google-smart-display

Blog

Converteren met Google Smart Display

google-smart-display

Vorige week brachten wij een bezoek aan Google. Ditmaal stond een interessante sessie over Smart Display op het programma. Wij delen graag wat er vandaag de dag mogelijk is.

Tot dusver is het vrij lastig om binnen het Google Display Netwerk de gewenste CPA’s te behalen. Over het algemeen wordt Display gebruikt voor branding en niet om keiharde sales te genereren. Google Smart Display moet daar verandering in brengen. De afgelopen jaren is Google bezig geweest dit systeem te optimaliseren door middel van machine learning. Het enige wat je nodig hebt, zijn een aantal afbeeldingen, headlines en descriptions. Vervolgens gaat Google daarmee aan de slag. Alle banner formaten worden automatisch bijgesneden, remarketinglijsten worden uit het account gehaald en er wordt getest met verschillende kleuren en fonts.

Er moet echter wel wat budget beschikbaar zijn. Het systeem moet namelijk wel data verzamelen om te kunnen optimaliseren. Bij een CPA van € 10,- heeft het algoritme 20 keer zoveel budget per dag nodig. Na 2 weken weet het systeem of de opgegeven CPA haalbaar is. In dit geval is dat een bedrag van € 2800,-. Het is dus even een investering, maar de resultaten zijn ook erg positief. Bij Orangedotcom hebben we al gezien dat er Smart Display campagnes zijn die een lagere CPA behalen dan de generieke campagnes. Daarbij kun je op deze manier gemakkelijk producten of diensten verkopen aan een veel groter publiek. Ook Google gelooft in dit product en heeft voor het eerst de optie waarbij je betaalt per conversie, mits er een realistische CPA wordt doorgegeven. Het systeem zal dan altijd proberen hierna te streven en als het niet haalbaar blijkt te zijn, stopt de campagne.

Heb je nog vragen of wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op!

Samen de hoogste conversiestijging behalen?