contentstrategie

Content strategie

Het startpunt voor een zichtbare website

Wat is een contentstrategie?

Een contentstrategie is een lange termijn strategie die gericht is op het zo effectief mogelijk inzetten van content. Het zorgt voor structuur en resultaat. Zo kun je waardevolle content maken op het juiste moment voor de juiste doelgroep en via het juiste kanaal. Ofwel, een heldere contentstrategie staat aan de basis van een goed zichtbare website.

Waarom een contentstrategie?

Met een goed doordachte contentstrategie kun je toegevoegde waarde bieden. De content van je website slaat namelijk een brug tussen de wensen van de klant en de doelen van het bedrijf. Het is daarom niet aan te raden om zonder enige strategie van start te gaan met content. Wanneer je structureel resultaat wilt boeken, dan dien je eerst een contentstrategie uit te denken. Het kost tijd, maar het zal zich op de lange termijn volledig uitbetalen.

Hoe gaan we te werk?

Veel bedrijven willen een start maken met een contentstrategie, maar weten eigenlijk niet waar ze moeten beginnen. We geven toe; het is ook niet zo makkelijk. Toch is er voor ieder bedrijf een goed doordachte contentstrategie te bedenken, waarmee ze hun online zichtbaarheid kunnen verbeteren.

Hoe gaan we te werk? We gaan van start met een analyse van de markt. Vervolgens doen we een uitgebreid zoekwoordenonderzoek om te zien waar de kansen liggen. Aan de hand daarvan denken we een contentstrategie uit per fase in de customer journey. Dit bundelen we in een content advies. Vervolgens dient de contentstrategie ten uitvoer gebracht te worden. Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden. De opdrachtgever kan de content zelf gaan schrijven en laten redigeren of het content schrijven uit handen geven aan Orangedotcom. Dat is geheel aan de opdrachtgever. We kunnen eveneens een SEO content training geven om de basis van het SEO content schrijven aan te leren. Dit alles om het doel van de contentstrategie zo snel en effectief mogelijk te kunnen behalen.

De stappen van de contentstrategie op een rijtje:

  • Analyse van de markt
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Contentstrategie uitdenken per fase in de customer journey
  • Advies uitbrengen
  • SEO-content schrijven
  • Contentstrategie monitoren
  • Aanpak op maat
  • Betere zichtbaarheid
  • Duidelijke prioriteiten

Contentstrategie als onderdeel van SEO-traject

Je kunt een contentstrategie los bij ons afnemen, maar je kunt ook kiezen voor een volledig SEO-traject. In het SEO-traject analyseren we de drie pijlers van SEO: techniek, content en autoriteit. Hiermee krijgen we een overall beeld van de website en kunnen we goed bepalen waar de focus om moet komen te liggen. Vervolgens gaan we samen met de opdrachtgever aan de slag.

Content redigeren of content schrijven

Wil je het schrijven van content graag uit handen geven? Geen probleem. Wij nemen het content schrijven graag van je over. We kunnen de gehele content voor je schrijven en we kunnen de tekst redigeren. Zo werken we aan het beste online resultaat voor ieder bedrijf.

 

Samen de hoogste conversiestijging behalen?