Wakibi goede doel

Blog

Ambitieuze non-profit Wakibi op bezoek

Wakibi goede doel

Afgelopen vrijdag vereerde Wakibi ons kantoor met een bezoek voor een kick-off van de online marketing voor komende periode. Wakibi is een ambitieuze non-profit organisatie die initiatiefrijke ondernemers in ontwikkelingslanden ondersteunt met microkrediet door middel van een crowdfunding platform. Wij zijn trots dat wij al drie jaar vrijwillig een bijdrage mogen leveren aan dit goede doel!

Wakibi website

Bron: website Wakibi

Crowdfunding platform voor ondernemers

Wakibi laat ondernemers hun projecten presenteren en geven daarbij ook informatie over hun persoonlijke achtergrond. Denk aan een Indiase boer die met een nieuwe koe beter in staat is zijn gezin te onderhouden of een alleenstaande vrouw die kleding wil inkopen voor haar tweedehands kledingwinkel. Particulieren of bedrijven kunnen vanaf 25 euro een microkrediet verlenen voor deze projecten. Dit bedrag wordt in stappen terugbetaald. Vervolgens kun je ervoor kiezen om dit bedrag teruggestort te krijgen of je kunt het opnieuw uitlenen. Zo kun je met een kleine bijdrage steeds meer ondernemers helpen (zie afbeelding 1).

Wakibi goede doel

Afbeelding 1

Kickoff online marketing

Tot nu toe heeft Wakibi al ruim 2 miljoen euro aan projecten verstrekt in ontwikkelingslanden. Vrijdag maakten wij kennis met de nieuwe interim directeur Amarens Schuurmans en de nieuwe bestuursleden Hans Kramer en Matthijs Nieuwenhuis. In samenwerking met Two Dots helpt ons SEO-team de non-profitorganisatie met de contentoptimalisatie, linkbuilding en geeft technisch advies voor de website van Wakibi. Vanuit het advertising team wordt de Search Engine Advertising beheerd, waarbij Google Grants het budget beschikbaar stelt.

Online marketing actieplan

De grootste verandering die dit jaar nog wordt verwacht voor Wakibi is de nieuwe website. Wij adviseren de non-profitorganisatie hierover. Momenteel ligt daarom de focus op het verder vergroten van de naamsbekendheid in Nederland, het realiseren van nieuwe aanmeldingen en het activeren van de doelgroep om een cadeaubon te kopen met Kerst in het vooruitzicht. De ontvanger kan zelf kiezen aan welke projecten de cadeaubon wordt besteed. Ook kun je aangeven aan welke ondernemer je de cadeaubon verstuurt inclusief een persoonlijk bericht.

Om digitaal verder te groeien wordt er los van Google Grants een gericht marketingbudget ingezet om bepaalde focus zoekwoorden beter vindbaar te maken en daarnaast ook via social en YouTube remarketing in te kunnen zetten.

Heb jij ook hulp nodig op het gebied van content, linkbuilding of techniek van de website? Neem contact op met ons!