feed advertising

Feed advertising

Wat is feed advertising?

Feed advertising maakt het mogelijk om te adverteren voor je productdatabase. Veelal wordt deze manier van adverteren ingezet door webwinkels, maar ze is ook goed geschikt voor websites met bijvoorbeeld een vacatureaanbod. Met een goede datafeed is het mogelijk om onder andere te adverteren in Google Shopping, Search en Display, op vergelijkingswebsites en Admarkt van Marktplaats.

Waarom adverteren met een datafeed?

Het is belangrijk dat de datafeed goed aansluit op de specificaties van het kanaal. Google Shopping hanteert namelijk andere specificaties dan een vergelijkingswebsite als Beslist of Kieskeurig. Hoe beter de datafeed aansluit op het kanaal waarop geadverteerd gaat worden, hoe beter de zichtbaarheid. Een betere zichtbaaheid zal leiden tot meer bezoekers op de website en uiteindelijk tot meer additionele sales en omzet. Feed advertising is daarom een goede toevoeging binnen de online marketingstrategie van je webshop!

Hoe gaat we te werk bij feed advertising?

Succesvolle feed advertising staat of valt bij de kwaliteit van de feed. Daarom is het belangrijk dat er wordt gekeken of alle vereisten zijn opgenomen. Zijn de beschrijvingen onderscheidend? Zijn de afbeeldingen uniek? Op basis van de bevindingen passen we optimalisaties toe. Hiervoor gebruiken wij tools die dit proces vergemakkelijken.

  • Geoptimaliseerde datafeeds
  • Strategie op maat
  • Ervaren consultants

Feed advertising voedt je kans op conversie

Feed advertising is naast het inzetten van search- en displaycampagnes een uiterst waardevolle toevoeging binnen de algehele online strategie. Zoals eerder aangegeven is een goed geoptimaliseerde feed cruciaal voor de prestatie. Daarom kijken wij voordat er begonnen wordt met adverteren, eerst naar de kwaliteit van de datafeed. Waar nodig zullen optimalisaties worden doorgevoerd. Dit proces heet feedoptimalisatie.

Feedoptimalisatie is geen eenmalige bezigheid. Er wordt voortdurend gekeken hoe de gegevens nog beter aangescherpt kunnen worden voor een zo goed mogelijke zichtbaarheid en rendement. Daarom kijken wij voortdurend naar de volgende zaken;

  • Is de feed aangepast voor elk platform?
  • Bevat de feed geen lege velden en zijn leestekens verwijderd?
  • Is de feed goed uitgesplitst per product/productgroep?
  • Zijn er in de feed trackingcodes meegegeven?

Als de feed eenmaal geoptimaliseerd is, kan feed advertising beginnen. Tools worden aan elkaar gekoppeld, campagnes worden opgezet, budgetten worden verdeeld en inzichtelijke rapportages worden opgesteld. Wij hebben middelen in huis om feed advertising ook succesvol in te kunnen zetten voor je website!

Zelf starten met feed advertising is vaak niet zo eenvoudig als het lijkt. Het succes van de campagnes hangt sterk af van de kwaliteit van de datafeeds die aangeleverd worden. Ja, het is mogelijk om met een kwalitatief minder goede feed te adverteren. Maar kennis van feed optimalisatie kan net dié boost aan een campagne geven, waardoor deze wél rendabel wordt.

Wil je nog meer weten over onze aanpak van feed advertising? Is jouw feed al helemaal in orde en wil je starten met Shopping adverteren? Of kan je extra hulp gebruiken bij het optimaliseren van een datafeed? Wij denken en kijken graag met je mee en helpen je graag op weg. Vul in dat geval ons contactformulier in. Dan neemt één van onze feed advertising specialisten zo snel mogelijk contact met je op.

Samen de hoogste conversiestijging behalen?