SRO-team

Een succesvolle website migratie door samenwerking

SRO

SRO zorgt voor goed onderhouden, vitale en toekomstbestendige sportaccommodaties in verschillende gemeentes in Nederland. Zij zijn full-service partner op het gebied van vastgoed voor gemeenten én bieden voor de inwoners prettige sport- en recreatiemogelijkheden, waaronder zwembaden. Orangedotcom heeft samen met SRO en SowiesoHelder gezorgd voor een succesvolle website migratie. Hierdoor voldoet de website aan de eisen van de klant, en is na livegang sprake van een goed presterende website in de zoekresultaten.

  • Meer dan 10 nummer 1 posities (organische zoekresultaten)
  • 34% meer conversies
  • 20% stijging overall verkeer

Orangedotcom werkt al jaren samen met SRO om hun online zichtbaarheid te verbeteren, te verbreden en te behouden. Dit doen we door middel van het inzetten van SEO en SEA.

In april 2019 werd de nieuwe website van SRO gelanceerd. Door de nauwe samenwerking tussen SRO, SowiesoHelder (websitebouwer) en Orangedotcom is de website migratie succesvol verlopen. Zo hebben we niet alleen het (organische) verkeer en posities in de zoekresultaten van de website behouden, maar zelfs een stijging in het verkeer, zoekposities en het belangrijkst; conversies kunnen bewerkstelligen.

Uitdaging

Een website migratie is een gecompliceerd project waarbij verschillende partijen betrokken zijn. Bij een website migratie komen verschillende uitdagingen kijken, waaronder:

  • Zorgen dat de adviezen in lijn staan met de doelen;
  • Duidelijke communicatie tussen de stakeholders;
  • Goede projectplanning, hetgeen ervoor zorgt dat er voldoende tijd is om eventuele obstakels op te sporen en op te lossen.

Doelstelling

SRO heeft in principe twee doelgroepen: gemeentes (B2B) en sportievelingen (B2C). De oude website was gedateerd en SRO was klaar voor een nieuwe look & feel. Het doel van de nieuwe website was het toegankelijker maken voor beide doelgroepen en een beter overzicht te creëren. Vanuit een SEO perspectief is het cruciaal dat de website een goede User Experience (UX) biedt en optimaal presteert in de zoekresultaten.

Aanpak Orangedotcom

Om ervoor te zorgen dat de migratie vlekkeloos verloopt, is planning, communicatie en projectmanagement cruciaal. Een migratie planning is te verdelen in drie categorieën: pre-migratie, livegang en post-migratie. De categorieën zijn onder te verdelen in 6 fases. Gedurende het complete migratie proces werden zowel technische als content gerelateerde aanpassingen goed met elkaar besproken en hebben Orangedotcom, SRO en SowiesoHelder dus nauw met elkaar samengewerkt.

website-migratie-fases

Resultaat

De website migratie van SRO verliep soepel. Dit komt mede dankzij de goede samenwerking tussen alle stakeholders en het vertrouwen in elkaar. Om de resultaten van een website migratie te kunnen analyseren en concluderen, zijn we een aantal maanden verder.
Zoekmachine bots hebben namelijk tijd nodig om de nieuwe website te leren kennen. Het uitgangspunt is altijd het verbeteren van de online zichtbaarheid en van daaruit websiteverkeer en conversies te realiseren.

Aan het einde van het jaar hadden we voldoende data verzameld om conclusies uit de resultaten te kunnen trekken. Vanaf het moment dat de website gemigreerd is, is zowel het verkeer en het aantal zwemles inschrijvingen op alle kanalen toegenomen. Sinds de livegang is er een overall stijging van 20% verkeer op de website en een stijging van 34% online zwemles inschrijvingen.

De nieuwe website heeft ervoor gezorgd dat de website technisch beter en toegankelijker is voor beide doelgroepen. Ook op het gebied van gebruiksvriendelijkheid is de laadtijd van de nieuwe website van SRO afgenomen en verbeterd.

 

Ben je benieuwd hoe wij jou kunnen helpen tijdens de website migratie? Bekijk dan onze dienstenpagina over website migratie of neem contact met ons op!

 

Samen de hoogste conversiestijging behalen?