searchmetrics-summit

Blog

Searchmetrics Summit London: dit zijn de key learnings

searchmetrics-summit

Afgelopen woensdag 9 mei vond het Searchmetrics Summit voor de eerste keer in Londen plaats. Een inspirerend evenement waarbij vooral de vraag hoe je als online marketeer moet reageren op de continue veranderingen die Google en andere zoekmachines doorvoeren speelde. Een mooie dag om learnings op te doen. Bij deze delen wij de belangrijkste met je.

searchmetrics-summit

Aleyda Solis, Orianti

Aleyda Solis is alles behalve een onbekende in het vak en nam ons mee in de wereld van AMP’s. Gingen in de beginjaren vooral uitgevers en nieuwssites ermee aan de slag is het vandaag de dag ook een goede oplossing wanneer je mobiele website op laadtijd sterk achterloopt. Vergeet namelijk niet dat Google vanaf juli ook de mobiele laadsnelheid als rankingfactor meeneemt.  Een bijkomend voordeel is nog steeds dat je middels AMP’s in de top stories carrousel van Google kunt komen, boven de reguliere organische resultaten.


Kevin Gibbons, Blueglass

Waren het de beginjaren van SEO die vooral draaiden om hoe je het beste je klanten kan bereiken, ligt dit anno 2018 complexer. Dit heeft onder andere te maken met de sterke opkomst van machine learning. Het is belangrijker dan ooit om te weten waar jouw doelgroep zich in de customer journey bevindt. Door hier je strategie op af te stemmen kan je datgene voorschotelen waarnaar zij opzoek zijn.

Victoria Olsina, Barclays

Victoria Olsina van Barclays nam ons mee in de wereld van migratietrajecten. Uit eigen ervaring weten we hoe belangrijk dit is maar vooral ook hoe belangrijk de implementatie ervan binnen een organisatie is. De uitdaging ligt hierbij in het meekrijgen van alle betrokken stakeholders. Het heeft hierbij geen zin om aan te geven ‘dat het van Google moet’. Door te praten in extra verkeer en conversies is het overtuigen een stuk gemakkelijker. Zorg daarbij altijd voor een gedegen plan waarop continu bijgestuurd kan worden.

Na een inspirerende dag was het tijd om vol nieuwe ideeën weer terug te vliegen naar Nederland. Tijd om met nieuwe projecten aan de slag te gaan!

Samen de hoogste conversiestijging behalen?