emerce performance

Blog

Emerce performance day takeaways

emerce performance

Donderdag 17 november was het zover: de zevende editie van Emerce Performance. Deze jaarlijks terugkerende update stond volledig in het teken van performance driven online advertising. In Pakhuis de Zwijger wachtte ons een uitgebreid programma met boeiende sprekers. Tijd voor een terugblik met daarbij de meest interessante takeaways.

De ROI van content marketing

Dat je anno 2016 niet meer om een goede content strategie heen kunt, moge duidelijk zijn. Een uitgebreide en doordachte content strategie maakt het niet alleen mogelijk je zichtbaarheid op relevante zoektermen te vergroten, maar kan ook leiden tot een flinke stijging in je organische bezoeken. Maar hoe vertaal je deze bezoeken vervolgens naar potentiele leads?

Het vergaren van informatie en deze informatie afzetten tegen je buyer persona is hierin key. Je kunt je bezoeken namelijk een leadscore gaan meegeven: in hoeverre matchen je bezoekers bij je buyer persona? Hoe groter de match, des te hoger de leadscore.

De bezoekers met de hoogste leadscore kun je vervolgens overdragen aan je Sales team. Omdat Sales een goed beeld heeft van deze potentiele lead, wordt de verkoop een stuk gemakkelijker gemaakt en is er geen sprake meer van koude acquisitie. Wil jij aan de slag gaan met de ROI van content marketing? Onthoud dan goed dat de juiste samenwerking tussen je Marketing en Sales team cruciaal is.

Samen de hoogste conversiestijging behalen?