Blog

Orangedotcom wint Dutch Search Award voor innovatie

Op donderdag 12 december vond de uitreiking van de vierde Dutch Search Awards plaats. De DSA is hét event om werk binnen de search industrie in Nederland in de schijnwerpers te zetten. Orangedotcom was voor het vierde jaar op rij genomineerd, vol spanning en voorzien van oranje vlinderdassen togen we naar Utrecht voor de uitreiking.

Beoordeling door vakgenoten

De DSA is een belangrijke uitreiking voor search gespecialiseerde bureaus. Werk van het afgelopen jaar wordt er beoordeeld door vakgenoten, die plaats nemen in een vijftig koppige jury. Beoordeling vind plaats op op onder andere innovatie, strategie en creativiteit.

In totaal werden er dit jaar maar liefst 249 cases ingezonden ter beoordeling. Binnen 4 categorieën waren er 21 prijzen te winnen. Voor alle categorieën konden cases worden ingezonden, op ‘Beste agency’, ‘Beste consultant’ en ‘Beste in-house team’ na, deze prijzen worden op basis van stemmen uitgereikt. Om een indruk te krijgen: in onderstaande video zie je de after van de Dutch Search Awards in 2018.

Genomineerd in 3 categorieën

Orangedotcom was voor het vierde jaar op rij genomineerd, iets waar we sowieso al trots op zijn. In 2016 en 2017 mochten we zelfs winnen (twee keer een award voor ‘Beste agency’). Dit jaar waren we genomineerd in de categorieën ‘Beste gebruik van data’ en ‘Beste gebruik van innovatie’ met klant VR Gamehouse en maakten we kans om tot “Best agency’ verkozen te worden in ons segment (agency small).
Onze strategie bij VR Gamehouse is om offline boekingen bij nieuwe en bestaande vestigingen volledig te integreren in online systemen zoals Google Analytics, Google Ads en Facebook. Hiermee zijn meetverschillen met de back-end weg te nemen en kunnen we op basis van die inzichten marketinginvesteringen en –inspanningen doorlopend optimaliseren. Lees ook meer over deze aanpak in het blog over het ROPO-effect.

We did it, won!

Yes! Daar stonden we dan ineens met het team van Orangedotcom op het podium. Hostess Shelly Sterk overhandigde de award ‘Beste gebruik van innovatie’ aan Michael Hardeman, een van onze oprichters. Een mooie bekroning!
We zijn ontzettend blij met deze prijs. Ieder jaar stijgt het niveau en het aantal inzendingen; blijven winnen is dan een mooie prestatie. We feliciteren alle winnaars en genomineerden en willen iedereen bedanken voor de leuke reacties en het stemmen op Orangedotcom voor beste agency. De Award heeft inmiddels een mooi plekje gekregen bij ons op kantoor en we genieten nog even na. Tot volgend jaar!

Mocht je benieuwd zijn naar welke andere leuke events wij nog meer zijn geweest, kan je hier teruglezen!

Samen de hoogste conversiestijging behalen?