bing advertising

Bing advertising

Verbreed het zoekveld

Wat is Bing Advertising?

Bing is de zoekmachine van Microsoft en na Google de grootste zoekmachine die Nederland wordt gebruikt. Bing timmert al een tijdje stevig aan de weg en het groeiende marktaandeel van Bing laat zien dat dit zijn vruchten begint af te werpen. Bing groeit al meerdere kwartalen op rij wat resulteert in een nog steeds groeiend marktaandeel van 9% in Nederland op desktop. In de VS heeft Bing inmiddels 33% van de markt op desktop in handen en in de rest van de wereld stijgt het marktaandeel van Bing ook nog steeds. Genoeg redenen dus om succesvolle Google AdWords campagnes te testen in Bing.

Waarom adverteren in Bing?

Adverteerders die zich in verzadigde markten bevinden, doen er goed aan om naast AdWords, Bing in te schakelen. Waar in de zoekmachine van Google op veel generieke zoekwoorden gemakkelijk tien adverteerders staan, zien we op dezelfde zoektermen in Bing slechts een paar adverteerders. Dit maakt het voorlopig in Bing relatief eenvoudig jezelf te onderscheiden en op te vallen met scherpe advertentieteksten. Bijkomend voordeel is dat de kosten voor klikken op Bing advertenties vaak lager liggen dan in Google AdWords Mede hierdoor is – ondanks de lagere zoekvolumes – adverteren in Bing een prima aanvulling voor je Google campagnes.

Hoe gaan we te werk bij Bing advertising?

We nemen de tijd voor je campagne, werken transparant en daarbij staat een maximaal rendement op je investering altijd centraal. Hier worden wij ook graag op afgerekend. De uitvoer en strategie om het maximale rendement te behalen, gaat volledig in overleg met de klant.

Door zoekmachine adverteren uit te besteden aan onze specialisten kies je voor jarenlange ervaring. Je profiteert van onze kennis binnen verschillende markten waarin wij voor onze klanten succesvolle Bing campagnes verzorgen.

  • Uitbreiding zichtbaarheid
  • Groot marktaandeel in UK en US
  • Groeiende zoekmachine
  • Specialistische aanpak

Meer over adverteren in Bing

Net als in Google worden in Bing de zoekwoorden en zoekposities middels een veiling toegewezen aan de adverteerder. Adverteerders bieden op zoekwoorden met als doel een advertentie te laten zien aan de gebruiker. De hoogste bieder pakt de beste positie en vergroot daarmee zijn kans op een klik op zijn advertentie. Net als in Google AdWords bestaat een Bing-account uit één of meerdere campagnes met daaronder één of meerdere advertentiegroepen welke elk hun eigen zoekwoorden bevatten. Ook in Bing is de structuur van je campagnes medebepalend voor het succes. Handig van Bing is dat je snel en eenvoudig je Google AdWords campagnes in Bing kunt importeren en meteen activeren.

Heb je al een Google AdWords account dan biedt Bing dus de mogelijkheid om je AdWords campagnes te importeren in Bing. Heb je geen AdWords account en wil je alleen adverteren in Bing, dan is het van belang om voor de start een aantal stappen te doorlopen voor een optimale samenwerking.

  1. Voordat we beginnen, bepalen we samen wat het doel van je campagne is. Welke KPI’s oftewel welke prestatie-indicatoren we aan deze doelstellingen verbinden, het budget, de looptijd en ook niet onbelangrijk, wat het rendement op je investering moet zijn.
  2. Vervolgens bepalen we de structuur van je Bing-account. Deze wordt afgestemd op de gekozen doelstellingen van je campagne. Een Bing-account bestaat uit één of meerdere campagnes met daaronder één of meerdere advertentiegroepen welke elk hun eigen zoekwoorden bevatten. Deze set-up kost tijd maar zeker is dat de juiste opbouw met een duidelijke structuur zich terugbetaald gedurende de looptijd je campagnes.
  3. Misschien wel het belangrijkste onderdeel bij het opzetten van je campagnes is het bepalen van de juiste zoekwoorden waar je met je bedrijf op gevonden wilt worden. We lezen ons zo goed mogelijk in in het product of dienst waarop je wilt adverteren. Aan de hand van een uitgebreide zoekwoord-analyse bepalen we vervolgens samen welke zoekwoorden we gaan inzetten in de campagnes.
  4. Zodra de zoekwoorden zijn onderverdeeld in de bijbehorende advertentiegroepen, de advertenties klaar zijn en de campagne-instellingen zijn bepaald kunnen we live gaan. Gedurende de looptijd van je campagnes blijven we constant monitoren en optimaliseren om maximaal rendement te behalen. Daarbij voeren we niet alleen uit, we denken graag vanuit een strategische rol met je mee.

 

Samen de hoogste conversiestijging behalen?