Case

NEVI

Belangrijk voor NEVI is het verbeteren van de online vindbaarheid en het optimaliseren van het aantal e-commerce transacties, om zo de online concurrentie aan te kunnen gaan met andere wereldwijde spelers.

  • 32% Stijging zichtbaarheid
  • 7% Meer organische bezoekers
  • 25% stijging conversieratio

"De stijging in organische rankings heeft geleid tot een significante stijging in het aantal transacties en de hoeveelheid organische bezoekers."

- Bastiaan van Driel, NEVI

Het begon met contact
NEVI (Nederlandse Vereniging voor Inkoopmanagement) is de 3e inkoopvereniging van de wereld en al sinds 1956 het kennisnetwerk voor inkoop- en supply management. Voor deze campagne zijn de volgende doelstellingen opgesteld:
  • Het vergroten van de online vindbaarheid van nevi.nl
  • Meer online verkopen van opleidingen, trainingen, workshops e.d. realiseren
  • Het aantal bezoekers op het platform laten stijgen

Aanpak Orangedotcom

Orangedotcom adviseert en ondersteunt NEVI bij het uitbouwen van het online platform. Nadruk bij de campagnes ligt op inkoop gerelateerde non-branded zoekwoorden die voldoende conversiegericht zijn. Belangrijke strategische keuzes die hierbij gemaakt zijn hebben betrekking op merkidentiteit, concurrentie, zoekintentie, zoekvolume, huidige posities en potentie van zoekwoorden. Door middel van een nauwkeurige afweging van deze factoren wordt een zo efficiënt mogelijke campagne ingezet.

Doorvertalen strategie

NEVI zoekresultatenEen belangrijk aspect bij het vertalen van de strategie naar de campagne heeft te maken met een goede planning van werkzaamheden op basis van prioriteiten. Het optimaliseren van content stellen als prioriteit nummer één, is belangrijk om zo snel mogelijk resultaat te boeken. Het aanpassen van zaken als metatitels, tekst, headers en URL’s heeft directe effecten op de vindbaarheid.

Het doorvoeren van technische verbeteringen en het optimaliseren van het externe linkprofiel als tweede en derde stap zorgen voor verdere stijgingen van organische rankings binnen online zoekmachines. Bezoekersaantallen en het aantal conversies stijgen als gevolg van betere zichtbaarheid. Het simultaan inzetten op SEA en conversieoptimalisatie zorgt voor een versterkend synergie-effect.

De langdurige SEO campagne dragen op verschillende manieren bij aan e-commerce, met als kenmerken:

  •  Adviseren en optimaliseren van belangrijke content
  • Opbouwen van online autoriteit door middel van sterke verwijzingen
  • Technische verbeteringen aan o.a. sitemap, meta robots en robots.txt
  • Gericht op conversiegerichte generieke zoektermen
  • Ondersteuning van periodieke A/B testen en SEA campagnes

 

Samen toewerken naar een mooie case?