facebook advertising

Facebook advertising

Verhoog bezoek en conversies via social

Wat is Facebook advertising?

Wat kunnen we je nog vertellen? Facebook is het grootste social platform in de wereld en heeft daarmee ook het grootste online bereik wereldwijd. Van revoluties in het Midden-Oosten tot de verkiezingen in de Verenigde Staten; it all happens on Facebook. Daarmee zijn ook de advertentiemogelijkheden op dit platform onbegrensd (binnen de advertentierichtlijnen die er uiteraard zijn)! Facebook advertising werkt via ‘biddable media’. Een online veiling omgeving waar je aan de hand van biedingen en de inzet van advertenties bepaalde mensen uit je doelgroep kan bereiken.

Waarom Facebook advertising?

Ondanks over het algemeen goede resultaten is er bij zoekmachinemarketing vaak sprake van een beperkt bereik. Gemiddeld 80% van een doelgroep zoekt verder niet actief naar een product of dienst en daarnaast kan de concurrentie ook sterk aanwezig zijn in de zoekresultaten. Daarom biedt Facebook uitkomst. Vooral met Facebook worden er vaak goede performance resultaten behaald en is the usual suspect naast zoekmachinemarketing als (onderdeel) online campagne.

Je kunt Facebook advertising inzetten voor zowel directe performance als voor branding en daarmee je doestelling(en) behalen. Adverteren op Instagram is ook direct mogelijk binnen Facebook advertising.

Hoe gaan wij te werk bij Facebook advertising?

Allereerst bespreken we samen met jou welke doelstellingen er behaald moeten worden. Maar ook wie de doelgroep is, hoelang de campagne of het traject gaat duren en welk mediabudget hiervoor nodig is. Afhankelijk van de doelstelling en insteek kan een Facebook advertising campagne een hele korte periode beslaan, maar de campagne kan ook een heel jaar duren als onderdeel van een grotere strategie.

  • Verhoging merkbekendheid
  • Specialistische aanpak
  • Ervaren consultants

Meer over Facebook Advertising

Enerzijds zit de kracht van Facebook advertising in de schaalbaarheid; anderzijds is het relatief voordelig met lage mediakosten (CPM) in de veiling waardoor de doelstelling behaald kunnen worden. Het advertentieplatform is tegenwoordig snel en gebruiksvriendelijker geworden, waardoor een campagne snel gelanceerd en geoptimaliseerd kan worden. Verder zit de kracht van Facebook in de targeting van de juiste doelgroep. Dit kan op basis van heel veel verschillende variabelen.

We geven je klant advies welk advertentiemateriaal (video, carrousel, rectangle, etc.) het beste ingezet kan worden. Vervolgens stemmen we de creatie af qua planning, benodigde specs en beschikbare resources. Naast advies kunnen we desgewenst ook zelf beeldmateriaal opmaken. Vaak zijn er bij de creatie meerdere momenten van afstemming nodig zodat performance en de tone of voice van de organisatie optimaal zijn.

Naast het creatiemateriaal denken we ook kritisch mee over de campagne, de website en andere relevante factoren. Op het gebied van story telling stemmen we samen de kalender en het mediabereik af. Afhankelijk van de vorm van samenwerking kunnen we ook ondersteuning bieden bij het opstellen en uitdenken van de content kalender.

Ervaren Facebook advertising-specialisten met een brede en kritische online marketing blik en een eigen onafhankelijke tool zorgen voor jouw marketing succes

Goede marketingresultaten via Facebook marketing ontstaan deels uit slimme remarketing en aan de andere kant door het aanbieden van laagdrempelige content aan de doelgroep. Een speciale aanbieding of een whitepaper zal eerder het gewenst resultaat opleveren dan het ‘koud’ aanbieden van een grote aankoop.

De consument moet dan dus ook vaak eerst ‘warm’ gemaakt worden (om de customer journey te doorlopen). Story telling via social is een krachtige methode van branding. Vertel met regelmaat wie je bent, wat je doet en dat je toonaangevend bent qua kennis, productontwikkeling, service, klanttevredenheid, awards, etc.

Naast de direct beschikbare targeting mogelijkheden die zich richten op demografie, geografie, interesse, gedrag en fanpage volgers kun je zelf ook je eigen doelgroepen opbouwen en samenstellen. Denk hierbij aan retargeting van alle bezoekers – of segmenten van jouw website. Door het uploaden van een (potentiële) klantenbestand kunnen ook deze mensen bereikt worden.

Facebook biedt ook de mogelijkheid om van elke doelgroep een LookaLike-doelgroep op te stellen. Hierbij filtert Facebook profielen die de grootste gelijkenis vertonen op basis van social gedrag met de door jou opgegeven doelgroep.

Orangedotcom is een ervaren online marketingbureau dat beschikt over Facebook advertising-specialisten die jaren ervaring hebben met het inzetten van biddable media.

Bepalen van de juiste doelstellingen, zorgvuldige en snelle executie, slimme (re)targeting, een kritische blik en doorlopende optimalisatie zorgen voor het succes bij Facebook Advertising. Daarnaast beschikken we over onafhankelijke Facebook Advertising tooling en dashboarding die de resultaten kunnen beïnvloeden en voor jou als klant realtime inzichtelijk zijn.

Samen de hoogste conversiestijging behalen?