google marketing live event 2018

Blog

Belangrijkste takeaways Google Marketing Live 2018

google marketing live event 2018

Op dinsdag 10 juli onthulde Google hun laatste marketinginitiatieven tijdens Google Marketing Live in San Jose. Hoewel automatisering en machine-learning al langere tijd talk of the town zijn, gaat Google nu wederom een stapje verder. De belangrijkste takeways lees je hier!

Responsive Search Ads

In de komende maanden worden Responsive Search Ads uitgerold.

Adverteerders kunnen daarbij tot 15 titels en 4 descriptions opgeven in een Adwords Search campagne. Google selecteert vervolgens per advertentie-uiting 3 titels en 2 descriptions uit de opgestelde lijst. Op die wijze gaat Google de campagne optimaliseren voor de beste titel en description-combinatie.

Local Ad Campaigns

Google’s Head of Ads, Sridhar Ramaswamy, maakte bekend dat lokale zoekopdrachten (“near me”) in de afgelopen tijd met een factor tien zijn gestegen. Hier speelt Google op in met een nieuw campagnetype, genaamd Local Ad Campaigns. Deze is erop gericht het aantal fysieke winkelbezoeken te verhogen. Adverteerders hoeven alleen een budget in te stellen en de advertenties worden vervolgens automatisch gegenereerd gebaseerd op de creatieve elementen van de advertentie en de locatie-extensies.

Smart Shopping Campaigns

In mei rolde Google de Smart Shopping Campaigns uit. Hierbij wordt de advertentieweergave automatisch geoptimaliseerd op basis van je doelstelling, zoals omzet of ROAS. Afgelopen dinsdag onthulde Google dat adverteerders nu ook winkelbezoeken en nieuwe klanten als doelen kunnen stellen.

Daarnaast gaat Google ook samenwerken met externe e-commerce platformen. Zo kunnen Shopify gebruikers nu ook Smart Shopping Campagnes opzetten binnen Shopify.

YouTube Brand Lift

Eind dit jaar zal Google een nieuwe smart-bidding strategie voor YouTube releasen: Maximize Lift. Maxime Lift zou zorgen voor een hogere awareness, ad recall, merkoverweging en merkvoorkeur, wat uiteindelijk zorgt voor een hogere merkbekendheid en een hoger aantal conversies.

Cross Device Reporting & Retargeting in Google Analytics

Groot nieuws! Met Cross Device Reporting & Retargeting is het mogelijk om geanonimiseerd het online gedrag van gebruikers (die hiervoor toestemming hebben gegeven) te volgen. Dit betekent ook dat het vanaf nu mogelijk is om cross-device retargeting-doelgroepen op te bouwen en te targeten.

Bron: https://searchengineland.com/google-marketing-live-here-come-fully-automated-ads-campaigns-for-local-shopping-more-301746

 

Samen de hoogste conversiestijging behalen?