Linkedin Stories

Blog

LinkedIn Stories nu ook in Nederland

Linkedin Stories

Sinds 13 mei is het zakelijke netwerk LinkedIn gestart met het testen van een Stories-functie in de app. Hiermee zijn wij het eerste Europese land waarin deze functie wordt getest. Wat houdt LinkedIn Stories in en wat zijn de mogelijkheden voor adverteren?

Linkedin stories

In de basis zijn LinkedIn Stories hetzelfde als de stories op alle andere social media platformen. Je story is 24 uur zichtbaar, waarna het automatisch van het platform wordt verwijderd. Waar zakelijke stories op andere platformen zich voornamelijk bezighouden op de B2C-markt, richt LinkedIn zich meer op de B2B-markt.

Waarom LinkedIn start met stories?

Deze nieuwe functie zou ideaal zijn om een meer menselijke kant aan een professionele LinkedIn-pagina van een bedrijf te geven. Het geven van een kijkje achter de schermen bij dagelijkse werkzaamheden, het delen van kennis en praktische tips of om andere ondernemers een online podium te geven biedt nieuwe kansen voor bedrijven.

Volgens Pieter Cranenbroek, redacteur bij LinkedIn, zijn er drie grote voordelen van de stories-functie:

  • Op een vernieuwende manier je professionele kant laten zien.
  • Op een creatieve en informele manier dagelijkse werkactiviteiten delen.
  • Je community snel laten groeien door actief contact te zoeken, relaties te onderhouden en persoonlijke content te delen.

Do’s and Don’ts

Een aantal tips die LinkedIn heeft als het gaat om content voor je stories als bedrijf berusten vooral op tips over hoe je bedrijf bijvoorbeeld het huidige thuiswerken aanpakt of on-the-scene reporting tijdens een interessante meeting. Grote dont’s zijn om té persoonlijke en privé momenten te plaatsen of om je netwerk te spammen met informatie over producten en services. Wanneer dit op een meer genuanceerde manier wordt gedaan, kan het daarentegen een erg goede aanvulling zijn op je updates die zeker mogelijkheden biedt voor adverteren en online marketing. LinkedIn Stories worden op dit moment nog intern getest, dus veel details over de adverteer opties zijn er nog niet.

Of de lancering van LinkedIn Stories juist nu vanwege het coronavirus een goed moment is? Grote kans van wel. Middels de stories ben je immers meer verbonden, ook met je zakelijke connecties op afstand. Juist op dit moment is het versterken van verbindingen nog nooit zo belangrijk geweest, aldus Cranenbroek. Daarnaast gaat de LinkedIn redactie zelf ook stories actief gebruiken om relevante items vanuit de dagelijkse Nieuwsflitsen update te delen.

Ontdek wat LinkedIn stories voor jouw bedrijf kunnen betekenen!

Meer weten over LinkedIn Stories of over de andere mogelijkheden van dit zakelijke marketing kanaal? Daar kunnen wij je natuurlijk goed bij helpen, dus schroom niet om contact met ons op te nemen! 

Samen meer uit LinkedIn halen?