remarketing

Remarketing

Laat relevant bezoek converteren

Wat is remarketing?

Remarketing of retargeting is het opnieuw benaderen van websitebezoekers met gerichte advertenties. De meest bekende vorm is via banners op andere websites. Echter bestaan er ook andere vormen van remarketing, zoals RLSA (remarketing list for search ads, customer match, social en video remarketing). Heb je veel bezoekers op je website die niet converteren? Haal ze met remarketing alsnog over om tot actie over te gaan!

Waarom remarketing?

De meeste websites behalen conversieratio’s tussen de 1% en 3%. Het overgrote deel van het bezoek converteert dus niet direct. Via remarketing is het mogelijk om dit verkeer opnieuw te bereiken en zo over te halen terug te keren naar de website. Omdat deze bezoekers de website al kennen, is de kans groter dat dit keer wel de gewenste actie wordt ondernomen.

Behalve het opnieuw benaderen van websiteverkeer om deze over te halen toch te converteren, is remarketing ook een goede manier voor cross- en/of upselling. Door aparte audiences (remarketinglijsten) op te bouwen van converterende bezoekers, zouden deze via remarketing opnieuw benaderd kunnen worden met aanvullende diensten of producten.

Hoe gaan we te werk bij remarketing?

Zonder audiences kan er geen remarketing opgezet worden. Daarom starten we altijd met het opzetten van verschillende audiences. Zodra deze groot genoeg zijn (per type remarketing zijn hier specifieke vereisten voor), kunnen remarketingcampagnes opgezet worden.

Omdat de doelgroep van remarketing al bekend is met de website, maken wij graag gebruik van specifieke uitingen in de advertenties. Dit kan ook volledig gepersonaliseerd worden, waarbij we een unieke op maat gemaakte boodschap per audience gebruiken. Hierbij kunnen er ook specifieke landingspagina’s gecreëerd worden die alleen voor remarketing gebruikt worden.

Naast een aangepaste communicatie, kijken we ook naar een bredere targeting. Hierbij valt te denken aan bredere zoekwoorden (in het geval van RLSA) of meerdere plaatsingen (in het geval van Display). Omdat over het algemeen de conversieratio’s voor retargeting hoger liggen, streven wij ernaar altijd goed zichtbaar te zijn voor dit onderdeel.

  • Verhoging conversies
  • Verhoging relevantie
  • Strategie op maat

Meer over remarketing en retargeting

Het succes van remarketingcampagnes hangt onder andere af van de gemaakte audiences. Door zeer specifieke remarketinglijsten op te stellen, kan er ook heel specifiek geadverteerd worden. Een paar veel voorkomende strategieën:

  • ‘Winkelmandverlaters’ opnieuw benaderen;
  • Via dynamic remarketing het product of de dienst die bekeken is op de website terug laten komen in de advertentie;
  • Personen benaderen die een jaar geleden iets gekocht hebben en nu mogelijk dit product weer nodig zullen hebben;
  • Personen die zich in hebben geschreven voor de nieuwsbrief benaderen bij de lancering van een nieuw product of dienst.

Naast het genereren van leads of verkopen, zien wij remarketing ook als verbindende factor tussen verschillende kanalen. Zo kan het organische verkeer op een bepaalde pagina opnieuw benaderd worden en geleid worden naar een dieperliggende pagina. Op deze manier wordt er goed gebruik gemaakt van het verkeer dan een bepaald kanaal genereert (maar niet direct converteert).

Remarketing zorgt ervoor dat de gebruiker als het ware door de gehele customer journey geleid wordt en stapje voor stapje richting het einde wordt gebracht.

Samen de hoogste conversiestijging behalen?