Display Advertising Orangedotcom

Display advertising

Wij maken je baas extra blij

Wat is display advertising?

Display advertising is een online advertentievorm, waarbij we banners plaatsen op websites en apps met advertentieruimte. Het is een goede manier om met visuele uitingen een specifieke doelgroep te bereiken, maar ook om een groot bereik te creëren. Deze advertenties kunnen getoond worden op desktop, tablet en smartphone, waardoor de doelgroep altijd en overal bereikt kan worden.

Waarom display advertising?

Het inzetten van display advertising kan verschillende doeleinden hebben. Zo kan je het inzetten om het bereik te vergroten, om de merknaam te versterken, om meer verkopen of leads te genereren of om meer bezoekersverkeer naar de website te genereren. Daarnaast kan er met display advertising zeer specifiek getarget worden op verschillende criteria. Hierdoor kunnen specifieke doelgroepen via dit kanaal goed bereikt worden. Het is ook mogelijk om bezoekers van de website opnieuw te targeten via zogeheten retargeting. Hierdoor is display advertising in te zetten op verschillende momenten binnen je funnel.

Hoe gaan wij te werk?

Na gezamenlijk met jou bepaald te hebben met welk doel we display advertising inzetten, beginnen we met het uitlijnen van de bannersets. Dit kan door ons bij Orangedotcom opgepakt worden, maar we denken ook graag mee als je de creatie zelf uitvoert of door een partner laat oppakken. Als de banners klaar zijn, is het tijd om KPI’s te definiëren. Op die manier kunnen we achteraf vaststellen of de campagne wel of niet goed heeft gepresteerd. Vervolgens koppelen wij de targeting zo goed mogelijk aan het doel van de campagne. Als de campagne eenmaal loopt, is het een kwestie van monitoren en optimaliseren om succes te waarborgen.

  • Vergroot merkbekendheid
  • Specifieke targeting
  • Ervaren consultants

Zoveel keuze uit systemen, maar welke is de juiste?

Het antwoord hierop is niet zo simpel, want dat ligt puur aan het doel van de campagne. Display advertising kan namelijk ingezet worden via AdWords op het Google Display Netwerk, maar programma’s als DoubleClick Bidmanager en Adform hebben veel uitgebreidere targeting mogelijkheden. Over het algemeen worden deze systemen ingezet binnen Programmatic advertising. Daarnaast is het natuurlijk ook belangrijk dat de boodschap aansluit op de doelgroep en kunnen niet alle banners binnen dezelfde systemen gebruikt worden.

Google Display Netwerk

Wanneer je wilt starten met display advertising, is het Google display Netwerk via AdWords uitermate geschikt. Met name omdat dit programma toegankelijk is en hoewel je een hoop moet optimaliseren, minder bewerkelijk is dan het programma Programmatic. Wij hebben veel ervaring met het Google Display netwerk en kunnen helpen om je doelen te bereiken met deze vorm van display advertising. Klik hier (link naar GDN pagina) voor meer informatie over het Google Display netwerk.

Programmatic advertising

Het mooie van Programmatic advertising systemen is de toegang tot exchange; wat een veiling is voor plaatsingen op websites. Hierdoor kan er met Programmatic advertising geadverteerd worden op iedere website met advertentieplaatsen. Daarnaast zijn de targeting mogelijkheden een stuk uitgebreider dan het adverteren via AdWords (Google Display netwerk). Door die mogelijkheden kan er veel beter rekening gehouden worden met branding aspecten. Zo kunnen er bijvoorbeeld deals gesloten worden voor de beste plaatsingen binnen een advertentienetwerk, waardoor je merk veel beter zichtbaar is op de topplaatsen. Over het algemeen kan Programmatic advertising gezien worden als een geavanceerde vorm van display advertising. Het is daarom ook zeer geschikt voor een grootschalige inzet van display advertising. Tot slot valt er via Programmatic ieder soort advertentie in te zetten. Van de homepage-takeovers tot de standaard rectangle; het is allemaal mogelijk. Op basis van onze ervaring kunnen wij goed inschatten welk systeem voor jouw campagne het beste werkt. Vind hier (link naar programmatic pagina) meer informatie.

Bannercreatie

Misschien nog wel belangrijker dan het systeem, is de uiting die de banner bevat. Een goede bannerset kan je campagne maken of breken. Wij weten uit ervaring wat wel en niet werkt en kunnen het creëren van de banners ook uit handen nemen. Bekijk de mogelijkheden voor bannercreatie.

Samen voor de beste visuele uitingen zorgen?