en helder met vooraf gedefinieerde KPI’s de waarde van sollicitaties en leads bepalen om daarmee het rendement van de investering aan te tonen.

Gespecialiseerde consultants

De Orangedotcom formule: werken met gespecialiseerde consultants die direct schakelen met jou als klant. Onze experts op het gebied van SEO, CRO, contentmarketing en advertising staan voor je klaar om top resultaten te behalen.

Onze ervaring binnen recruitment

Wij ondersteunen verschillende bedrijven bij recruitment en employer branding. Onze digital marketing consultants adviseren over de te volgen strategie, zetten campagnes op en monitoren de resultaten.

Een aantal van de klanten waar we voor werken in de recruitment branche, zijn:

  • Brisker Group
  • Brunel
  • IMC
  • Pharmalead
  • TalentZ
  • Roamler

Cases

Al deze informatie is leuk, maar waar het echt om draait zijn resultaten. We hebben een aantal mooie cases in de recruitment markt.

Uiteraard denken we graag breder dan onze specialisaties. Weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? We komen graag in contact.

Samen aan de slag met recruitment marketing?