Blog

Gemiddelde positie Google Ads verdwijnt

Het werd al eerder dit jaar bekend gemaakt, maar nu kondigt Google officieel aan dat vanaf 29 september 2019 de ‘metric’ gemiddelde positie van advertenties in Google Ads verleden tijd zijn. En nu?  Gemiddelde positie google ads verdwijnt

 

 

 

 

 

 


De twee nieuwe positiestatistieken

De statistiek ‘gemiddelde positie’ vervangt Google met twee nieuwe positiestatistieken. Hierdoor kunnen er betere analyses gemaakt worden waar de advertenties worden weergegeven op de zoekresultaten. Misschien lijkt het ingewikkeld, maar dat is zeker niet zo. Hier de twee alternatieve positiestatistieken voor je op een rij.

Vertoningspercentage (toppositie) %
Het percentage van de advertentievertoningen dat op een willekeurige positie boven de organische zoekresultaten wordt weergegeven.
Vertoningspercentage voor boven de zoekresultaten = vertoningen boven de zoekresultaten / vertoningen.

Vertoningspercentage (absolute toppositie) %
Het percentage van de advertentievertoningen dat als eerste advertentie boven de organische zoekresultaten wordt weergegeven.

Vertoningspercentage voor de eerste positie boven de zoekresultaten = vertoningen op de absolute toppositie / vertoningen.

Door middel van bovengenoemde statistieken krijg je dus meer inzicht waar op pagina de advertenties zichtbaar zijn. Ook geeft het sneller inzicht in budget en kwaliteitsproblemen.

Wil je meer weter hierover? Dan is het bericht hierover op WordStream een goede uitleg. Lees ook het officiële bericht van Google. 

Natuurlijk staan we altijd voor je klaar voor goede tips en advies over SEA. Onze consultants zijn altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Meer weten hierover? Neem contact met ons op.

Meer resultaat uit digital marketing?