zoekmachine adverteren

Zoekmachine adverteren

Haal de beste performance uit zoekmachine advertenties

Waarom kies je voor Search Engine Advertising (SEA)?

Performance marketing begint met SEA. Online adverteren op zoekmachines is vraag gestuurd en is daarmee ontzettend relevant. Het geeft je een helder beeld van de intentie van de zoeker en biedt de kans om hier direct op in te spelen. Daarnaast is SEA kostenefficiënt, omdat je alleen betaalt als iemand op je advertentie klikt. SEA is daarmee een onmisbaar kanaal in de media-mix, dat bovendien uitstekend te combineren is met andere media.

Kies je voor een SEA-traject bij Orangedotcom, dan ben je er zeker van dat je optimaal zichtbaar bent op de belangrijkste zoekwoorden, dat we jouw marketingbudget zo efficiënt mogelijk inzetten en dat je advertenties perfect aansluiten bij de doelgroep. En dat vertaalt zich in meer sales en leads!

Zo gaan wij jou helpen…

Er kunnen een hoop redenen zijn om je SEA-werkzaamheden uit te besteden aan een bureau. Zo kan het zijn dat er intern geen capaciteit beschikbaar is, in de vorm van tijd of mankracht, of dat je ontzorgt wilt worden. Dat je jouw SEA-kanaal wilt specialiseren of dat je simpelweg op zoekt bent naar een manier om meer rendement te behalen. Wat de reden ook is, we willen je graag vertellen over onze unieke aanpak. Via deze aanpak halen we keer op keer het maximale uit jouw Search campagne.

Kort gezegd, onze aanpak richt zich op vijf pijlers:
1. Synergie; SEA staat niet op zich. Wij zorgen voor een optimale afstemming met andere kanalen en campagnes;
2. Volume; de zoektocht naar een toename van verkeer;
3. Full-funnel; zichtbaarheid in alle fases van het oriëntatie proces;
4. Automation; we kunnen niet meer zonder. Op tal van vlakken laten we Automation voor jou werken;
5. Kwaliteit; de basis is en blijft relevantie en kwaliteit. Hierin doen we geen consessies.

Natuurlijk is het werk nooit af. Daarom zullen onze consultants steeds blijven kijken naar manieren om de concurrentie te slim af te zijn, de nieuwste technologieën toe te passen en jou proactief te informeren over kansen en bottlenecks. De kern van onze dienstverlening wordt gekenmerkt door de samenwerking tussen klant en bureau. Waar wij als bureau veel kennis hebben over zoekmachine-adverteren, heb jij als klant de meeste kennis over het product of de dienst. Door deze twee kennisvlakken optimaal te combineren behalen we samen de beste resultaten.

Inhouse of toch een bureau?

Wanneer kies je ervoor om zelf talent in huis te halen? En wanneer is het verstandig om je online marketing werkzaamheden uit te besteden? Er zijn een hoop voor- en nadelen te bedenken voor het onderbrengen van je SEA-kanaal. Wij vinden het belangrijk dat je van tevoren een goede afweging kunt maken. Om je alvast een beetje te helpen zetten we alvast wat op een rijtje.

Inhouse

  • Soms voordeliger dan het inkopen bij een bureau;
  • Specialisten met kortere lijnen naar interne stakeholders;
  • Altijd eerstehands kennis van wat er in de business speelt;

Uitbesteden aan een bureau

  • Flexibeler dan inhouse personeel. Contracten zijn vaak met korte opzegtermijn opzegbaar;
  • Vaak een hoger niveau van consultants, o.a. door kennisdeling en specialisatie;
  • Toegang en gebruik tot de nieuwste tools op grotere schaal;
  • Learnings en benchmarks vanuit andere klanten/accounts;
  • Inhouse personeel is lastiger te binden, omdat de werkzaamheden minder divers zijn. Daar loop je met een bureau niet tegen aan.

Door zoekmachine adverteren uit te besteden aan de consultants van Orangedotcom kies je voor jarenlange ervaring. Je profiteert bovendien van onze kennis binnen verschillende markten waarin wij voor onze klanten succesvolle SEA campagnes verzorgen. Dit is simpelweg wat we dagelijks doen. Samen willen we graag de uitdaging aangaan om het beste uit elkaar te halen en zo tot de beste resultaten te komen.

Wat is zoekmachine adverteren (SEA)?

Zoekmachine adverteren of Search Engine Advertising (SEA) staat voor het inkopen van advertentieruimte op zoekmachines zoals Google en Bing. De betaalde advertenties worden boven en/of onder de organische resultaten vertoond op de zoekresultatenpagina van deze zoekmachines. In tegenstelling tot zoekmachine-optimalisatie (SEO), moet je voor SEA dus betalen als men via een zoekmachine naar je website klikt.

Adverteren of organische groei?

Waarom zou je geld besteden aan advertenties, als je organisch al goed vindbaar bent? Het is belangrijk om te weten dat SEA en SEO (zoekmachine optimalisatie) goed naast elkaar kunnen bestaan en zelfs complementair aan elkaar zijn. Door goed te ranken op beide disciplines, zorg je voor extra zoekverkeer naar je website en geef je concurrenten minder kansen om business af te pakken. Daarnaast zorgt de juiste organische website optimalisatie en content voor betere SEA-resultaten door verhoogde relevantie. Andersom dient de informatie die uit SEA-campagnes te halen valt, vaak als waardevolle inspiratie voor SEO-optimalisatie.

Google Shopping en Bing Shopping

Een ander belangrijk onderdeel van adverteren op zoekmachines zijn shopping campagnes. Deze ‘product listing ads’ worden vertoond inclusief productafbeelding, beschrijving, prijs en meer. Het draaien van shopping campagnes is een absolute must voor elke e-commerce partij.
Onze expertise in Google Shopping en Bing Shopping is voor veel van onze klanten een van de belangrijkste redenen om voor Orangedotcom te kiezen. Neem daarom ook eens de tijd om je te verdiepen in onze werkwijze en resultaten. Bijvoorbeeld door onze klantcase door te nemen, of anders wellicht een andere klantcase.

Naast het opzetten van campagnes voor het zoeknetwerk, adviseren wij over mogelijkheden voor remarketing, display advertising en programmatic advertising.

 

Ook het maximale uit SEA halen?