Conversie Optimalisatie Orangedotcom

Conversie Optimalisatie (CRO)

Wij maken je baas extra blij

Wat is Conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie (CRO) is het optimaliseren van het rendement van een website. Het is een proces waarbij aan de hand van data- en gedragsanalyses en testen nieuwe inzichten worden opgedaan. Deze worden toegepast om de conversies op een website te verbeteren. Met conversies bedoelen we meer leads, meer aanvragen, meer clicks, meer omzet etc.

Waarom?

Komen er genoeg bezoekers op je website, maar heb je weinig conversies? Dan heb je behoefte aan praktische verbeterpunten die jouw website beter laten converteren. Conversie optimalisatie draagt hieraan bij.

Met conversie optimalisatie kun je bijvoorbeeld ontdekken dat de kleur of positie van een knop gewijzigd moet worden, de tekst van de ‘call-to-action’ veranderd moet worden, of dat een hele pagina op de website opnieuw ingericht moet worden.

Hoe gaan wij te werk?

Ons CRO-proces bestaat uit drie onderdelen: data-analyse, gedragsanalyse en A/B testen. Het zijn drie fasen die achter elkaar worden uitgevoerd en ook meerdere keren herhaald kunnen worden. Naast deze drie fasen vindt er ook altijd een reflectiemoment plaats. Dan wordt er gekeken naar de winst die door mogelijke aanpassingen is behaald.

Om verbeteringen inzichtelijk te maken draaien wij één of meerdere A/B test(en) uit op je website. De helft van de bezoekers sturen we naar de oude variant van de website (variant A). De andere helft van de bezoekers leiden we naar een geoptimaliseerde variant (variant B). Door het nauwkeurig volgen van de bezoekers op de website maken we inzichtelijk welke variant voor het beste resultaat zorgt.

  • Meer conversie
  • A/B testen
  • De meeste bezoekers op de website

Meer over het conversie optimalisatie traject

Elk conversie optimalisatie-traject bestaat uit drie fasen die achter elkaar worden uitgevoerd.

Fase 1: Data-analyse

De eerste fase van het conversie optimalisatietraject heeft betrekking op de data-analyse. De data-analyse wordt uitgevoerd om de knelpunten binnen je website te ontdekken. Op deze wijze brengen we de daadwerkelijke knelpunten in kaart om het CRO-traject tot het gewenste resultaat te leiden.

Fase 2: Gedragsanalyse

Tijdens de tweede fase van conversie optimalisatie worden verschillende tools ingericht om de gedragsanalyse op je website te faciliteren. Op basis van de data-analyse zijn knelpunten geïdentificeerd. Tijdens fase 2 is het zaak om inzichtelijk te krijgen wat hier daadwerkelijk aan de hand is en waarom de data is zoals deze is.

Binnen deze fase wordt nauw samengewerkt met de designer, ontwikkelaar en opdrachtgever. Hierdoor kunnen de uiteindelijke beslissingen genoeg draagvlak vinden bij de verschillende partijen. Dat is belangrijk wanneer mogelijk aanpassingen getest gaan worden op de website middels een A/B-test.

Fase 3: A/B-testen

Tijdens fase 3 worden A/B-testen opgezet. Het testen van aanpassingen is een belangrijke fase in het conversie optimalisatieproces. Door uitgebreide ervaring weten wij hoe we het aantal conversies kunnen verhogen, maar uiteindelijk geeft testen de doorslag.

Deliverables

  • Volledig ingericht meetplan;
  • Inrichten Google Tag Manager;
  • Adviesrapportage gedragsdata;
  • Adviesrapportage A/B testen;
  • Dedicated team van CRO-specialisten.

Onze specialisten hebben veel ervaring met conversiegerichte campagnes voor uiteenlopende websites. Deze waardevolle ervaring gecombineerd met nauwkeurig testen, meten en optimaliseren zorgt ervoor dat we samen nog betere resultaten kunnen bereiken. Geïnteresseerd in conversie optimalisatie? Neem dan gerust eens contact met ons .

Samen gaan voor een conversiestijging?