adwords advertising

Blog

Nieuw: Uitbreiding tekstadvertenties Google Ads

adwords advertising

Google Ads voorheen Google Adwords heeft sinds kort een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan de tekstadvertenties. Vanaf afgelopen 23 augustus geeft Google de mogelijkheid om nóg uitgebreidere advertenties te tonen aan je bezoekers.

Nieuwe mogelijkheden

Je kunt naast kop 1 en 2 nu ook een kop 3 toevoegen aan je advertenties.

Je kan ook een extra beschrijvingsregel toevoegen. Daarnaast is de hoeveelheid tekens verlengd van maximaal 80 naar 90 tekens. YES! Meer ruimte/tekens betekent minder puzzelen om je gewenste tekst in je advertenties te laten zien.

Kop 3 mag maximaal 30 tekens bevatten. Houd er wel rekening mee dat kop 3 niet altijd wordt weergegeven op mobiele apparaten.

De tweede beschrijving van je advertentie wordt, evenals de eerste beschrijving, onder de zichtbare URL weergegeven.

Bij Orangedotcom zijn we al druk bezig met testen. Zie onderstaand een voorbeeld van een advertentie met 3 koppen en 2 beschrijvingsregels.

voorbeeld nieuwe tekstadvertentie met kop 3 en 2 beschrijvingsregels

Voordelen

De extra kop en beschrijvingsregel geven je als adverteerder meer ruimte om de kwaliteitsscore te verbeteren. Je kunt nu nóg meer vertellen over je product of service, maar ook meer USP’s benoemen. Je concurrentie wordt lager geplaatst doordat je advertentie meer ruimte inneemt.

De extra tekst invoeren

Goed om te weten is dat je via de Google Adwords Editor kop 3 en de 2e beschrijving in bulk kan toevoegen.

De resultaten van deze verandering

Zal deze nieuwe functionaliteit je resultaten gaan verbeteren? Zullen bezoekers eerder op je advertentie klikken of zal de hoeveelheid tekst de lezers eerder doen duizelen? Het is nog te vroeg om hierover iets te zeggen. Wij zullen in ieder geval aankomende tijd blijven testen en we zijn benieuwd naar de resultaten!

 

Samen de hoogste conversiestijging behalen?