Facebook Ads

Duurzaam groeien met Facebook Advertenties

Waarom adverteren op Facebook?

Met Facebook Ads kan je meer merkbekendheid creëren, dé geschikte kandidaat vinden voor jouw bedrijf, je evenementzaal vol krijgen, producten verkopen (e-commerce) en nog veel meer. Met de uitgebreide en nauwkeurige segmentatie opties van Facebook Advertising zijn er ontelbare manieren om jouw doelgroep te bereiken. Adverteren op Facebook is geschikt voor branding en performance. De mogelijkheden zijn oneindig, mits je het op de juiste manier inzet!

Facebook is het grootste sociale platform van de wereld. Wereldwijd maken twee miljard mensen wereldwijd maandelijks gebruik van Facebook. In Nederland zijn tien miljoen maandelijkse Facebookgebruikers. Een belangrijk eigenschap van Facebook is dat je relatief goedkoop kan adverteren en dat dit platform een goede ondersteuning biedt voor jouw marketingactiviteiten. Het is bovendien eenvoudig om via het Facebook platform ook te posten op Instagram.

Kies jij ervoor om het beheer van je Facebook ads campagnes onder te brengen bij Orangedotcom, dan zorgen onze social consultants voor een slimme integrale strategie waarbij optimale zichtbaarheid en conversie het uitgangspunt is.  Dit doen we onder andere door altijd gebruik maken van de nieuwste toepassingen en best practices.

Zo gaan wij jou helpen…

Om optimaal gebruik te maken van Facebook Ads hanteren wij het see-think-do-care model dat is ontwikkeld door Google. Het is cruciaal dat jouw bedrijf of merk de juiste boodschap op het juiste moment communiceert. Facebook staat als kanaal nooit op zichzelf. Het is een onderdeel van de gehele online marketingmix. Door altijd oog te houden voor de gehele customer journey, bieden we jouw prospects een naadloze klantervaring.

Voorafgaand aan de inzet van Facebook Advertising, kijken we gezamenlijk wat de doelstellingen zijn en hoe we Facebook kunnen integreren in de digitale multi-channel strategie. Het direct verkopen van je diensten of producten, zonder dat de doelgroep kennis heeft gemaakt met jouw merk leidt tot weinig resultaat. Het is dus belangrijk om te kijken hoe en wanneer Facebook Ads wordt ingezet. Ook adviseren we jou proactief over het ideale mediabudget, gebruik van content en bieden we ondersteuning in creatie. 

Facebook is uitermate geschikt om jouw doelgroep te bereiken. Hoe zorgen wij ervoor dat jouw bedrijf zich onderscheidt? Dit doen wij onder meer door scherp te letten op de frequentie van het posten, het gebruik van een passende juiste tone-of-voice, gedetailleerde doelgroep targeting en doorlopend A/B te testen.  Verwacht van ons een proactieve houding waarbij onze consultants doorlopend in contact blijven over resultaten, learnings en next steps.

Inhouse of toch een bureau?

Soms is het logisch om Facebook advertenties in eigen beheer te houden. Vaak loont het om dit onderdeel uit te besteden aan een professioneel bureau. Er zijn een hoop voor- en nadelen te bedenken voor het onderbrengen van je Facebook kanaal. Wij vinden het belangrijk dat jij een goede afweging maakt. We zetten een aantal voor- en nadelen op een rijtje:

Inhouse

  • Meer bewustzijn van wat er in de business speelt;
  • Sneller schakelen door kortere lijntjes;
  • Is soms voordeliger dan uitbesteden aan een bureau.

Uitbesteden aan een bureau

  • Gebruik van de nieuwste tooling;
  • Toepassing van learnings uit soortgelijke branches, merken en bedrijven;
  • Diepgaande kennis en specialisatie;
  • Flexibel, kortlopende contracten zijn bespreekbaar;
  • Inhouse personeel is lastiger te binden, omdat de werkzaamheden minder divers zijn. Daar loop je met een bureau niet tegen aan.

 

  • Nauwkeurige audience targeting
  • Impactvolle advertentieformaten
  • Performance én branding

Wat is Facebook Advertising?

Wat kunnen we je nog vertellen? Facebook is het grootste social platform in de wereld en heeft daarmee ook het grootste online bereik wereldwijd. Van revoluties in het Midden-Oosten tot de verkiezingen in de Verenigde Staten; it all happens on Facebook. Daarmee zijn ook de advertentiemogelijkheden op dit platform onbegrensd (binnen de advertentierichtlijnen die er uiteraard zijn). Facebook Advertising werkt via ‘biddable media’. Een online veiling omgeving waar je aan de hand van biedingen en de inzet van advertenties bepaalde mensen uit je doelgroep kan bereiken.

Meer over Facebook Advertising 

Enerzijds zit de kracht van Facebook Advertising in de schaalbaarheid; anderzijds is het relatief voordelig met lage mediakosten in de veiling waardoor de doelstelling behaald kunnen worden. Het advertentieplatform verandert constant om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. Dit zorgt ervoor dat de campagnes snel gelanceerd en geoptimaliseerd kunnen worden. Verder zit de kracht van Facebook in de nauwkeurige targeting van de juiste doelgroep en de uitgebreide advertentieformaten. 

We geven jou advies over welk advertentiemateriaal (video, carrousel, rectangle, etc.) het beste ingezet kan worden. Daarnaast kunnen wij ook ondersteuning bieden over het creatiemateriaal zelf. Vaak zijn er bij de creatie meerdere momenten van afstemming nodig zodat performance en de tone of voice van de organisatie optimaal zijn.

Naast het creatiemateriaal denken we ook kritisch mee over de campagne, de website en andere relevante factoren. Op het gebied van story telling stemmen we samen de kalender en het mediabereik af. Afhankelijk van de vorm van samenwerking kunnen we ook ondersteuning bieden bij het opstellen en uitdenken van de content kalender.

Goede resultaten via Facebook Advertising ontstaan door het de juiste implementatie van het see-think-do-care principe. Het is dus essentieel om de juiste boodschap op het juiste moment te laten zien aan de doelgroep. Om de doelgroep kennis te laten maken met jouw merk is het effectiever om een video of interessante blogpost in te zetten in plaats van het direct ‘koud’ aanbieden van een grote aankoop.

De consument moet dan dus ook vaak eerst ‘warm’ gemaakt worden (om de customer journey te doorlopen). Story telling via social is een krachtige methode van branding. Vertel met regelmaat wie je bent, wat je doet en dat je toonaangevend bent qua kennis, productontwikkeling, service, klanttevredenheid, awards, etc.

Naast de direct beschikbare targeting mogelijkheden die zich richten op demografie, geografie, interesse, gedrag en volgers van jouw bedrijfspagina kun je zelf ook je eigen doelgroepen opbouwen en samenstellen. Denk hierbij aan retargeting van alle bezoekers – of segmenten van jouw website. Door het uploaden van emailadressen en telefoonnummers is het zelfs mogelijk om je bestaande klantenbestand te targeten.

Facebook biedt verder de mogelijkheid om van elke doelgroep een lookalike audiences op te stellen. Hierbij filtert Facebook profielen die de grootste gelijkenis vertonen op basis van social gedrag met de door jou opgegeven doelgroep.

Bepalen van de juiste doelstellingen, zorgvuldige en snelle executie, slimme (re)targeting, een kritische blik en doorlopende optimalisatie zorgen voor het succes bij Facebook Advertising. Orangedotcom is het ervaren online marketingbureau dat beschikt over Facebook Advertising-specialisten die jaren ervaring hebben met het inzetten van impactvolle social strategieën. Neem eens vrijblijvend contact op voor een kop koffie!

Ook het maximale uit Facebook halen?