jurkjescom-case

Case

Jurkjes.com

Jurkjes.com is een grote Nederlandse e-commerce website die volledig gericht is op de verkoop van jurkjes en gerelateerde producten. Sinds de digitale opening in 2013 heeft deze webshop zich ontwikkeld tot een volwaardige speler in de Nederlandse fashionbranche. Mede door de sterke inzet door Orangedotcom op Zoekmachine adverteren.

  • Een stijging van 84% in organische transacties
  • Een stijging van 508% in organische bezoekers
  • Stijging van 400% in online zichtbaarheid

“De grote stijging in de online vindbaarheid heeft ertoe geleid dat het aantal bezoekers en het aantal verkochte jurkjes enorm is gestegen.”

- Sterre Awater, Jurkjes.com

Het begon met contact

Uitdaging

Fashion is een concurrerende markt. Dat weet Jurkjes.com als geen ander. Zij moeten het onder andere opnemen tegen de grote gevestigde namen. Die partijen hebben veel inkoopkracht en grote budgetten. Grote budgetten worden daarbij ook ingezet voor branding en het laden van een merk. Dat betekent dat Jurkjes.com slimmer moet zijn. Slim in het aanbrengen van focus, slim in gericht zorgen voor merkbekendheid en slim omgaan met seasonality.

Doelstelling

Belangrijk voor Jurkjes.com is het verbeteren van de online vindbaarheid en het optimaliseren van het aantal e-commerce transacties, om zo de online concurrentie aan te kunnen gaan met andere grote webshops in Nederland. Voor deze campagne zijn de volgende doelstellingen opgesteld:

  • Het vergroten van de online vindbaarheid van Jurkjes.com
  • Het aantal bezoekers op de website laten stijgen
  • Meer verkopen van jurkjes via e-commerce

Aanpak Orangedotcom

Orangedotcom adviseert en ondersteunt Jurkjes.com bij het uitbouwen van het online platform. Nadruk bij de campagne ligt op gerelateerde non-branded zoekwoorden die voldoende conversiegericht zijn. De producten op Jurkjes.com zijn seizoensgebonden. Zo ook het zoekgedrag op specifieke producten. De SEO-strategie richt zich daarom voornamelijk op deze zoekwoorden in de meest relevante perioden met de hoogste zoekvolumes. Hierdoor is Jurkjes.com altijd zichtbaar voor zoekwoorden met een hoog zoekvolume.

Jurkjes.com_Orangedotcom

Strategie

Een belangrijk aspect bij het vertalen van de strategie naar de campagne heeft te maken met een goede planning van werkzaamheden op basis van prioriteiten. Het optimaliseren van seizoensgebonden content en –aanbod is belangrijk om zo snel mogelijk resultaat te boeken. Een scherpe timing zorgt ervoor dat zomer gerelateerde zoekwoorden, met in de zomer veel zoekvolume, hoge rankings en veel conversies behalen in de betreffende periode. Hetzelfde geldt voor de seizoenen lente, herfst en winter.

Het simultaan inzetten op SEA, branding campagnes en conversieoptimalisatie zorgt voor een versterkend synergie-effect, waarbij de organische omzet uit zowel branded als non-branded zoekopdrachten extra stijgt.

De langdurige SEO campagne draagt op verschillende manieren bij aan e-commerce, met als kenmerken:

  •  Adviseren en optimaliseren van belangrijke seizoensgebonden content
  • Opbouwen van online autoriteit door middel van sterke externe verwijzingen
  • Technische verbeteringen aan o.a. website structuur, indexatie en pagespeed
  • Seasonality targeting op zoekwoorden met hoge zoekvolumes in specifieke seizoenen
  • Gericht op conversiegerichte generieke zoektermen
  • Ondersteuning van periodieke A/B testen en SEA campagnes

Resultaten

De slimme aanpak voor Jurkjes.com heeft voor positieve resultaten gezorgd, met name binnen de zichtbaarheid in en resultaten uit zoekmachine adverteren:

  • Een stijging van 84% in organische transacties
  • Een stijging van 508% in het aantal organische bezoekers
  • Stijging van 400% in online zichtbaarheid

Wil jij net zo groeien als Jurkjes.com en/of een mooie Award winnen?