Een nieuwe doelgroep succesvol bereiken

NEVI

Belangrijk voor NEVI is het verbeteren van de online vindbaarheid en het optimaliseren van het aantal e-commerce transacties, om zo de online concurrentie aan te kunnen gaan met andere wereldwijde spelers. Met name het aanboren van een nieuwe doelgroep is belangrijk voor succes.

  • 25% stijging conversieratio
  • 7% Meer organische bezoekers
  • 32% Stijging zichtbaarheid

"De stijging in organische rankings heeft geleid tot een significante stijging in het aantal transacties en de hoeveelheid organische bezoekers."

- Bastiaan van Driel, NEVI

Het begon met contact

Uitdaging

NEVI (Nederlandse Vereniging voor Inkoopmanagement) is de 3e inkoopvereniging van de wereld en al sinds 1956 het kennisnetwerk voor inkoop- en supply management. Nevi gaat de strijd aan met een aantal globale spelers en dat zorgt voor grote concurrentie. Een sterk punt van Nevi is de naamsbekendheid. Veel mensen binnen de doelgroep, waaronder inkopers, kennen Nevi en haar diensten goed. In veel gevallen komen mensen direct naar de site, doen een herhaalaankoop en/of kennen Nevi al qua naam. Dit zorgt er tegelijkertijd voor dat Nevi op zoek moet naar een nieuwe doelgroep. Het bereiken van een nieuwe doelgroep zorgt voor continuïteit en lange termijn succes. 

Doelstelling

Voor Nevi zijn de volgende doelstellingen opgesteld:
  • Het vergroten van de online vindbaarheid van nevi.nl
  • Meer online verkopen van opleidingen, trainingen, workshops e.d. realiseren
  • Het aantal bezoekers op het platform laten stijgen

Aanpak Orangedotcom

Orangedotcom adviseert en ondersteunt NEVI bij het uitbouwen van het online platform. Nadruk bij de campagnes ligt op inkoop gerelateerde non-branded zoekwoorden die voldoende conversiegericht zijn. Belangrijke strategische keuzes die hierbij gemaakt zijn hebben betrekking op merkidentiteit, concurrentie, zoekintentie, zoekvolume, huidige posities en potentie van zoekwoorden. Door middel van een nauwkeurige afweging van deze factoren wordt een zo efficiënt mogelijke campagne ingezet.

Strategie

NEVI zoekresultatenEen belangrijk aspect bij het vertalen van de strategie naar de campagne heeft te maken met een goede planning van werkzaamheden op basis van prioriteiten. Het optimaliseren van content stellen als prioriteit nummer één, is belangrijk om zo snel mogelijk resultaat te boeken. Het aanpassen van zaken als metatitels, tekst, headers en URL’s heeft directe effecten op de vindbaarheid.

Het doorvoeren van technische verbeteringen en het optimaliseren van het externe linkprofiel als tweede en derde stap zorgen voor verdere stijgingen van organische rankings binnen online zoekmachines. Bezoekersaantallen en het aantal conversies stijgen als gevolg van betere zichtbaarheid. Het simultaan inzetten op SEA en conversieoptimalisatie zorgt voor een versterkend synergie-effect.

De langdurige SEO campagne dragen op verschillende manieren bij aan e-commerce, met als kenmerken:

  • Adviseren en optimaliseren van belangrijke content
  • Opbouwen van online autoriteit door middel van sterke verwijzingen
  • Technische verbeteringen aan o.a. sitemap, meta robots en robots.txt
  • Gericht op conversiegerichte generieke zoektermen
  • Ondersteuning van periodieke A/B testen en SEA campagnes

Resultaten

De aanpak voor Nevi resulteert en heeft geresulteerd in goede resultaten. De structurele groei die gerealiseerd wordt zorgt ervoor dat Orangedotcom al jarenlang partner is van Nevi. De belangrijkste resultaten zien er als volgt uit:

  • Een conversiestijging heeft impact op alle bezoekers. Door middel van CRO is de conversie ratio met 25% gestegen.
  • In totaal zijn er binnen SEO, oftewel de organische resultaten, 7% meer bezoekers gerealiseerd.
  • Binnen zoekmachine adverteren is de algehele zichtbaarheid met 32% gestegen

Wil jij net zo groeien als Nevi en/of een mooie Award winnen?