Display Advertising Orangedotcom

Display advertising

Breng je merk onder de aandacht bij je doelgroep

Waarom display advertising?

Via display advertising is het mogelijk je merk, product of propositie in de schijnwerpers te zetten bij je doelgroep. Naast search en social kanalen is het via programmatic mogelijk om je doelgroep nogmaals te bereiken (remarketing) of nieuwe doelgroepen te bereiken (prospecting). Je zichtbaarheid vertaalt zich in banners op sites van lokale uitgevers. Grote voordeel van display is dat er veel verschillende, impactvolle uitingen in te zetten zijn, op zowel desktop als mobiele schermen, waarin ook interactieve elementen of video te gebruiken is. Zo kun je merk goed laden. 

Naast dat het mogelijk is om te draaien op relevante titels of keywords, is het mogelijk om (third party) data te gebruiken om uit te leveren aan je doelgroep. Denk hierbij aan socio-demografische kenmerken, interessegebieden, intent-data, geografie of device.

In de praktijk zetten we display advertising in binnen campagnes. Waar vaak structureel gewerkt wordt aan SEO en SEA, leent display zich goed voor een korter lopende inzet. Wil je dus een periode extra opvallen met een nieuwe dienst, product of propositie is dit een zeer geschikt kanaal. 

Orangedotcom helpt je graag op het gebied van display, van strategie tot uitvoer. We zorgen door de programmatic inkoop voor een gerichte inzet en optimaliseren de campagne voor zoveel mogelijk rendement.

Zo gaan we jou helpen

Voor elke campagne maken we een mediaplan. Dit doen we door het gezamenlijk invullen van de campagnebriefing. Hiermee zorgen we dat we met de juiste doelstellingen en  verwachtingen de campagne opstellen, optimaliseren en beoordelen. 

We maken van hieruit de keuze hoe we de campagne gaan inzetten. Dit kan bijvoorbeeld op het Google Display Netwerk (GDN) maar vaker kiezen we voor een inzet via Real Time Bidding (programmatic), waarbij we via DSP Adform de campagnes inzetten.

Hierna is het realiseren van creatie of ondersteunen hierin de volgende stap. Orangedotcom werkt met partners die kunnen helpen om het juiste beeld (beeldtaal, tone of voice, boodschap, typografie) te creëren. 

Ten slotte gaan we de campagnes inzetten en optimaliseren we op de afgesproken KPI’s, zodat je campagne zichtbaar en binnen de periode aan de juiste doelgroep wordt getoond.

Een display-traject is in de volgende onderdelen te verdelen:

  • Debriefing & strategie
  • Kick-off & presentatie plan
  • Optimalisatie 
  • Communicatie & evaluatie

Debriefing & strategie

De eerste fase is belangrijk om alle benodigde info op te halen. We vullen gezamenlijk een campagnebriefing in, waarbij informatie over de achtergrond, doelstelling, doelgroep(en), propositie en creatie worden opgehaald. 

Vanuit deze kennis stellen we een mediaplan op. In dit plan komt naar voren welke titels, formaten en devices we inzetten en waarop we willen sturen.

Kick-off & presentatie plan

We delen en presenteren ons plan, als het kan face-to-face. We nemen met elkaar door wat we kunnen verwachten en welke manier van rapporteren en communicatie gewenst is. 

Optimalisatie

Het dagelijkse monitoren begint. Met de juiste KPI’s en het samen opstellen van targets streven we naar een continue ‘learning loop’. Door te testen en te leren en te verbeteren maken we stappen naar steeds betere resultaten. In het begin zullen dit vaak grotere, meer ingrijpende aanpassingen zijn. Na verloop van tijd zullen de verbeteringen incrementeel van aard zijn. Bij Orangedotcom maken we gebruik van de tools binnen Adform om ervoor te zorgen dat we optimaal rendement behalen. Denk hierbij aan sturing op bereik, viewability of interactieratio. 

Communicatie & evaluatie

We duiden graag wat we zien. We bespreken samen de bevindingen en scherpen vanuit deze input de werkwijze aan. 

  • Zichtbaarheid op relevante plekken aan de juiste doelgroep
  • Impact op je merk
  • Voor remarketing en prospecting in te zetten

Wat is display advertising?

Display advertising is een online advertentievorm, waarbij we banners plaatsen op websites en apps met advertentieruimte. Het is een goede manier om met visuele uitingen een specifieke doelgroep te bereiken, maar ook om een groot bereik te creëren. Deze advertenties kunnen getoond worden op desktop, tablet en smartphone, waardoor de doelgroep altijd en overal bereikt kan worden.

Welke criteria we hanteren

Via programmatic is het belangrijk te sturen op een kwalitatieve inzet van marketingbudget. Adform is MRC geaccrediteerd, waarmee inzet op viewability wordt beoordeeld. Verder wordt er voor fraude voorkoming alleen uitgeleverd bij uitgevers met een ads.txt vermelding binnen het Open Measurement Protocol. Orangedotcom houdt daarnaast altijd een aantal standaarden aan bij de inzet van display.

  • Geotargeting binnen Nederland
  • Blacklisting & whitelisting voor sturing op kwaliteitspublishers
  • Inzet van Private Market Places (PMP)

Wil jij op een impactvolle manier werken aan je merk?