Shakeplus

Meer omzet binnen health & lifestyle

Shakeplus

Hoe haal je het meeste uit je piek- én rustige periodes met behulp van Google Ads? Belangrijk voor Shakeplus, specialist in natuurlijke maaltijdshakes, is dat de ROAS (Return on Ad Spend) tijdens het gehele jaar op een goed niveau is. Met de hulp van Orangedotcom is dit gelukt!

  • Omzetstijging van 153%
  • Verhoging ROAS van 114%
  • Verlaging CPA van 52%

“Fijne groep mensen. Scherp en resultaatgericht. Ben tevreden en blij dat we hebben gekozen voor Orangedotcom. Aanrader.”

Robert Jan Lankhorst, Co-Owner Shakeplus

Het begon met contact

Uitdaging

Shakeplus biedt met hun natuurlijke maaltijdshakes een oplossing voor mensen die op een gezonde wijze gewicht willen verliezen. Gezien dit doel voor velen in de zomer net wat belangrijker is dan in de winter, heeft Shakeplus te maken met seasonality.

Ook bevindt Shakeplus zich in een concurrerende markt. Ze nemen het op tegen zowel kleine partijen als grote, gevestigde namen gespecialiseerd in maaltijdshakes. Het onderscheidende voordeel dat Shakeplus biedt is dat hun shakes een natuurlijke basis hebben, zonder chemische toevoegingen.

Orangedotcom helpt Shakeplus om zo veel mogelijk uit zowel hun piekperioden als rustige perioden te halen én de concurrentie voor te blijven door middel van Google Ads en Microsoft Ads (voorheen Bing).

Doelstelling van de klant

De focus van de SEA campagnes ligt op performance. Shakeplus had een duidelijke doelstelling voor ogen:

  • Zo veel mogelijk omzet genereren
  • Tegen een zo hoog mogelijke ROAS en een zo laag mogelijke CPA

Aanpak Orangedotcom

Orangedotcom ondersteunt en adviseert Shakeplus bij het verwezenlijken van de online doelstellingen. Shakeplus was al actief binnen Google Ads, maar de structuur van het account was nog niet optimaal. Daarom zijn de campagnes geherstructureerd en uitgebreid met meer generieke zoekwoorden. Er werd ook al gebruik gemaakt van Google Shopping. Ook deze campagnes zijn uitgebreid en omgezet in Smart Shopping campagnes, zodat de zichtbaarheid en performance binnen Google Shopping werd verhoogd.

Daarnaast wordt er ingespeeld op seasonality door optimaal zichtbaar te zijn binnen Google- en Microsoft Ads tijdens de piekperiodes. Voor de piekperiodes worden daarom andere KPI’s gehanteerd dan voor de rustigere maanden. Hierbij gaat het meer om een zo hoog mogelijke zichtbaarheid, terwijl in de rustige periodes meer de focus ligt op een strengere ROAS en CPA. Hier wordt ook in de budgetverdeling rekening mee gehouden.

De ads zijn in de zomerperiode specifiek op het seizoen gericht. Denk hierbij aan teksten als “Ga slank en fit de zomer in met Shakeplus”. Ook acties en aanbiedingen worden in de tekstadvertenties benoemd.
Om tot de ideale camppagnestructuur voor Shakeplus te komen, worden er regelmatig testen uitgevoerd. Waaronder:

    • Experimenten met automatische biedstrategieën
    • Experimenten met tekstadvertenties
    • Experimenten met landingspagina’s

Resultaten

Onze aanpak heeft zijn vruchten afgeworpen. Sinds Orangedotcom de Google Ads campagnes beheert, is de omzet met 153% gestegen en de CPA met 52% gedaald in vergelijking met de periode daarvoor. Daarnaast is de ROAS met 114% en het conversiepercentage van Google Ads met 80% gestegen!

Wil jij ook het maximale halen uit seasonality?