Blog

Orangedotcom is vernieuwd

We hebben ons als bureau wederom vernieuwd en misschien wel helemaal opnieuw uitgevonden. En dat was, om eerlijk te zijn, ook de hoogste tijd. Sinds februari 2018 hebben we een nieuwe website, huisstijl en een nieuw logo dat weer goed past bij het bureau dat we nu zijn. Daarnaast hebben we ook een heldere propositie om nog beter te laten zien waarom wij anders zijn dan andere online marketingbureaus.

Hoe het begon

In 2010 werd Orangedotcom opgericht door Arnoud Duiker en Michael Hardeman. Na ervaring te hebben opgedaan bij een groot online marketing bureau, en gewerkt te hebben voor klanten met een vooruitstrevende focus op online zoals KLM, Expedia, Hotels.com en Alex/ Binck, besloten ze dit zelf te gaan doen. “Vanaf het begin was het duidelijk dat we gingen vernieuwen en zaken anders gingen doen dan de gevestigde orde. Een toonaangevend bureau zijn en de allerbeste service bieden aan opdrachtgevers, dat was ons doel. En daarnaast wilden we een dermate leuke werkgever en bureau zijn, dat we er zelf ook zouden willen werken.”

Van SEA & SEO naar online marketing bureau   

Orangedotcom is begonnen als ‘search bureau’ met een sterke focus op zoekmachine marketing; zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA). Deze focus en specialisatie zorgde ervoor dat grote klanten als Samsung en Philips onze hulp inschakelden. Naarmate meer goede en ervaren consultants ervoor kozen om bij dit vernieuwende bureau te gaan werken, werd het duidelijk dat er meer expertise in huis was dan alleen zoekmachine marketing. Ook vanuit de grotere opdrachtgevers kwam steeds vaker de vraag of we konden helpen met grote social of display campagnes of web analytics en conversie optimalisatie (CRO) trajecten. Vanaf 2016 is Orangedotcom een compleet online marketing bureau en bieden we alle belangrijke diensten aan binnen dit mooie vakgebied.

Award winning

De voortdurende focus op inhoud en kwaliteit heeft geresulteerd in een aantal mooie awards en erkenningen. In 2016 stond Orangedotcom op de derde plaats in de Emerce100 en werd uitgeroepen tot een van de beste ‘digital marketingbureaus’ van Nederland. In 2016 waren we ook één van de snelstgroeiende bedrijven van Nederland (nummer 17) en in 2017 mochten we met een groei van drie cijfers wederom een FD Gazellen award in ontvangst nemen. Als kroon op ons werk werden we zowel in 2017 als in 2018 uitgeroepen tot ‘beste agency’ tijdens de Dutch Search Awards.

Best denkbare service

Maar hoe onderscheiden we ons dan ten opzichte van andere online marketing bureaus? Kunnen wij allemaal dingen die ze daar niet kunnen? Nee. Zijn wij goedkoper dan veel andere bureaus? Ook niet.

Ja, we zijn net als alle andere bureaus ook resultaatgericht, innovatief, betrouwbaar, etc. Hoe we ons wel onderscheiden? We hebben een enorme drive en ambitie om het allerbeste bureau van Nederland te worden en de allerbeste service aan onze klanten te bieden. We zijn daar al aardig mee op weg en werken hier elke dag opnieuw weer keihard aan.

orangedotcom vernieuwt

Hoe we deze ‘beste denkbare service’ kunnen bewijzen? Door het feit dat klanten ons bijna met een 9 beoordelen in de continue klantbelevingsonderzoeken die we houden. Daarnaast hebben we met veel opdrachtgevers een lange en goede relatie. Ook als de resultaten soms een tijdje tegenvallen. Vertrouwen, duidelijke afspraken en een wederzijdse inzet is hierbij belangrijk.

Beste werkgever

Orangedotcom wil niet alleen het leukste bureau zijn om mee te werken, maar ook het leukste bureau om bij te werken. We willen de allerbeste werkgever zijn. Want om de beste te willen zijn, hebben we ook de beste mensen nodig. Daarom krijgen ‘ODC-ers’ veel vrijheid en verantwoordelijkheid en ruimte om te groeien. Dit uit zich onder andere in het feit dat we onbeperkte vakantiedagen hebben. We willen maximale vrijheid bieden en weten dat onze mensen dit enorm waarderen en met deze vrijheid goed om kunnen gaan.

orangedotcom in een nieuw jasje

Opdrachtgevers

Om een toonaangevend bureau te zijn willen we ook het liefst werken met toonaangevende merken. Dit zijn vaak de merken met dezelfde onbegrensde ambitie en drive om te groeien en online de beste te willen zijn. Dat zijn bekende namen als ANWB, Brunel, RegioBank, Philips en MTV, maar kunnen ook grote e-commerce spelers zijn zoals Winparts.nl, Wijnbeurs.nl, Babboe.nl, Tanita of Weekendjeweg.nl.

Online marketing met een knipoog

We noemen onszelf een ‘award winning online marketing bureau met de best denkbare service.’ Dat getuigt van enige bravoure, maar laat vooral onze torenhoge ambitie en drive zien. Gelukkig nemen we onszelf niet al te serieus, maar ons werk des te meer. We zijn vakidioten en enorme specialisten in wat we doen, maar we bekijken ons werk ook altijd vanuit andere invalshoeken. Online marketing met een knipoog dus.

Over Orangedotcom

Orangedotcom is een ervaren online marketing bureau. We zijn gespecialiseerd in zoekmachine marketing (SEA & SEO), online strategie, conversie optimalisatie, web analytics & dashboarding, display & social advertising en online marketing trainingen. We werken voor klanten als Brunel, ANWB, Weekendjeweg en zijn ambitieus. Zo ontvingen we al diverse awards: Nr. 3 digital marketing bureau van Nederland (Emerce 2016), Google Premier Partner, Dutch Search Awards: Best Agency 2016, Best Mobile Campaign 2016, Best Agency 2017, FD Gazellen 2016 em 2017. We werken vanuit Amsterdam met een team van enthousiaste en gedreven online marketing consultants om de online zichtbaarheid van onze opdrachtgevers continu te verbeteren.

Zoekmachine marketing

Bekijk deze dienst

Samen de beste resultaten behalen?