Mobile adverteren

Mobile advertising

Verhoog de mobiele conversies

Wat is mobile advertising ?

Mobile advertising is simpel gezegd het adverteren op mobiele apparaten. Om binnen de doelgroep(en) goed online zichtbaar te zijn, is het gebruik van mobiel adverteren tegenwoordig essentieel. Het is een cruciaal onderdeel van online adverteren. Wil je de doelgroep op elk moment en op iedere plek kunnen bereiken? Dan is mobile advertising de oplossing!

Waarom mobile advertising?

Het internetgebruik op mobiel neemt nog steeds elk jaar toe. De doelgroep is steeds meer op mobiele apparaten te vinden. Om deze doelgroep in elke fase van de customer journey te bereiken, kan mobile advertising niet langer genegeerd worden. Waar marketing op mobiele apparaten voorheen vooral gebruikt werd in de oriënterende fase, zien we dat er tegenwoordig een verschuiving plaatsvindt. We zien dat mobiele apparaten ook steeds meer gebruikt worden bij het doen van aankopen of het invullen van formulieren. Dit als gevolg van de ontwikkelingen op het gebied van mobiele apparaten én mobielvriendelijke websites.

Hoe gaan we te werk bij mobile advertising?

De meest essentiële stap bij het opzetten van een mobiele strategie, is het in kaart brengen van de doelgroep en het identificeren van het online gedrag. Hoewel dit ook geldt voor elke andere vorm van adverteren (en dus niet alleen bij mobile advertising), zien we in de praktijk vaak dat er geen aparte mobiele strategie wordt gevoerd. Veelal wordt mobiel simpelweg als device targeting toegevoegd aan lopende campagnes. Omdat het gedrag van de doelgroep op mobiel vaak zo verschilt van het gedrag op andere apparaten is het belangrijk om hier rekening mee te houden.

Als de doelgroep in kaart is gebracht, kijken we naar de unieke uitingen en specifieke KPI’s. Om een optimaal resultaat met mobile advertising te behalen, is het noodzakelijk om een ideale mobiele beleving te creëren. Van de communicatie in de advertenties tot de interactie op de website. Het gedrag en de intentie op mobiel verschilt van het gedrag en de intentie op andere apparaten. Het is niet meer dan logisch om daarom ook een specifieke mobile advertising strategie te voeren. Overtuigd en klaar om te starten met mobiel adverteren? We denken graag met je mee!

  • Verhoging mobiele conversies
  • Ervaren consultants
  • Mobiele strategie op maat

Meer dan alleen communicatie

Mobile advertising vergt een specifieke aanpak met een aantal unieke elementen. Zoals gezegd, is het belangrijk om naar de communicatie en website-interactie te kijken. Daarnaast zijn niet alle KPI’s die voor desktop advertising zijn opgesteld even toepasbaar voor mobile advertising. Door een aparte mobiele strategie te hanteren, kan de doelgroep op de juiste manier geprikkeld worden om zo van echte toegevoegde waarde te zijn.

De doelgroep maakt gebruik van meerdere apparaten op meerdere tijdstippen per dag. Om voor alle touchpoints aanwezig te zijn die een potentiële klant heeft, zijn mobile ads onmisbaar. Om een compleet verhaal aan de doelgroep te vertellen, is het noodzakelijk om te achterhalen waar deze zich bevindt:

  • Welke websites gebruikt de doelgroep dagelijks?
  • Gebruikt de doelgroep apps? Zo ja, welke zijn dit?
  • Hoe lang, op welke dagen en in welke situaties worden mobiele apparaten gebruikt?
  • Hoe lang is het pad tot conversie in een customer journey?

Dit zijn vragen die antwoord geven op de identiteit van de doelgroep. Antwoord op deze vragen biedt ons de mogelijkheid om een unieke, op maat gemaakte mobiele strategie te ontwikkelen.

Als de doelgroep bekend is, is het belangrijk om een ‘mobiele taal’ te spreken. Hiermee bedoelen we dat de communicatie op mobiel vaak korter en vluchtiger is. Daarnaast dient de interactie van de doelgroep op een laagdrempelige manier te realiseren zijn. Daarom denken wij ook graag mee met aanpassingen op de website om het gebruik van de website op mobiel te optimaliseren. Alleen op deze manier zal mobile advertising tot het best mogelijk resultaat leiden.

Samen de hoogste conversiestijging behalen?