LinkedIN advertising

LinkedIn advertising

Zet stappen in de zakelijke markt

Wat is LinkedIn advertising?

‘Even linken’? Een bekende uitspraak vandaag de dag. LinkedIn zit al een paar jaar in een mooie lift. Enkele jaren terug was het zakelijke netwerk nog vooral interessant voor specifieke branches (zoals recruitment) of om vanuit sales en ondernemerschap het netwerk uit te breiden en te onderhouden.

Inmiddels is LinkedIn door veel professionals omarmd en is het platform een stuk laagdrempeliger geworden. Steeds meer gebruikers scannen dagelijks hun nieuwsfeed om hun kennis uit te breiden. Opvallend dat zelfs studenten ook massaal aanwezig zijn op LinkedIn, gaan omarmen voor ze überhaupt hun eerste baan hebben. Bij deze mooie ontwikkelingen, hebben ook de mogelijkheden voor LinkedIn advertising een vlucht genomen.

Waarom LinkedIn advertising?

Je kunt LinkedIn advertising inzetten voor zowel performance als voor branding. LinkedIn heeft twee eigenschappen die dit platform voor de zakelijke doelgroep ijzersterk maakt; targeting en engagement. Wat targeting op LinkedIn interessant maakt, is dat er heel relevante informatie is beschikbaar (werkervaring, certificering, functietitel, opleiding, etc.).

Daarnaast is de engagement erg hoog binnen B2B op LinkedIn. Gebruikers op het netwerk verwachten zakelijke content en zijn erg betrokken. Dit in tegenstelling tot het gebruik van Facebook, waarbij privé en zakelijk elkaar in de weg lopen. Als je voor direct resultaat wilt gaan, kun je mooie resultaten behalen door middel van de inzet van whitepapers. Hiermee kun je e-mailadressen/leads verzamelen.

Hoe gaan we te werk bij LinkedIn advertising?

Eerst kijken we naar doelstellingen en doelgroep en dan naar welk traject hierbij zou passen en ten slotte schatten we in welke mediabudget nodig is. Een mogelijkheid is om en actiematige campagne in te zetten. Aanvullend of als alternatief kunnen we een content strategie ondersteunen. Hierbij bereiken we bezoekers gedurende een langere periode en laten we hen door de customer journey lopen. Natuurlijk moet er ook goed gekeken en afgestemd worden qua creatie, inspiratie, website en beschikbare resources.

  • Specifieke targeting
  • Zakelijke markt bereiken
  • Ervaren consultants

Meer over LinkedIn advertising

Zoals gemeld, is de relevante targeting en (zakelijke) betrokkenheid op LinkedIn heel sterk. Hier zit een prijskaartje aan. Adverteren kan vanaf € 2,- CPC en € 15,- CPM (kosten per 1.000 impressies). Desondanks zien we uit het LinkedIn-netwerk vaak betere resultaten komen dan uit Facebook advertising.

Hoe zien de advertentieformaten er op LinkedIn uit? Vroeger was het alleen mogelijk op met (opvallende) banners aan de rechterkant van het beeldscherm te adverteren. Tegenwoordig kan je met grote ‘rectangles’ binnen de nieuws feed adverteren. Dit noemen ze ook wel een vorm van ‘native advertising’. De advertenties vallen niet al zodanig meer op, maar worden gezien als relevante content waardoor de betrokkenheid hoger ligt.

Naast rectangle kun je ook sinds kort video’s promoten. De inzet van video kan op deze manier een krachtig branding middel zijn.

We beschikken over LinkedIn advertising-specialisten die uitstekend een campagne of content strategie kunnen beheren

LinkedIn advertising is nog niet zo gebruiksvriendelijk als marketing binnen het speelveld van de grotere spelers in de markt zoals Google en Facebook. Ervaring leert dat campagnes soms niet goed uit de verf komen of dat advertenties niet goed worden weergegeven. We zien ook grote verschillen qua succes op basis van welke advertenties en afbeeldingen worden ingezet.

Onze specialisten hebben ervaring met het lanceren en optimaliseren van campagnes en hebben ook uitstekend contact met het accountmanagement van LinkedIn om de campagnes vloeiend te laten verlopen.

Met veel klanten hebben we inmiddels een doorlopende story telling traject lopen. Hierbij stemmen we de samen de content af en promoten die bij de juiste doelgroep. Ook kunnen we ondersteuning bieden bij het uitdenken, uitwerken en creatie van de content. Dit kan ook weer door vertaald worden naar de website en houdt rekening met de SEO-strategie.

Verder zorgen we voor een goede remarketing- en tracking strategie, waarbij we een pixel laten plaatsen. Zo kunnen we doelen meten en retargeting lijsten opstellen. Daarnaast zullen we bestemming URL’s altijd voorzien van UTM-tagging zodat alle resultaten direct in Google Analytics te rapporteren zijn.

Bedenk bij LinkedIn goed hoe je de doelgroep aan wilt spreken en hoe deze direct of indirect tot actie over te laten gaan. Bied ze gratis content (whitepapers/blogs/webinars) aan, doe een unieke aanbieding, maak gebruik van remarketing of kies een specifieke doelgroep met een specifieke boodschap. Dan maak je dit kanaal tot een doorlopend succes!

Meer weten? Even Linken 😉

Samen de hoogste conversiestijging behalen?