google adwords

Blog

Google Ads, de nieuwe benaming voor Google AdWords

google adwords

Toen AdWords 18 jaar geleden startte, was het doel simpel; bedrijven online vindbaar maken voor de consument. Met groot succes is het uitgegroeid tot één van de grootste platformen die dit mogelijk maakt. Echter vindt Google dat de huidige benaming niet langer voldoet. Ze willen een nieuwe richting inslaan, waar ze de afgelopen jaren al op doelen. Vandaar dat AdWords vanaf nu als Google Ads door het leven gaat. Een naam die volgens Google beter past bij de richting die zij op willen.

Naast Google Ads hebben ze nog een verandering doorgevoerd. Doubleclick Digital Marketing en Google Analytics 360 worden samengevoegd tot het Google Marketing Platform. Binnen dit platform wordt er ook een nieuw product gelanceerd, genaamd Display & Video 360. Het is de bedoeling om alle functionaliteiten van Doubleclick Bid Manager, Campaign Manager, Studio en Audience Center onder te brengen in één omgeving.

De grootste verandering zit hem dus vooral in de benamingen. Daarnaast worden de logo’s aangepast en zal de look & feel iets veranderen. Dit is echter de richting waar Google de laatste jaren op gestuurd heeft en waar ze in de toekomst naartoe willen.

Samen de hoogste conversiestijging behalen?