bannercreatie

Bannercreatie

Digitaal groeien met fraaie visuals

Waarom bannercreatie?

Banners moeten opvallen, informeren, de gebruiker aanzetten tot actie en daarnaast moeten ze bij jouw merk en de bestemmingspagina passen. Een sterke banner is essentieel voor een succesvolle display campagne. Het is daarom cruciaal om een visueel aantrekkelijke set in te zetten en om de boodschap naadloos aan te sluiten op de aankoopfase waarin jouw potentiële klant zich bevindt. Is de boodschap gericht op  een grotere doelgroep, die jouw merk nog niet kent? Dan is het belangrijk dat je de belangrijkste voordelen van jouw merk benoemt. Laat je de banner zien aan iemand die al eerder op jouw website is geweest maar nog niet is overgegaan tot aankoop? Dan kun je juist beter een actiegerichte bannerset inzetten, die oproept tot conversie. Vanwege onze ruime ervaring met bannercreatie kunnen wij je uitstekend helpen met het maken van de juiste keuzes. We kijken verder dan alleen het design; ook de call-to-actions en de fase waarin jouw potentiële klant zich bevindt is voor ons erg belangrijk. Verder kunnen wij goed adviseren over het inrichten van interactie in de banner en het meten van engagement.

Zo gaan wij jou helpen…

Een goede voorbereiding is het halve werk. Allereerst gaan we uitgebreid met jou in gesprek om meer te weten te komen over jouw verwachtingen van de campagne. Aan de hand hiervan stellen we doelstellingen op en bepalen we welke teksten, beelden en call-to-actions het beste bij de doelgroep passen. Uiteraard is het ook belangrijk te weten voor welk kanaal we banners gaan opmaken; zo hanteert Facebook heel andere formaten dan banners in het Google Display Netwerk of eventueel een programmatic platform zoals Adform of Google Display & Video 360.

We leveren eerst platte mockups op. Dit zijn ruwe schetsen die visueel overeenkomen met het uiteindelijk resultaat, maar die nog niet geanimeerd zijn. Op basis van jouw feedback passen we de mockups aan. Afhankelijk van de afspraken die wij vooraf hebben gemaakt kan er eventueel nog een tweede of derde iteratie ronde plaatsvinden; net zo lang tot de banners perfect zijn. Op het moment dat je tevreden bent, maken we de banners dynamisch of zelfs interactief. Na oplevering stopt ons werk vaak niet; wij hebben veel ervaring met Display Advertising en kunnen je als geen ander bijstaan om de banners aan de juiste doelgroep te tonen.

  • Cross-device strategie
  • Meer leads en sales
  • Optimale klantervaring

<2> Wat is een banner?

Een banner is een traditionele manier van online adverteren, waarbij de grafische vormgeving centraal staat. Een banner is vaak een onontbeerlijk onderdeel van een online campagne, is visueel aantrekkelijk en trekt daardoor de aandacht van jouw potentiële klant terwijl hij of zij een pagina op internet bezoekt. Veel websites reserveren ruimte voor adverteerders om tegen betaling een banner te vertonen. Je hebt als bezoeker van een website zelf geen keuze of je de banner wel of niet ziet. Deze vorm van adverteren heet daarom ook wel push-advertising; de uiting wordt letterlijk in het gezicht van jouw potentiële klant geduwd.
Banners zijn uitstekend geschikt om potentiële klanten kennis te laten maken met jouw producten of diensten. Je kunt je voorstellen dat het ontzettend belangrijk is om een goede banner op te (laten) maken die aansluit bij de belevingswereld van jouw doelgroep. Uiteindelijk wil je natuurlijk dat jouw potentiële klant op jouw banner klikt en op jouw website jouw product en/of dienst afneemt. Door samen met jou aan de slag te gaan creëren we samen de best denkbare bannerset voor optimale zichtbaarheid van jouw merk of actie. Heb je zelf al ideeën voor een bannerset? Wacht niet langer, neem contact met ons op!

Samen alles uit bannercreatie halen?