double click search

Search Ads 360

Haal maximaal resultaat uit zoekmachine campagnes

Waarom Search Ads 360?

Search Ads 360 is een geavanceerde Search Advertising management platform. De extra mogelijkheden van Search Ads 360 (voorheen DoubleClick for Search) maken het mogelijk om jouw campagnes efficiënter en inzichtelijker in te zetten. Bovendien heeft het platform features die het reguliere Google Ads niet heeft en die bij juiste toepassing direct meer resultaat opleveren.
Is jouw merk of bedrijf ook in meerdere landen actief? en adverteer je op meerdere zoekmachines (bijv. Google en Bing)? SA360 maakt het mogelijk om verschillende kanalen en accounts vanuit één omgeving te beheren en te rapporteren. Aanvullend kun je met behulp van feedmanagement de voorraad en beschikbaarheid eenvoudig aansturen.

Search Ads 360 is bovendien simpel te koppelen met Display & Video 360 en Analytics 360 via het Google Marketing Platform. Zo krijg je in een klap veel meer inzicht in de bijdrage van de verschillende kanalen.

Zo gaan wij jou helpen met Search Ads 360…

Met jou als klant gaan we eerst om de tafel zitten om samen de doelstellingen te bespreken die er zijn vanuit de organisatie. Naast de doelstellingen die betrekking hebben op omzet, leads en winstgevendheid, hechten veel klanten ook waarde aan het vergroten van het marktaandeel, de naamsbekendheid en de merkbeleving.

Op basis hiervan bepalen we een strategie om deze doelstellingen te behalen. We zien Search advertising niet als afzonderlijk performance kanaal, maar als onderdeel van de customer journey, waar display en video ads ook onderdeel vanuit maken in de awareness fase. Door alles vanuit het Google Marketing Platform op te zetten, kan naast de customer journey, creatie, communicatie, reporting en conversie attributie optimaal worden toegepast.

In de basis gaan we nu eerst de Google en Bing (en mogelijk ook andere zoekmachines) accounts in SA360 integreren. Vervolgens plaatsen we de Floodlight Tags (de officiële naam van de pixel). In overleg bepalen we de biedstrategieën voor alle kanalen.
Afhankelijk van de propositie kan de feed management worden ingericht op basis van de beschikbaarheid van de CRM van de klant. Zo zullen alle kanalen direct en dynamisch aangestuurd worden en wordt er dus real-time geadverteerd wanneer dit wenselijk is.
Op basis van de doelstellingen en beschikbare data kunnen we een dashboard bouwen die alles inzichtelijk maakt voor direct betrokken marketeers.

  • Verbeterde shopping campagnes
  • Cross-device mogelijkheden
  • Ervaren consultants

Wat is Attributie 360°? Als marketeer ben je altijd bezig om de customer journey zo goed mogelijk te begrijpen. De mogelijkheid met Attributie 360° tot integratie tussen Search, Display en Google Analytics geeft een compleet beeld van de touchpoints in deze customer journey. Zo kunnen ze de juiste keuzes maken in de marketingmix.  
Daarbij is het dan mogelijk om bepaalde strategieën te implementeren op basis van online gedrag. Biedstrategieën op basis van aankoopsignalen in de customer journey , maar ook meer praktisch op basis van voorraad/beschikbaarheid van het aanbod of een doel CPL/CPO over alle kanalen heen.

Verder biedt de koppeling van de kanalen mogelijkheden voor sequential advertising, waarbij er verschillende boodschappen kunnen worden gecommuniceerd in de verschillende fasen van de journey.

Meer weten over doubleclick?