Zoekmachine Marketing Orangedotcom

Blog

Google stopt eind 2018 met ondersteuning Oude AdWords interface

Zoekmachine Marketing Orangedotcom

Sinds vorig jaar is Google stapsgewijs de nieuwe AdWords interface gaan uitrollen. Steeds meer accounts hebben dan ook de mogelijkheid om te werken in de nieuwe omgeving. Het doel is om medio oktober 2018 alle AdWords Accounts over te hebben. Deze week heeft Google aangekondigd dat aan het eind van dit jaar de oude AdWords interface tevens niet meer beschikbaar is.

De ene marketeer houdt van de nieuwe interface, de andere weet niet hoe snel hij terug moet schakelen naar de vertrouwde omgeving. Voor nu is het nog mogelijk om onbeperkt te switchen tussen de oude en de nieuwe AdWords omgeving, maar vanaf eind 2018 moeten we allemaal over.
Over de afgelopen maanden heeft Google stapsgewijs kleine wijzigingen doorgevoerd om de nieuwe AdWords interface steeds gebruiksvriendelijker te maken. Zij hebben bij het doorvoeren van deze wijzigingen naar eigen zeggen goed geluisterd naar de wensen van de eindgebruikers.

Zoals het er nu naar uitziet zal de definitieve overgang naar de nieuwe AdWords interface medio oktober worden doorgevoerd. Google geeft zelf aan de switch niet door te voeren in de drukke november- en decembermaanden, waardoor oktober het meest voor de hand liggend lijkt.

Voor elk apart account zal je voor de overgang naar de nieuwe AdWords interface een mail ontvangen. Hierin zal alle informatie beschikbaar worden gesteld en eventuele handelingen worden uitgelegd die nodig zijn om de overgang zo goed mogelijk te laten verlopen. Ook zegt Google dat alle rapporten, filters en automatische regels automatisch meeverhuizen naar de nieuwe AdWords interface.

Heb je vragen over de nieuwe AdWords interface of de overgang die gepland staat? Neem dan eens vrijblijvend contact op met een van onze specialisten.

Samen de hoogste conversiestijging behalen?