contentstrategie

Contentstrategie

Het startpunt voor een zichtbare website

Waarom kies je voor een contentstrategie?

Met een goed doordachte contentstrategie kun je toegevoegde waarde bieden voor je doelgroep. Het is dan ook niet voor niets dat de uitdrukking: “content is king” al jaren een alom bekendeveelgehoorde uitdrukking is. De content van je website slaat namelijk een brug tussen de wensen van de klant en de doelen van het bedrijf. Het is daarom niet aan te raden om zonder enige strategie van start te gaan met contentmarketing. Wanneer je structureel resultaat wilt boeken, dan dien je eerst een contentstrategie uit te denken. Het kost tijd, maar het zal zich op de lange termijn volledig uitbetalen.

Hoe een contentstrategie-traject bij Orangedotcom zich uitbetaalt is als volgt:

1. De contentstrategie zorgt ervoor dat je perfect in staat bent om je doelgroep te bereiken en bedienen met relevante content op het juiste moment via het juiste kanaal.
2. Het bereiken en bedienen van je doelgroep met relevante content resulteert in het behalen van onder andere conversiedoelen, trafficdoelen en andere funnel doelen.
3. Tot slot zorgt de contentstrategie ook voor een optimale samenhang van je content. Op deze manier ben je beter in staat de controle te houden over de online ervaringen van je bezoekers.

Zo gaan wij jou helpen…

Veel bedrijven willen een start maken met een contentstrategie, maar weten eigenlijk niet waar ze moeten beginnen. We geven toe; het is ook niet zo makkelijk. Toch is er voor ieder bedrijf een goed doordachte contentstrategie te bedenken, waarmee ze dehun online zichtbaarheid van hun website kunnen verbeteren.

Hoe wij deze goed doordachte contentstrategie realiseren? Dit doen wij aan de hand van een 6-delig stappenplan. Het stappenplan ziet er als volgt uit:

1. Analyse van de markt
2. Zoekwoordenonderzoek
3. Contentstrategie uitdenken per fase in de customer journey
4. Advies uitbrengen
5. SEO-content schrijven
6. Contentstrategie monitoren

Analyse van de markt
Wat zijn de trends en ontwikkelingen binnen de markt? Hoe competitief is de markt? Waar bevindt de doelgroep zich en hoe kunnen zij het best bereikt worden? Deze vragen worden allemaal meegenomen in de analyse om zo een zo volledig mogelijk beeld te krijgen van de markt.

Zoekwoordenonderzoek
Na de analyse doen we een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. In dit zoekwoordenonderzoek belichten we het gehele spectrum van relevant zoekwoorden om te zien waar de kansen liggen. Zo kijken wij naar de verschillende zoekvolumes, de concurrentie en de potentie van de zoekwoorden.

Contentstrategie uitdenken per fase in de customer journey
De uitkomst van het zoekwoordenonderzoek is leidend voor de te voeren contentstrategie. Deze contentstrategie delen we op middels de verschillende fases van de customer journey. Zo splitsen wij de zoekwoorden op de top, mid en low funnel zoekwoorden.

Advies uitbrengen
De eerste drie stappen komen tezamen in het advies. Hier presenteren wij de te voeren contentstrategie en gaan hierover in dialoog met jou. Hierna bepalen we de vervolgstappen voor de implementatie.

SEO-content schrijven
Vervolgens dient de contentstrategie ten uitvoer gebracht te worden. Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden. De opdrachtgever kan de content zelf gaan schrijven en laten redigeren of het content schrijven uit handen geven aan Orangedotcom. Dat is geheel aan de opdrachtgever. We kunnen eveneens een SEO content training geven om de basis van het SEO content schrijven aan te leren. Dit alles om het doel van de contentstrategie zo snel en effectief mogelijk te kunnen behalen.

Contentstrategie monitoren 
Tot slot worden de resultaten gemonitord aan de hand van vooraf gestelde KPI’s en targets. Deze resultaten houden wij nauwlettend in de gaten en bespreken we samen. Op deze manier kunnen we bijsturen waar nodig of doorgaan op punten waar de successen worden bereikt.

  • Aanpak op maat
  • Betere zichtbaarheid
  • Duidelijke prioriteiten

Wat is een contentstrategie?

Een contentstrategie is een lange termijn strategie die gericht is op het zo effectief mogelijk inzetten van content. Het zorgt voor structuur en resultaat. Zo kun je waardevolle content maken op het juiste moment voor de juiste doelgroep en via het juiste kanaal. Ofwel, een heldere contentstrategie staat aan de basis van een goed zichtbare website.

Contentstrategie als onderdeel van SEO-traject

Je kunt een contentstrategie los bij ons afnemen, maar je kunt ook kiezen voor een volledig SEO-traject. In het SEO-traject analyseren we de drie pijlers van SEO: techniek, content en autoriteit. Hiermee krijgen we een overall beeld van de website en kunnen we goed bepalen waar de focus om moet komen te liggen. Vervolgens gaan we samen met de opdrachtgever aan de slag.

Inhouse of toch een bureau? 

Wil je het schrijven van content graag uit handen geven? Geen probleem. Wij nemen het content schrijven graag van je over. We kunnen de gehele content voor je schrijven en we kunnen de tekst redigeren. Zo werken we aan het beste online resultaat voor ieder bedrijf.

Samen de beste content creëren?