youtube advertising

YouTube advertising

Laat beeld spreken

Wat is YouTube advertising?

YouTube is in tien jaar tijd uitgegroeid tot het grootste video sharing platform ter wereld. Het stelt de gebruiker in staat om video’s te uploaden, te bekijken en te delen met de wereld. Per minuut worden er op YouTube meer dan 300 uur aan video’s geüpload door haar gebruikers.
Na Google is YouTube uitgegroeid tot de tweede zoekmachine ter wereld. Gebruikers zoeken naar instructies, reviews, hobby’s en nog veel meer. Per dag worden er zelfs meer dan 100 miljoen video’s bekeken.

Waarom YouTube advertising?

Met meer dan één miljard unieke bezoekers per maand heeft YouTube een enorm bereik. Het platform biedt de mogelijkheid om te adverteren met video’s, banners en tekstadvertenties. Ook kan er geadverteerd worden met behulp van social influencers die je product promoten in hun YouTube video’s.

Hoe gaan wij te werk bij YouTube advertising?

Met behulp van je input bepalen wij de beste manier om te adverteren op YouTube. Samen definiëren we de budgetten, welke doelen behaald moeten worden en hoe de campagne ingestoken wordt.
Moet het merk bekend worden onder een grotere doelgroep of is engagement onder de huidige gebruikers belangrijk? Zo maar een paar vragen die belangrijk zijn om in te schatten welke advertentiemogelijkheden we inzetten. Wij stellen de targeting vervolgens zo in dat het budget optimaal gespendeerd wordt.

Als laatst zorgen we ervoor dat alle data goed gemeten wordt, waarbij we rekening houden met het eventueel doormeten van de campagne en of de YouTube-advertenties van ondersteunende waarde kunnen zijn bij de lopende campagnes in bijvoorbeeld het search netwerk.

  • Groot bereik
  • Specifieke targeting mogelijk
  • Specialistische aanpak
  • Jouw YouTube partner

Mogelijkheden YouTube advertising

YouTube biedt bedrijven en ondernemers de mogelijkheid om hun diensten en producten onder de aandacht te brengen door filmpjes te uploaden die op een simpele manier te delen zijn, of op de website te plaatsen zijn. Met YouTube SEO (gratis) kun je ervoor zorgen dat deze filmpjes zo goed mogelijk bekeken worden.

Naast deze gratis dienst is er ook een betaalde variant in de vorm van advertenties. Deze advertenties kunnen op verschillende manieren onder de aandacht worden gebracht. Elke mogelijkheid heeft zijn eigen voordelen, zodat we voor iedere doelstelling een andere strategie kunnen inzetten. Zo kan je bijvoorbeeld gebruik maken van:

In-Display

Deze advertenties worden rechts van de aanbevolen video en boven de lijst met videosuggesties weergegeven. Voor grotere videospelers kan deze advertentie onder de speler worden weergegeven.

Overlay-advertenties

Overlay-advertenties zijn semi-transparante advertenties die in de onderste 20% van de YouTube video worden weergegeven.

Videoadvertenties die kunnen worden overgeslagen

Deze advertenties kunnen door de kijker na 5 seconden worden overgeslagen Deze worden vóór, tijdens of na de hoofdvideo ingevoegd. Er wordt niet betaald als de advertentie eerder wordt weg geklikt.

Videoadvertenties die niet kunnen worden overgeslagen

Videoadvertenties die niet kunnen worden overgeslagen, moeten helemaal worden bekeken voordat de video kan worden bekeken.

Door de verschillende targeting-mogelijkheden kan de gewenste doelgroep effectief bereikt worden. Een gebruiker die dagelijks naar modevlogs kijkt, is waarschijnlijk iets minder geïnteresseerd in het uitlezen van een CV-ketel. Je kan targeten op basis van demografie, gedrag en interesses van gebruikers of zoekwoorden. Er is zelfs de mogelijkheid om te kiezen voor advertenties die alleen getoond worden tijdens specifieke video’s of op speciaal geselecteerde kanalen.

Samen de hoogste conversiestijging behalen?