double click search

Doubleclick search

Breng search naar het volgende niveau

Wat is DoubleClick search?

DoubleClick is een integraal online marketing platform. De producten die er via dit programma aangeboden worden, hebben als doel hebben om over online kanalen heen de juiste boodschap aan de juiste mensen op de juiste momenten te tonen. Het searchproduct dat we hiervoor gebruiken, heet DoubleClick search. DoubleClick search gaat nog een stap verder dan Google Adwords en Bing en brengt search campagnes naar het volgende niveau. Dit komt door unieke inzichten, efficiënt campagne management en geavanceerde biedstrategieën. Hierdoor is het mogelijk om real-time en schaalbaar in te spelen op een veranderende markt. Vooral grote adverteerders hebben baat bij het gebruik van dit systeem, o.a. door het gebruik van datafeeds.

Waarom DoubleClick search?

Unieke inzichten en analyses, relevanter adverteren en tijdsbesparing zorgen voor een beter resultaat. Tijdsbesparing is niet te onderschatten. Dat is tijd die gebruikt kan worden voor meer tactische en strategische aspecten van je campagne. Een aantal andere voordelen zijn:

  • Verbeterde shopping campagnes;
  • Automatisch search campagnes opzetten op basis van een datafeed;
  • A/B testen landingspagina’s;
  • Ontdubbeling van conversies binnen Customer-Journey;
  • Cross-device analyses;
  • Een robuuste rapportage suite die attributie modellen ondersteunt;
  • Integratie met andere databronnen, waaronder ook offline data;
  • Creëer unieke variabelen op basis van de conversie-pixel; gebaseerd op segmenten, zoals geslacht en ‘lifetime value’.

 

  • Verbeterde shopping campagnes
  • Cross-device mogelijkheden
  • Ervaren consultants

Hoe gaan we te werk aan de hand van DoubleClick search?

Orangedotcom is DoubleClick Search Certified en verzorgt de implementatie, management en rapportages van DoubleClick search. Van strategie tot het beheer van grootschalige campagnes. DoubleClick search kent vele mogelijkheden. Via een duidelijk stappenplan helpen wij je met de volledige uitrol van DoubleClick search. Ook na de uitrol ondersteunen we met het volledige beheer of ondersteunen we vanuit een adviserende of coachende rol om meer rendement te behalen met search.

Een van de belangrijkste onderdelen is het bid management. Dit zorgt ervoor dat CPC-biedingen automatisch aangepast en geoptimaliseerd worden op basis van specifieke doelstellingen. Hiervoor zijn meerdere partijen in de markt beschikbaar zoals; Marin, Kenshoo, BGenius en Adcore. Echter de bid management functionaliteiten van Doubleclick Ssarch staan hoog aangeschreven. Een voorwaarde voor het goed gebruiken van bid management is echter dat er voldoende data beschikbaar is. In plaats van honderden, duizenden bids handmatig dag in dag uit te beheren, worden biedingen automatisch beheerd door DoubleClick search. Hiermee bespaar je niet alleen tijdwinst, maar ook neemt de kwaliteit erg toe. Immers bid management houdt rekening met tal van factoren die niet handmatig kunnen worden meegenomen, zoals zoekvolume, trends, externe factoren en koopintentie.

Het gevaar is dan ook dat te snel gestart wordt zonder goed te weten wat de doelstellingen zijn, wat de unieke mogelijkheden zijn en/of hoe daadwerkelijk de implementatie eruit komt te zien. Het is dus zaak hier goed over na te denken en goed advies in te winnen. Pas dan kan er een juiste beslissing genomen worden over de toegevoegde waarde en juiste inzet van DoubleClick search.

Beheer je grootschalige search campagnes en maak je nog handmatig aanpassingen? Kost het managen van je campagnes je te veel tijd? We gaan graag met je in gesprek over hoe DoubleClick search voor jou ingezet kan worden.

Meer weten over doubleclick?