remarketing

Remarketing

Laat relevant bezoek converteren

Waarom jij remarketing in moet zetten

Remarketing is essentieel om meer leads en sales uit je online campagnes te halen. Slechts een klein gedeelte van websitebezoekers converteert direct. Goede kans dat het overige deel veel potentieel heeft, maar nog niet geheel klaar is om een actie te ondernemen. Om ervoor te zorgen dat je maximaal rendement haalt uit deze bezoekersgroep zet je remarketing in. Het stelt je in staat om op een betekenisvolle manier opnieuw contact te leggen met je klanten.

De groep mensen die je benadert vanuit bestaand websiteverkeer, het targeten van een mail- of telefoonlijst of betrokkenheid bij een banner of video is doorgaans niet al te groot. Daarom kun je met remarketing, soms ook wel retargeting genoemd, vaak al voor een klein bedrag flinke impact maken.

Naast een positieve invloed op de conversie, heeft remarketing nog een ander groot voordeel: top of mind blijven bij jouw doelgroep. Zeker in branches waar het aankoopproces gecompliceerd is en de beslissingstijd langer, is het cruciaal om met grote regelmaat zichtbaar te blijven. Op deze manier zorg je ervoor dat jouw prospects je merk of bedrijf overwegen op het moment dat ze voor een aankoopbeslissing staan. Doorgaans zorgt een slim ingezette remarketing strategie voor een fraaie uplift in branded zoekopdrachten (lower funnel search marketing). Daarom kun je retargeting in de digitale wereld terecht zien als een onmisbaar onderdeel van de mediamix.

Remarketing is kanaaloverstijgend. Dat wil zeggen dat je voor de inzet niet afhankelijk bent van een bepaald advertentieplatform. Je kunt remarketing bijvoorbeeld inzetten binnen zoekmachines zoals Google of Bing, maar ook voor Social platformen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, Reddit, Pinterest en meer. Deze vorm van adverteren is daarom ontzettend schaalbaar! Bijkomend voordeel is dat je remarketing kunt gebruiken in combinatie met meerdere advertentieformaten. Denk hierbij aan zoekwoord advertenties, images, audio, maar ook video. Mocht je nog geen remarketing inzetten, begin hier dan zo snel mogelijk mee!  

Zo gaan wij jou helpen…

Bij Orangedotcom zorgen wij ervoor dat we bij aanvang van elk traject altijd eerst de hygiëne goed op orde hebben. Onderdeel hiervan is dat we eerst de benodigde pixels (codefragment) plaatsen op de website. Op deze manier zorgen we ervoor dat we bezoekers binnen een vooraf bepaalde tijdspanne opnieuw kunnen benaderen met een relevante boodschap.

Nu we gestart zijn met het afvangen van data gaan we aan de slag met de strategie. We maken doelgroepen aan op basis van product- of dienstencategorie, betrokkenheid van de content, conversiegroep en tijdseenheid. Deze verscheidenheid aan doelgroepen stelt jou in staat om op een waardevolle manier te interacteren met je doelgroep. 

Omdat niet ieder persoon zich in dezelfde fase van de klantreis bevindt, wil je als adverteerder een zoveel mogelijk gepersonaliseerde boodschap overbrengen. Gelukkig hoef je je hier niet druk over te maken. Jouw consultants bij Orangedotcom bedenken een heldere strategie, leggen dit aan je voor en nemen desgewenst alle werkzaamheden uit handen. We zorgen ervoor dat je volledig ontzorgd wordt.

  • Verhoging naamsbekendheid
  • Verhoging relevantie
  • Strategie op maat

Wat is remarketing eigenlijk?

Remarketing of retargeting is het opnieuw benaderen van websitebezoekers met gerichte advertenties. De meest bekende vorm is via banners op andere websites. Voor het opzetten van remarketing campagnes kan er gekozen worden voor een pull of push marketing benadering, afhankelijk van het kanaal dat je inzet.

Het gemiddelde conversiepercentage van een webshop ligt meestal tussen de 1-2%, afhankelijk van de branche en het product dat je verkoopt. Het overgrote deel (98%), heeft wel interesse getoond, maar nog niet geconverteerd. Deze groep wil je natuurlijk opnieuw bereiken met gerichte advertenties van producten en of diensten die zij eerder hebben bekeken. Deze manier van push (re)marketing wordt ook wel dynamische remarketing genoemd, en wordt veelal via display, social & video ingezet.

Verder kun je gebruik maken van customer match audiences. Hier wordt er een offline databestand ingeladen van klantinformatie die voor remarketing doeleinde ingezet mag worden. Dit is een goede manier om je ‘slapende prospects’ weer in contact te brengen met je bedrijf. Het inzetten van deze manier van remarketing kan zowel via social, display & video. Naast push marketing, is een bekende vorm van pull (re)marketing het inzetten van RLSA’s (Remarketing Lists for Search Ads) binnen zoekmachine marketing platformen.

Wil jij het conversiepercentage verhogen op je website, en zet je op dit moment nog geen remarketing in? Neem vrijblijvend contact op!

Samen de hoogste conversiestijging behalen?