LinkedIN advertising

LinkedIn advertising

Maak optimaal gebruik van het LinkedIn netwerk!

Waarom adverteren op LinkedIn?

Met ruim 5 miljoen Nederlandse gebruikers leent LinkedIn zich ontzettend goed om de zakelijke markt (B2B) te bereiken. Adverteren op LinkedIn geeft jou de mogelijkheid om kwalitatief personeel te vinden, leads te genereren voor je business of om meer zichtbaarheid en engagement te creëren. Je kunt LinkedIn Advertising dus inzetten voor zowel branding als performance. De uitgebreide segmentatie in LinkedIn is ideaal om het juiste zakelijke segment te bereiken en jouw doelstellingen te realiseren. Een relevante eigenschap van LinkedIn is dat de betrokkenheid hoger ligt dan op andere social media platformen. Dit komt o.a. doordat we gebruik kunnen maken van doelgroepen in een zakelijke markt. Gebruikers van dit netwerk verwachten zakelijke content en zijn erg betrokken.

Kies je ervoor om jouw LinkedIn ads campagnes te laten beheren door Orangedotcom, dan zorgen wij ervoor dat we maximaal resultaat uit jouw marketingbudget halen.

Zo gaan wij jou helpen…

Binnen Orangedotcom hanteren wij het door Google ontwikkelde see-think-do-care principe. Het is essentieel voor jouw business dat we de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste doelgroep tonen. Net als andere kanalen, is LinkedIn is een advertentieplatform dat niet op zichzelf staat. Het is vaak slechts een onderdeel van de online marketingmix. Door oog te houden voor de gehele customer journey, bieden we jouw prospects een naadloze klantervaring.

Voordat wij beginnen met adverteren op LinkedIn, of dit nou kortlopende campagnes of always-on campagnes zijn, kijken wij gezamenlijk wat de doelstellingen zijn en hoe we LinkedIn kunnen integreren in de digitale multi-channel strategie. Het heeft weinig zin om direct je product of dienst te verkopen, zonder dat je doelgroep kennis heeft gemaakt met je merk. Ook adviseren we jou proactief over het ideale mediabudget, gebruik van content en bieden we ondersteuning in creatie. 

LinkedIn is een zakelijk platform dat blijft groeien, maar de concurrentie neemt hierdoor ook toe. Hoe zorgen wij ervoor dat jouw bedrijf zich onderscheidt? Dit doen wij op basis van best practices die onze consultants door jarenlange ervaring hebben opgedaan. Denk hierbij aan de frequentie van posten, de juiste tone-of-voice, gedetailleerde doelgroep targeting, doorlopend A/B testen en nog veel meer.

Voordelen van specialistische ondersteuning

Eén reden om jouw LinkedIn-werkzaamheden uit te besteden kan komen doordat er intern te weinig resources beschikbaar zijn om zorgvuldig om te gaan met de campagnes. Daarnaast kan het natuurlijk ook voorkomen dat de kennis niet op het gewenste niveau is of dat je simpelweg ontzorgd wil worden, zodat jij je geheel kunt richten op jouw business.

  • Specifieke targeting
  • Zakelijke markt bereiken
  • Ervaren consultants

Wat is LinkedIn advertising?

‘Even linken’? Een bekende uitspraak vandaag de dag. LinkedIn zit al een paar jaar in de lift. Enkele jaren terug was het zakelijke netwerk nog vooral interessant voor specifieke branches (zoals recruitment) of om vanuit sales en ondernemerschap het netwerk uit te breiden en te onderhouden.

Inmiddels is LinkedIn door veel professionals omarmd en is het platform een stuk laagdrempeliger geworden. Steeds meer gebruikers scannen dagelijks hun nieuwsfeed om hun kennis uit te breiden. Tekenend is dat studenten ook massaal aanwezig zijn op LinkedIn, voor ze überhaupt hun eerste baan hebben. Bij deze ontwikkelingen hebben ook de mogelijkheden voor LinkedIn advertising een vlucht genomen.

Meer over Linkedin advertising

Zoals gemeld, is de relevante targeting en (zakelijke) betrokkenheid op LinkedIn heel sterk. Hier zit een prijskaartje aan. Adverteren kan vanaf € 2,- CPC en een minimaal dagbudget van € 10,- per campagne. Ook is het mogelijk om via het CPM-model (kosten per 1.000 impressies) je doelgroep te bereiken.

In de begindagen was het alleen mogelijk op met (opvallende) banners aan de rechterkant van het beeldscherm te adverteren. Door de jaren heen zijn er veel ontwikkelingen geweest op LinkedIn en zijn er verschillende advertentieformaten beschikbaar gesteld. De meest gebruikte advertentievorm is de ‘rectangle’. Deze advertentie wordt getoond in de nieuwsfeed van de gebruiker en mengt zich goed tussen de organische content op het platform. Wil je storytelling toepassen in je advertenties of wil je meerdere producten of diensten uitlichten, dan kan je gebruik maken van de carrousel advertentievorm. Deze advertentie zijn meerdere vierkante afbeeldingen waar de gebruiker doorheen kan klikken of swipen. De advertentie op de nieuwsfeed worden minder snel ervaren als promoted content waardoor de betrokkenheid hoger ligt, omdat het als relevante content wordt gezien. Naast rectangle en carrousels kun je ook video’s promoten. De inzet van video kan op deze manier een krachtig branding middel zijn.

Onze specialisten hebben ervaring met het lanceren en optimaliseren van campagnes en hebben ook uitstekend contact met het accountmanagement van LinkedIn om de campagnes vloeiend te laten verlopen.

Met veel klanten hebben we inmiddels een doorlopende storytelling traject doorlopen. Hierbij stemmen we de samen de content af en promoten die bij de juiste doelgroep. Ook bieden we ondersteuning bij het uitdenken, uitwerken en de creatie van content. Dit vertalen we door naar de website, waarbij we rekening houden met de SEO-strategie.

Verder zorgen we voor een goede remarketing- en tracking strategie, waarbij we een pixel laten plaatsen. Zo kunnen we doelen meten en retargeting lijsten opstellen. Daarnaast zullen we bestemming URL’s altijd voorzien van UTM-tagging zodat alle resultaten direct in Google Analytics te rapporteren zijn.

Bedenk bij LinkedIn advertising goed hoe je de doelgroep aan wilt spreken en waar zij zich bevinden in de customer journey. Maak gebruik van remarketing of kies een specifieke doelgroep met een aansluitende boodschap. Dan maak je jouw merk tot een doorlopend succes!

Meer weten? Even Linken 😉

Samen de hoogste conversiestijging behalen?